چاپ این برگه

واکنش تازه هدایتخواه به حواشی یک نشست جنجالی/تاجگردون غیرانقلابی است!

هدایتخواه: مبنای حقانیت، مبانی فکری و موضع گیری های عملی آن فرد است و بر اساس آن قضاوت می کنیم فرد انقلابی است یا غیرانقلابی؛ بنابراین من بر روی مبنا بحث کردم و نخواستم مقایسه کنم.

به گزارش بویرنیوز، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رسانه ها، درباره حواشی به وجود آمده پس از تریبون آزاد دانشگاه فرهنگیان یاسوج گفت: غلامرضا  تاجگردون را از نظر رفتار وعمل یک عنصر انقلابی نمی دانم، رفتار انقلابی مبتنی بر تقواپیشگی و پایبندی به امور دینی در همه زمینه ها و حفظ استقلال در همه عرصه هاست. در عرصه عمل نیز رفتار انقلابی ندیده ام بنابراین من وی را فردی انقلابی نمی دانم.

ستار هدایتخواه بیان کرد: این گونه نیست به دلیل اینکه کسی خوشش بیاید یا نیاید حقیقت را کتمان کنم! بخصوص مخاطب من که قشر جوان است که باید حقایق را بدانند و بر اساس ادله بابد با آن ها صحبت کرد.

وی افزود: من تشبیه نکردم و به قول معروف در مثل مناقشه نیست می خواستم بگویم اگر کسی بگوید ملاک انقلابی گری و حقانیت کثرت طرفداران و رای دهندگان است، این گونه نیست.

هدایتخواه گفت: در روزگار ما انتخابات و رای را ملاک محبوبیت می دانند و در گذشته ملاک بیعت بود، چند نفر از مردم مسلمان عصر یزید با او بیت کردند؟ همه به جز چند نفر بیعت کردند، حال آیا یزید برحق است؟ آیا یزید انقلابی بود؟ آیا یزید حقیقتا پایبند به اسلام بود؟ این چه مبنایی است که برخی می خواهند ملاک حقانیت را کثرت طرفداران قرار دهند.

وی ادامه داد: وقتی گفتم آقای تاجگردون انقلابی نیست به جای این که با استدلال بگویند انقلابی بودن این مبانی را دارد، آیا تاجگردون به این مبانی پایبند است و عمل می کند، می گویند طرفدار دارد و محبوب است.

هدایتخواه تاکید کرد: مبنای من این نبوده که او را به یزید تشبیه کنم، من گفتم اگر مبنای حقانیت و انقلابی گری تعداد طرفداران است، اینطور نیست.

وی افزود: مبنای حقانیت، مبانی فکری و موضع گیری های عملی آن فرد است و بر اساس آن قضاوت می کنیم فرد انقلابی است یا غیرانقلابی؛ بنابراین من بر روی مبنا بحث کردم و نخواستم مقایسه کنم.

هدایتخواه در پایان گفت: برخی رسانه ها از دو ساعت برنامه فقط ۵ دقیقه آن را دیدند و می خواستند فضاسازی کنند و اجازه ندهند حرف حق به گوش کسی برسد و هدف آن ها این نیست که روشنگری کنند!