جمعه 25 آبان 1397 - 11:59

رویداد ویژه اقتصادی برای کهگیلویه و بویراحمد/معرفی ظرفیت های استان در دنیا(+عکس)

هیئت تجاری و اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به عنوان اتاق معین اسلواکی در ایران، با حضور فعالین اقتصادی از سراسر کشور در حوزه های مختلف، با استقبال رسمی مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش، وارد وین شد و از آنجا به شهر براتیسلاوای اسلواکی سفر کرد.

به گزارش بویرنیوز، این سفر که بازتاب ملی گسترده ای داشت، ابعاد امیدوار کننده اقتصادی برای فعالان بخش خصوصی و تجار در پی داشت.

دیدارهای چند جانبه، رایزنی برای گشایش تجاری

دیدار با روبرت میهوک، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اسلواکی که همزمان رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی جهان در پاریس نیز می باشد.

در این دیدار بر جذاب بودن سرمایه گذاری در این کشور تاکید شد، جبار کیانی از شرایط پیش روی ایران گفت و افزود: این کشور می تواند پنجره خوبی رو به تجار ایرانی و سرمایه گذاران باشد، این کشور فرصت خوبی برای ما در زمینه مبادلات تجاری و صنعتی خواهد بود.

روبرت هوک هم با ابراز خرسندی از ارتباط تجاری و سیاسی با ایران، تحریم های جدید آمریکا را غیر منصفانه خواند و از حمایت این کشور و سایر دولت های اروپایی برای ادامه روابط تجاری و اقتصادی با ایران خبر داد.

دیدار هیئت اقتصادی تجاری استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا

این نشست نیز همانطور که انتظار می رفت، رفع چالش های اقتصادی و بهبود ارتباطات تجاری و سیاسی برای سرمایه گذاران دو طرف را در خود داشت.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این دیدار از فراهم بودن زمینه حقوقی، سیاسی و اقتصادی در ارتباطات اسلواکی با ایران گفت و افزود: معتقدیم هنوز ظرفیت هایی که هست به اندازه لازم و کافی محقق نشده، فعالان اقتصادی و خصوصی دو طرف باید بهره بیشتری از این ارتباط ببرند.

جبار کیانی از جلسه ویژه برای بهبود و توسعه ارتباطات دو کشور ایران و اسلواکی خبر داد و گفت: کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور قرار است به زودی در ایران برگزار شود که برای تحرک بخشیدن بیشتر به روابط دو کشور بسیار موثر خواهد بود.

ایگور یوناس رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا نیز در این نشست از غیر منصفانه بودن تحریم ها و حفظ ارتباط با ایران خبر داد و تصریح کرد: اتحادیه اروپا موافق این تحریم ها نیست و آماده افزایش مراودات تجاری با ایران می باشد، بر همین اساس ما نیز به دنبال افزایش ارتباطات خود با ایران هستیم.

حضور با انگیزه در جلسات اقتصادی

مجموعه اقتصادی اتاق بازرگانی یاسوج و مدیرکل اقتصاد دارایی کهگیلویه و بویراحمد در اسلواکی و اتریش با حضور در همایش هایی از جمله ایران – اسلواکی، دیدار با ایرانیان مقیم اسلواکی، دیدار با رئیس سازمان سرمایه گذاری اسلواکی و بازدید از کارخانه فولکس واگن به بررسی و رایزنی برای تسهیل و البته توسعه ارتباط تجاری مراوده کردند.

عمده موضوع مورد توجه در این سفر و البته برنامه ها یافتن راهی برای تسهیل ارتباطات اقتصادی و تجاری بود به گونه ای که سرمایه گذاران هر دو طرف بتوانند آزادانه از ظرفیت های قابل توجه طرفین بهره ببرند.

معرفی کهگیلویه و بویراحمد اتفاق خوب سفرهای خارجی اتاق بازرگانی یاسوج

تیم اتاق بازرگانی یاسوج در سفرهای خود، چه سفرهایی که راساً تدارک می بیند و چه سفرهایی که بعنوان عضو حضور دارد به معرفی ظرفیت ها و جاذبه های کهگیلویه و بویراحمد می پردازد.

در این سفرها هم داشته های خدادادی و طبیعی استان معرفی می شود و هم پتانسیل های گسترده نفتی، دست بافت های سنتی، گیاهان دارویی و قابلیت های گردشگری به عرضه گذاشته می شود، و قطعاً از آنجاییکه شروع یک رودیداد موثر اقتصادی با معرفی صحیح و جذاب داشته ها آغاز می شود، قطع به یقین می توان این اقدان اتاق بازرگانی یاسوج را کاری ارزشمند دانست که به معرفی بیش از پیش استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد در دنیا منجر می شود.

ادامه کار با فعالان اقتصادی است/ تجار پیگیر باشند

به جرات می توان گفت، مهم ترین سنگ پیش روی فعالان اقتصادی نبود زمینه و روزنه ارتباطی است، اتاق بازرگانی یاسوج در سالهای اخیر با سفرهای مختلف به کشورهای هدف ایران، رایزنی های گسترده ای برای توسعه ارتباط اقتصادی و تجاری با این ملت ها را دنبال کرده است و در همه موارد نیز با اقبال و استقبال آنها روبرو شده است.

و اما از این به بعد قضیه به خود فعالان اقتصادی بر می گردد، افرادی که علاقه به صادرات، سرمایه گذاری و تجارت خارجی دارند باید از این فرصت های پیش آمده بهره ببرند، از اینجا به بعد وظیفه سرمایه گذارن سنگین تر است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293152
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما