چاپ این برگه

مرگ و میر مادران باردار در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از به صفر رسیدن مرگ و میر مادران باردار در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: نظارت برحوزه‌های درمانی و پلمپ موسسات غیرمجاز به عنوان یک اولویت در دستور کار است

مرگ و میر مادران باردار در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رسید

به گزارش بویرنیوز  غلامعباس سبز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 300 تختخوابی یاسوج با دارا بودن بخش‌های مختلف از جمله فوق تخصصی جراحی قفسه سینه و جراحی عروق هستیم.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان استانی از جمله مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی استان امسال پروژه‌های بزرگ درمانی افتتاح می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته بیمارستان 96 تختخوابی بی بی حکیمه گچساران بهره‌برداری شد.

سبز ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده بزودی بیمارستان بزرگ یاسوج، بیمارستان 32 تختخوابی باشت و اورژانس 70 تختخوابی دهدشت به عنوان یکی از مجهزترین اورژانس‌های جنوب کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نشست دو روز پیش رئیس دانشگاه علوم پزشکی با معاونان وزیر بهداشت در زمینه برنامه ریزی برای افتتاح پروژه بزرگ درمانی در استان بزودی برخی مسئولان ارشد وزارتخانه از این پروژه‌های بازدید می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به پربودن ظرفیت مراکز دیالیز استان بخشی را به عنوان مرکز دیالیز در بیمارستان جدید یاسوج در نظر گرفته و راه اندازی می‌کنیم و همچنین در لنده با راه اندازی تخت‌های دیالیزمشکلات بیماران دیالیزی این شهرستان نیز برطرف می‌شود.

سبز با اشاره به زحمات رئیس اورژانس 115 و پرسنل این مرکز در حادثه سقوط هواپیما و وقوع زلزله گفت: 18 پایگاه جدید برای مراکز تصویب شده که این تعداد چهار پایگاه شهری و 14 مورد دیگر نیز جاده‌ای است و البته چهار پایگاه امامزاده علی، پایگاه شماره سه دهدشت، پایگاه شماره سه گچساران و پایگاه شماره چهاریاسوج افتتاح و راه اندازی شدند.

وی با اشاره به اینکه متوسط اقامت بیمار در استان از 2.8 به 1.9 در نیمه نخست امسال رسید، بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت عمل سزارین در استان از 48 به 45 درصد و عمل سزارین رایمان نخست زا از 46 درصد به 41 درصد کاهش یافته است.

سبز ادامه داد: شاهد کاهش 42 درصدی سنوگرافی،کاهش 9 درصدی رادیولوژی،کاهش 6 درصدی ام آرای،کاهش 15درصدی سی تی اسکن، کاهش19  درصدی آزمایش‌های پرتلاطم و پرهزینه و همچنین کاهش هشت درصدی هزینه بستری هستیم.