شنبه 19 آبان 1397 - 0:00

ناجی شهر تهران کیست؟/ مردی که بیشتر بودجه کشور را تامین می کند

شهرداری تهران این روزها با چالش های فراوانی روبه رو است که شاید معضل اقتصادی و منابع درآمدی مهم ترین آن نگرانی ها است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصرامید، در میان پنج گزینه ای که قرار است در شهردار شدن با هم رقابت کنند، سید کامل تقوی نژاد از همه جوان تر و اقتصادی تر است.

نجات شهرداری با انتخاب مرد اقتصادی

شهرداری تهران حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و این در حالیست که بودجه این سازمان به سختی به ۱۸ هزار میلیارد تومان می رسد، همین امر لزوم انتخاب گزینه ای که بتواند با شناسایی منابع پایدار و جدید درآمدی علاوه بر تامین مخارج شهرداری، به پروژه های این سازمان روح تازه ای ببخشد را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

تقوی نژاد در هر سازمانی که بوده از بانک ها گرفته تا سازمان مالیاتی به عنوان فردی خلاق، اقتصادی و البته قانونمند شناخته میشود، گواه این مدعا مجموعه هایی است که وی در آنها خدمت کرده است.

خلق منابع جدید درآمدی راه نجات شهرداری تهران

تقوی نژاد با ورود به سازمان مالیاتی بر خلاف جهت گیری گذشته، برنامه ریزی های خود را بر روز خلق منابع جدید گذاشت، وی در همین مدت کوتاه و تنها در سال ۹۵ توانست ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل فرارهای مالیاتی که پیش از این مسکوت مانده بود درآمد جذب کند و البته این رقم را در سال ۹۶ به بالاتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان رساند.

شناسایی مؤدیان جدید و وصول مطالبات مشکوک و قدیمی نیز از فعالیت های وی بوده است.

برای اولین بار در کشور ، تقوی نژآد توانست سهم مالیات را در بودجه از نفت پش بیاندازد و امروز می توان ادعا کرد می توان کشور را با مالیات اداره کرد.

 

قانونمندی همراه با تعامل پیش برنده

کلان شهری همچون تهران به فردی نیاز دارد که بدون ترس از فشارها، مطابق قانون برای توسعه شهری اقدام کند.

قانونمندی و شجاعت دو خصیصه بارز تقوی نژاد هستند، وی مدیری است که تاکنون بی توجه به فشارها، بر اساس قانون و البته همراه کردن چاشنی ریسک پذیری عمل کرده است.

شاید وقتی وی در سازمان مالیاتی تصمیم بر کاهش مالیات واحدهای تولیدی و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حذف مالیات برخی صنوف مانند رانندگان تاکسی و … گرفت، خیلی ها این اقدام را به ضرر سازمان دانستند اما با شناسایی و خلق منابع جدید درآمدی منتقدان را نیز با خود همراه ساخت.

شایسته گزینی محوری ترین اصل انتخاب های تقوی نژاد

سید کامل تقوی نژاد در تمام دوران مدیریتی نشان داده است اهل زد و بند نیست، با نگاهی به معاونان و مدیران تقوی نژاد به راحتی میتوان فهمید، شایسته سالاری محوری ترین اصل در انتخاب مدیرانش بود است.

تعامل مناسب با دولت و حاکمیت

شهردار تهران باید از یک طرف حمایت های دولت و از طرف دیگر حمایت و همراهی حاکمیت را جلب کند چرا که بدون تعامل، همکاری و همسویی با این نهادها، پیشبرد و تسریع توسعه شهری در پایتخت مقدور نیست.

تقوی نژاد چهره ای متعادل و انقلابی است، از یک سو همراه با سیاست های دولت گام برداشته است و به خوبی توانسته است خواسته های دولت در بخش هایی که حضور داشته است را عملیاتی کند و از طرفی نیز بعنوان چهره موجه سیاسی به شمار می رود که مورد قبول حاکمیت نیز هست و قطعاً این شرایط می تواند یاری گر وی در تحقق ارتباط قوی با همه ارکان کشور و جلب حداکثری حمایت ها به سوی شهرداری تهران باشد.

گفتنی است سازمان مالیاتی تنها در یک سال رقمی بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان به شهرداری ها کمک کرده است و تمام خواسته دولت از مالیاتی را نیز محقق ساخته است، اینها تنها گوشه ای از تلاش های تقوی نژاد برای کمک به دولت و آبادانی شهرهای کشور بوده است.

دست درازی و هدر دادن منابع مردم تعطیل!

تقوی نژاد آنطور که منابع بالادستی و نظارتی هم گواهی می دهند، در همه دوران مدیریتی خود از سلامت اقتصادی برخوردار بوده است.

این شاخصه بدون شک نیاز امروز بنگاه بزرگ خدمات رسانی همچون شهرداری کلان شهر تهران است، فردی باید در این مجموعه در راس امور باشد که بتواند جلوی دست درازی به منابع و بودجه های مردم را بگیرد و با کنترل و نظارت دقیق بر هزینه و درآمدها و جلوگیری از ریخت و پاش های بیهوده، به فرایند توسعه شهری سرعت ببخشد و این همان چیزی است که این روزها مردم تهران از شهرداری مطالبه می کنند.

تهران بنگاه عمرانی می شود/ خلق یک رویداد ویژه چیزی که باید در شهرداری اتفاق بیفتد

تقوی نژاد بیگانه با امور عمرانی نیست، او در هر جایی مدیریت کرده است منشأ تحولات عمرانی و زیرساختی قابل توجهی بوده است.

از طرفی خلق یک رویداد ویژه و ماندگار نیز در مدیریت وی به خوبی دیده می شود، و این همان چیزی است که مردم از شهردار انتظار دارند.

تقوی نژاد بانک سپه را از یک بانک بی روح و راکد به مجموعه اقتصادی فعالی تبدیل کرد که بتواند در میان بانک های نخست کشور بدرخشد.

در سازمان امور مالیاتی نیز این نگاه دنبال شد، در سازمان مالیاتی، سیستمی شدن کلیه فرایندهای مالیاتی و اجرای سامانه جامع مالیاتی بعنوان بزرگترین سیستم نرم افزاری کشورعملیاتی شد و برای اولین بار در تاریخ این سازمان، به مهم ترین خواسته دولت ها از امور مالیاتی جامه عمل پوشانده شد.

به گزارش بویرنیوز، به هر ترتیب شهردار تهران باید فردی باشد شجاع و نترس که از یک طرف قانونمند و سخت در مقابل فشارها بایستد و از طرفی با ریسک پذیری و تعامل مناسب با تمام ارکان دولتی و حاکمیتی به توسعه بیش از پیش شهری کمک کند و بتواند با خلاقیت و نوآوری علاوه بر خلق منابع درآمدی پایدار و مطمئن به ایجاد طرحی نوین و بی همتا برای بهبود زندگی در کلان شهر تهران بپردازد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292827
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما