چهارشنبه 16 آبان 1397 - 12:43

CFT با توسل به مقام معظم رهبری تصویب خواهد شد/معافیت موقت ۸ کشور همان برنامه نفت در برابر غذا است!

یک حقوقدان با اشاره به تصمیم شورای نگهبان در رد لایحه CFT‌ گفت: ما مجبوریم روزی متوسل به مقام معظم رهبری شویم و با حکم حکومتی این لوایح را تصویب کنیم چرا که نمی‌توانیم در یک جزیره و تنهایی زندگی کنیم و نباید هم اتهام را به طرف کشور خودمان بیاوریم.

به گزارش بویرنیوز، نعمت احمدی در گفت و‌گو با ایلنا، با اشاره به تصمیم شورای نگهبان در رد لایحه CFT‌  گفت: من نمی‌دانم این شورا چه ایرادات شرعی و قانون اساسی به این لایحه گرفته است. نمی‌دانم شرع شورای نگهبان چه مواردی را شامل می‌شود؛ آن چیزی که قانون گفته موازین شرعی است و این موازین نیز نظر غالب علمای یک نهله فکری بوده و ممکن است دو عالم نظرات متفاوتی داشته باشند. اصول اسلام که مشخص است و باقی موازین اسلامی است.

وی در خصوص مضرات عدم تصویب این لایحه نیز گفت: ما امروز در شرایطی که مثل بازی است قرار گرفته‌ایم؛ در این بازی یک طرف ما قرار داریم و یک طرف هم آقای ترامپ؛ متاسفم که عدم تصویب در نهایت به سود ترامپ خواهد شد.

احمدی افزود: در نهایت ما مجبوریم روزی متوسل به مقام معظم رهبری شویم و با حکم حکومتی این لوایح را تصویب کنیم چرا که نمی‌توانیم در یک جزیره و تنهایی زندگی کنیم و نباید هم اتهام را به طرف کشور خودمان بیاوریم. این لایحه در خصوص پول‌های کثیفی است که به جیب گروه‌های تروریستی سرازیر می‌شود. ما که طرفدار تروریسم نیستیم؛ ما تنها تعریف متفاوتی در خصوص گروه‌های تروریستی داریم.

این حقوقدان در همین راستا ادامه داد:  ما سازمان‌‌هایی مثل حزب الله را به حق می‌دانیم اما به عنوان مثال هم آنها داعش را تروریست می‌دانند هم ما؛ هم آنها القاعده را تروریست می‌دانند هم ما پس در تعریف موضوع فقط اندکی اختلاف داریم. ما که نباید دور کشور خودمان یک دیوار بکشیم.

وی افزود: من امیدوارم این تنها یک بازی برای مشخص کردن شرایط حال باشد تا ببینیم تحریم‌ها با ما چه می‌کند و آمریکا چه برخوردی در ادامه با تحریم‌ها خواهد کرد. ما باید بدانیم و بنده باور دارم که مساله معافیت موقت هشت کشور از تحریم‌های آمریکا همان برنامه نفت در برابر غذا است. این هشت کشور در قبال نفتی که می‌گیرند پولی به ما نخواهند داد.

وی در تشریح این موضوع گفت: در خصوص عراق هم این گونه بود که صدام باید صدمیلیون بشکه نفت می‌فروخت و در قبال آن می‌توانست دارو و غذا وارد کند. در حال حاضر هم برای ما اینگونه تعیین کرده‌اند که تا یک سقفی نفت بفروشیم، پول آن در صندوقی ذخیره شود و بتوانیم کالاهای مشخصی را با استفاده از آن وارد کشور کنیم.

احمدی گفت: وقتی قرار شد ۲۷۵ هزار بشکه نفت به هند بفروشیم و این کشور تنها ۲۵ درصد مبلغ آن را به روپیه به ما بدهد و باقی را در حسابی ذخیره کند و کالای خاصی را به ما بفروشد؛ این همان برنامه نفت در برابر غذا است. کاش بزرگان ما و شورای نگهبان ما در این شرایط با سعه صدر و دقت بیشتری این موضوعات را بررسی می‌کردند و منافع ملی را در برابر مصلحت جامعه در نظر می‌گرفتند. مصلحت کشور ما این نیست که باری بر بارهایمان گذاشته شود.

وی در خصوص سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای حفاظت از تهران از تحریم‌ها گفت: از نظر بنده اروپا قادر نخواهد بود این سازو کار مالی را به پیش ببرد چرا که از سال ۱۹۹۵  نیز که کلینتون تحریم‌های همه جانبه کوبا را تصویب کرد اروپا اعلام کرد می‌خواهد سازوکاری را برای مقابله با این تحریم‌ها به کار بگیرد که عملی نشد. هیچ کشور و بانکی حاضر نمی‌شود از ترس مجازات‌های سخت آمریکا واسط چنین اقدامی شود.

احمدی ادامه داد: برای تحقق این موضوع باید بانکی داوطلب شود تا پول شما به حسابش حواله شده و آن بانک پول را به بانک داخلی شما بدهد؛ هیچ کشوری تا الان حاضر نشده این بانک را میزبانی کند. صحبتی در خصوص میزبانی بلژیک مطرح بود که عملی نشد، بحث بانک‌های ترکیه مطرح بود که باز هم منتفی شد؛ بانک‌ها از ترس آمریکا نمی‌توانند چنین اقدامی را عملی کنند.

این حقوقدان ادامه داد: امروز اقتصاد دنیای دولت‌ها نیست؛ مگر فرانسه و آلمان از برجام خارج شده‌اند که زیمنس،توتال و رنو از ایران خارج شدند. مکرون به همان اندازه می‌تواند به توتال امر و نهی کند که من می‌توانم به شما به عنوان یک خبرگزاری دستور بدهم. شرکت‌ها از نظر مالی مستقل از دولت‌ها هستند و در ثانی هرکالایی که شما بخواهید برای ایران بخرید اگر حداقل ده درصد از سهام آن متعلق به آمریکا باشد مستوجب تنبیه‌ها و عواقب از طرف آمریکا هستید و باید از این کشور اجازه بگیرید.

وی ادامه داد: دهکده جهانی پیش از آنکه در خصوص مسائل سیاسی و در مرزها مطرح باشد در اقتصاد تبلور پیدا کرده است و بیشترین سرمایه این دهکده هم متعلق به آمریکا است و امروز هم مدیریت این سرمایه‌دار جهانی به دست دیوانه‌ای به نام ترامپ است.

احمدی در ادامه تشریح دلایل معافیت موقت هشت کشور از تحریم‌های نفتی گفت: معتقدم علاوه بر بحث مالی که نمی‌توانیم پول نفتمان را دریافت کنیم؛ این معافیت تنها برای عبور به سلامت ترامپ از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا طراحی شده است؛ یعنی اگر در انتخابات حزب ترامپ موفق شود، هیات حاکمه آمریکا حاضر است نفت را خریده و به قیمت کمتر به این کشور ها بدهد؛ حتی هند هم بصورت علنی اعلام کرده اگر نفت را با قیمت پایین‌تر از ایران به ما بدهید حاضر هستیم خرید نفت از ایران را متوقف کنیم. حال اگر انتخابات را ببازند؛ یک دیوانه زخمی بازنده به نوعی دیگر با ما رفتار خواهد کرد.

وی در پایان گفت: کاش این لوایح را برای برای بقای نظام و مردم امضا و تایید کنیم. چرا می خواهیم دچار خودتحریمی شویم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292689
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Firooz nasiri گفت:

    اول برجام بعد حقوق بشر بعد موشک بعد از آن cft بعدش هم fatf آخرش چی؟
    بدبخت از ریشه میخوان ایران رو نابود کنن
    ترسوهای بدبخت یه بار هم که شده بگید توان داخلی رو ببریم بالا
    همش نگید آمریکا اینو خواسته ، آمریکا اونو خواسته.
    پس خواسته های خودت چی شد در قبال برجام

  2. محسن گفت:

    آقا را ببین چه گستاخانه ، نهاد قانونه را زیر سوال می بره !!
    تمام اینها مزدورند !!!!

  3. ناشناس گفت:

    اقای حقوقدان اخه شما چه حقوق دانی هستی که نمی دونی همین تعریف متضاد ما و اونها از تروریسم کل این لوایح رو زیر سوال میبره و ما رو خلع سلاح میکنه بطوری که حتی به نهادهای همچون وزارت اطلاعات و دفاع و صدا سیما و سپاه و … خودمون نمی تونیم و نباید خدمات بسم و باید تحریمی کنیم،
    .

  4. ناشناس گفت:

    شما چه حقوق دانی هستی که همش میگویی ترامپ اینو گفت ترامپ اون گفت. تو برام همین حرفها نسنجیده سبب شده که زحمت های ۱۰ سال هسته ای دانشمندان و پیشرفت کشور بربادفنا برود.تورا به خدا دیگه از این بیشتر به مردم ظلم نکنید

  5. بلقي گفت:

    چه حقوقدان ترسناكي

دیدگاه شما