شنبه 26 آبان 1397 - 8:26

ایران موفق به تولید داروی سرطان خون شد

‘ لنالیدماید’ از داروهای درمان سرطان خون که تولید کشور امریکا است، با یک بیستم قیمت مشابه خارجی توسط یکی از شرکت های داروسازی ایران تولید شد.

به گزارش بویرنیوز، مدیر بخش انکولوژی ( سرطان شناسی ) شرکت داروسازی دکتر عبیدی روز پنجشنبه در جریان برگزاری هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران اظهارداشت: این دارو تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن در درمان سرطان خون از جمله تومورهای بدخیم است.

سپیده مشکی با بیان اینکه برند اصلی این دارو با نام تجاری ‘رولیمید ‘ ساخت امریکا هزینه معادل یکهزار و 800 دلار برای هر بسته 25 میلی گرمی دارد، افزود: این دارو با کیفیت مناسب در داخل کشور با یک بیستم قیمت مشابه خارجی تولید شده است.

وی خوراکی بودن این داور را مزیت آن دانست و گفت : این مزیت باعث سهولت در مصرف و بهبود کیفیت زندگی بیماران می شود.

مدیر بخش انکولوژی ( سرطان شناسی ) شرکت داروسازی دکتر عبیدی تصریح کرد: این دارو با لیسانس شرکت سینتون هلند در داخل کشور بومی سازی و در چهار روز مختلف تولید شده است.

رییس مرکز تحقیقات هماتولوژی، انکولوژی و پیوند مغز استخوان کشور نیز درباره تولید این دارو به ایرنا گفت: باعث خرسندی است که در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی در داخل کشور تولید شده است.

اسدالله موسوی افزود : این داروها با نظارت و مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید و روانه بازار می شود و از کیفیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها بر واردات دارو به کشور تاثیرگذار است، تصریح کرد: بدون شک، داروهای تولید داخل نیاز به واردات آنها را کاهش می دهد یا از بین می برد.

هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران روز پنجشنبه در هتل عباسی اصفهان آغاز شد و تا 26 آبان امسال ادامه دارد.

سرطان ‌شناسی یا انکولوژی(Oncology)، شاخه‌ای از رشتهٔ پزشکی است که در مورد تومورها و سرطان مطالعه می‌کند و هماتولوژی یا خون شناسی به معنی یاخته های خونی، انعقاد خون و فرآیند خون سازی بوده و هدف آن، تشخیص و درمان بیماری های خونی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293196
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما