یکشنبه 20 آبان 1397 - 0:10

دیبالای دهدشتی

«امیرمحمد علامه» در زمینی خاکی و سرزمینی ناشناخته پا در کفش بازیکن آرژانتینی کرد و با توپ پلاستیکی همان کاری را انجام داد که ستاره تیم یوونتوس ایتالیا در چمن های سرسبز با لباس های برند و توپ های استاندارد زیر نظر بهترین مربیان جهان انجام می دهد.

به گزارش بویرنیوز،داستان امیر محمد وقتی شروع شد که توپ ‘دو پوسته’ آبی پلاستیکی اش از فراز لاستیک های تراکتور و گاو آهن حیاط پدربزرگش گذشت و وارد دریچه کوچک اتاقک سنگی شد.
در لحظه ای که امیر محمد با پای چپ به توپ ضربه می زد تنها یک انگیزه داشت؛ اینکه در چالش فوتبالی پیشنهادی پسرخاله اش شرکت کند. اما آن توپ همه مرزها را درنوردید ، دست به دست چرخید تا به دیبالای آرژانتینی رسید و دیبالا از 23 میلیون هوادار/فالورش/ خواست که صاحب این شوت دقیق را پیدا کنند.
کودکی که لباس راه راه سیاه و سفید یوونتوس را به تن داشت ، در سرزمین دیگری و در زمینی خاکی و ناشناخته پا در کفشش کرده بود و با توپ پلاستیکی اش همان کاری را کرد که ستاره یووه در چمن های سرسبز ،با لباس های برند و توپ های استاندارد تحت نظر بزرگترین مربیان جهان انجام داده بود.
جست و جو برای امیر محمد شروع شد.ایرانیان پیج امیر محمد را دنبال /فالو/ کردند و برای دیبالا پیام فرستادند. رسانه ها با امیر محمد و خانواده اش ارتباط برقرار کردند و او از رویاهای فوتبالی اش گفت.
علاقه امیر محمد به دیبالا باعث شد حتی مردم عادی ایران که تا پیش از آن ستاره آرژانیتی را نمی شناختند ،مشتاقانه او را دنبال کنند. امیر محمد در کلیپ دیگری بی ریاترین درخواستش از دیبالا یعنی پیراهن شماره 10 را مطرح کرد و همین هم باعث شد قلب ایرانیان بیش از پیش برای این ستاره معصوم زمینهای خاکی بلادشاپور در کهگیلویه و بویراحمد بتپد.
امیر محمد یکی از هزاران استعداد فوتبالی این سرزمین است که اتفاقی و بر اساس همت و خلاقیت خودش دیده شد. 2 سال است در مدارس فوتبال شهر دهدشت آموزش دیده و بازیکن ثابت تیم گلزار دهدشت در لیگ فوتبال این شهر است.
باریکنان هم تیمی اش از تکنیک منحصربه فرد او شگفت زده هستند و از او به عنوان دیبلای دهدشتی یاد می کنند.
امیر محمد می گوید همیشه به دیبالا علاقه داشتم اما چون دوستانم می گفتند حرکات با توپت شبیه دیبالاست بیشتر عاشقش شدم.
با فوتبال زندگی می کند و بزرگترین آرزویش حضور در آکادمی تیم فوتبال یوونتوس است.
عنایت ظهرابی سرمربی اش هم از امیرمحمد به عنوان بازیکنی مستعد یاد می کند و می گوید امیرمحمد با اینکه از نظر سنی کوچک تر از دیگر بازیکنان است اما ستاره تیم گلزار دهدشت است.
تجربه شیرین امیرمحمد علامه شاید رویای دست نیافتنی کودکان زیادی در کهگیلویه و بویراحمد باشد.
اکنون امیرمحمد که در خانواده ای با درآمد متوسط زندگی می کند با کمک فضای مجازی توانسته شاهکاری خلق کند .
در ماجرای شهرت امیر محمد همه چیز به غیر از استعداد و پشتکارش اتفاقی بود اما امیر محمد با آن شوت طلایی از آن دریچه کوچک گذشت وپا به دنیای جدیدی گذاشت.
دنیایی که هزاران کودک دیگر هنوز پشت دریچه هایش چشم انتظار دیده شدن هستند.
این رخداد جالب نقش فضای مجازی در تحقق آرزوهای بزرگ را بیش از پیش نشان می دهد. / ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292865
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمدی گفت:

    موفق باشد

دیدگاه شما