سه شنبه 8 آبان 1397 - 11:49

اعلام تصمیم جدید دولت برای جبران حقوق کارمندان و کارگران

کمک هزینه دولت برای حقوق‌های  کمتر از ۳ میلیون تومان

ارزش هفت ماهه تجارت خارجی از مرز ۵۳.۵ میلیارد دلار گذشت

بازارهای ایران ، امروز مسیری مخالف با هم را طی کردند . سکه و ارز مسیر افزایشی را طی کردند و خودرو و مسکن ثبات و رکود.

به گزارش بویرنیوز، قیمت خودرو این روزها به ثبات رسیده است ، مسکن در مسیر رکود قرار گرفته است اما طلا و سکه همچنان میل به رشد قیمت دارند .با این حال افزایش صادرات غیر نفتی ، خبر خوشی برای بازار ارز و اقتصاد ایران بود . بر اساس اعلام رییس کل گمرک ارزش تجارت خارجی ایران تا پایان مهر ماه به بیش از ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید. تراز تجاری کشور نیز به مثبت ۹۲۶ میلیون دلار رسید.«فرود عسگری» اعلام کرد: در این مدت ۶۷ میلیون و ۳۶۲ هزار تن صادرات غیرنفتی به ارزش ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار به بازارهای هدف فرستاده شد.عسگری ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳.۳۵ درصد از نظر ارزش دلاری رشد کرد.«میزان واردات قطعی کالا به کشور نیز ۱۸ میلیون و ۹۲۹ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون دلار بود».به گفته وی، میزان واردات کشور در این مدت نسبت به هفت ماهه پارسال ۸.۶۸ درصد از نظر وزنی و ۱۱.۷ درصد از حیث ارزش دلاری کاهش نشان می دهد.

عسگری گفت: در این مدت میعانات گازی، پروپان مایع شده، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها بجز بنزین، متانول و پلی‌اتیلن گرید فیلم به ترتیب مهمترین کالاهای صادراتی و ذرت دامی، قطعات منفصل خودرو، برنج و لوبیای سویا به ترتیب بیشترین کالای وارداتی کشور بود.

تولید رنو متوقف نمی شود

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور اعلام کرده است: با وجود تعلیق فعالیت های رنو در ایران، ادامه تولید محصولات این شرکت در داخل امکانپذیر است.

«محمدرضا نجفی منش» درباره توقف تولید برخی محصولات رنو در کشور افزود: شرکت رنو فرانسه چند ماه پیش اعلام کرد به دلیل بروز مشکلاتی در انتقال پول و حمل و نقل، قادر به ادامه همکاری با ایران نیست و فعالیت در ایران را به حالت تعلیق در می آورد.به گفته وی، هرچند ادامه سفارش گذاری مربوط به تولید انبوه قطعات از سوی این شرکت امکانپذیر نیست اما طبق تجربه مشابهی که در دور پیشین تحریم ها در اوایل دهه ۹۰ درمورد خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ وجود دارد، می توان همچنان به تولید ادامه داد.نجفی منش یادآوری کرد: در آن زمان تصمیم گرفتیم قطعاتی را که تاکنون داخلی سازی نشده است در مدت زمان کوتاهی بسازیم که میسر شد.

اعلام تصمیم جدید دولت برای جبران حقوق کارمندان و کارگران

 بر اساس مصوبه جدید دولت، کارکنان رسمی، پیمانی، کشوری و لشگری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری‌بگیران که حقوق آنها ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان است، جبرانی خواهند گرفت.

این بخشنامه تاکید شئه است: سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است برای کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشگری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری، لشگری و حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و سیار صندوق ها که مجموع پرداختی ماهانه آنها کمتر از سی میلیون ریال است، کمک جبرانی از طریق حسابهای بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز کند.مقرر است منابع مالی مورد نیاز این تصویب نامه از محل مصوبه دولت در خصوص طرح حمایت غذایی از گروههای کم درآمد جامعه تامین می شود.مسئولیت و چگونگی اجرای این تصویب نامه بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292323
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارمند گفت:

    باور کن تاکنون حرفی عملی شده باشه نشنیدم اینا همش حرف و حدیث است من کارمند هستم که حقوقم ۲ م تومان است که نصفش بابت بدهکاری می‌رود و مابقی هم ۵ روز اول برج تموم میشه .واقعا بی عدالتی است همکارم با مدرک من لیسانس با ده سال سابقه حقوقش ۴ تومان ولی من قراردی حقوقم ۲میلیون سیصد هزار تومان..تا کی ظلم و بدبختی تا کی ای خدا
    البته به قیمتهای امروز هم ۴میلیون جواب نمی‌دهد ولی حداقل دو پله از ما بالاتر تست

  2. علی گفت:

    سلام و بدرود.
    یه سوال دارم از دولت تدبیر و امید. تکلیف تعداد 1میلیون و 700 هزار نفر تحصیلکرده دهه شصتی که 96 درصد آنها باسواد و بیکارن چیست؟ آیا از این تعداد که اکثرا خونه نشین هستن مزایا یی به آنان تخصیص یابد؟ و من الله توفیق

  3. ناشناس گفت:

    فقط در عجبم فردای روز قیامت این دولت درمقبل مردم چه پاسخی خواهد داد.نفرینتان باد

  4. ناشناس گفت:

    سلام ملت بزرگ تا نوبخت ریس برنامه وبودجه هست هیچ موردی عملی نمی شود فقط همش حرف وکلاه سر مردم گذاشتن است.بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد.باش تا صبح دولتت بدمت.

  5. سید مهدی گفت:

    قیمت همه اجناس سه تا چهار برابر شده…
    خداوندا عاملین این گرونی رو نابود بفرما

  6. ناشناس گفت:

    سلام من کارمندهستم ده سال سابقه کاری دارم ..استان هرمزگان خدمت می کنم ..هنوزمسکن ندارم..حقوقم سه میلیون تومان هست..تمام موادغذایی وخوارکی 200 درصدرفته.بالا..ازاین سه تومان فقط یک تومانش می ماند..بقیش برای کرایه منزل وقسط میره..ای دولت اصلابه فکرنیست..آقای نوبخت فقط بلددروغ به مردم بگه

  7. ناشناس گفت:

    این دولت فقط به فکرخودشان هستند..خداوکیلی دراین هوای یکگرم باشرایط کارسخت..اینها.یک روزنمی تواننددراین گرماکارکنند..باافزایش قیمت هااصلاازسوی دولت هیچ گونی نظارتی انجام نمیشه..من ازمرکزکشورآمدم هرمزگان 800کیلومترتامحل سکونتم هست..

  8. ناشناس گفت:

    در موقیت امروزی ادامه زندگی روزمره غیر ممکن شده است لذا با توجه به اینکه تورم ۱۰ برابر شده وحتی بعضی اقلام از ۱۰۰۰٪ هم بالاتر رفته ولی با بی عدالتی حقوق بازنشسته ها وکارکنان حد اکثر ۱۰٪ افزایش داده شده آیا مگر مسئولین و نمایندگان این وضعیت را حس نمی کنند اینگار در باغ نیستند چنانچه در سا ل جاری قرار نبود کلیه حامل های انرژی و آب و برق و گاز و غیره را افزایش دهند ولی آب ،برق ،گاز را افزایش داده و حال ما را مثل گدا فرض می کنند و می خواهند با سبد حمایتی کالا مشکلات این قشر اسیب پذیر را حل نمایند که این هم منبع درآمد و تجارتی برای عده ای مرفع خواهد شد و هیچ گونه باری از مشکلات این قشر را برطرف نخواهد کرد چنانچه کارکنان بازنشسته که عمری نیروی جوانی وسلامتی خود را جهت پیشبرد و اهداف وترقی در این جامعه نمودند ولی نتیجه آن همه زحمات را به فنا رفته می داند حال میبیند خودش و حوضی از مشکلاتش مانده از جمله فرزندانش که با مشکلات مالی و امکان ازدواج برای آنها مقدور نبوده وبیکاری آنان و نداشتن سلامتی جسمی و روحی و غیره…. چنانچه اگر زحمات شبانه روزی این قشر نبود زمینه انقلاب میسر نمی شد و لذا با تلاش و از خود گذشتگی توانستند جامعه توسعه یافته و با سواد و سالم بسازند ولی حال عده افراد با حقوقهای بالا که خبر از ما ندارند مثل وزیر وزرا نمایندگان مدیرکلان ( ضرب مثل سوار خبر از پیاده ندارد )اگر زحمات همین نسل نبود یا بی سواد می مانند و یا از بیماریهای مهلک زنده نمی مانند و تلاش همین قشر شما را به اینجا رسانده ولی حال این قشر با حقوق بسیار نا چیز بدون اضافه کاری ، مأموریت ، وغیره … و بدون درآمد مکمل وسرمایه آیا به چه شکل باید زندگی کنند که با وضعیت امروزی با ماهی ۲۰ میلیون تومان امکان زندگی وجود ندارند چنانچه حقوق ۲ میلیون و دویست هزار تومان اینجانب من باب مثال موقع پرداخت فوری باید بابت بدهی صفر گردد. این انصاف است ولی این مطالب را اگرببینند شاید نگاه نکنند یا به من و امثال ما بخندنند ولی قدرت خداوند بی همتا بالاتر این است گهی پشت زین گهی زین به پشت کسانی در مجلس و دولت این قشر رانده شده از جامعه را فراموش نموده اند به روز ما خواهند افتاد حتی اگر میلیاردر باشند. چنانچه خبر ازهمنوع خودشان ندارند.

  9. زهرا_م گفت:

    تورو خدا جناب کارمندکه کامنت گذاشتی همکارت 10 سال سابقه کار ئاره و حکمش 4 تومن هست کدوم اداره تشریف دارید. بابا من لیسانسم و 14 سال سابقه کار دارم و رسمی هم هستم تازه حکمم شده 2800 . حداقل بگو من مأموریت بگیرم بیام اداره شما.

  10. ناشناس گفت:

    جون خودتون این کلک های اصلاح طلبانه باز هم ماهیت این جریان کذایی را برا مردم افشا و افشاتر خواهد کرد.

  11. س گفت:

    تاحالاکی حرف راست ازاین دولت شنیدیم که این دومیش باشه

  12. فریده گفت:

    جهنمتان بود دروغگوها پارسال هم همينو گفتين ولي تو اجرا يه چي ديگه شد

  13. albert گفت:

    خواهشا یکی کارمندان نوسازی مدارس را دریابد . در بین کارمندان این استان پایین ترین حقوق را دارند . اصلا فطره به اونها رواست باور کنید . ما که ما خودمون فطره ماه روزه را به همدیگر می دهیم . نوسازی یک اداره مرده و بی روح است نه پیمانکاری کار پیمانکاری می کنه و نه کارمندی انگیزه داره اقای استاندار آقای مسئول لطفا و خواهشا نوسازی مدارس را دریابید و نگذارید نوسازی بمیرد

  14. شهروند بدبخت گفت:

    با سلام
    بنده یه کارگر روز مزد فصلی هستم ای کاش ماهی همون یک ملیون درامد داشتم که عمرا ندارم سبد کالا و این جور مزخرفات تا حالا بهم تعلق نگرفته هیچ حق و حقوقی از این دولت دریافت نکردم ولی جلو چشم خودم اونی که کارمنده سر وقت میره سبد کالا هم میگیره یکی نیست بگه ما بدبختا که فقط یه شناسنامه داریم باید چه خاکی بر سر کنیم این…. چه دولتیه که حتی حاضر نییست ماها رو ببینه فقط موقه انتخابات ادم حساب میشیم یکی به این اقایان مسعول بگه چه دینی دارن

دیدگاه شما