چاپ این برگه

پل چهارم بشار یاسوج از پل سوم جلو زد(+عکس)

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به همراه شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر یاسوج از روند پیشرفت پل چهارم بشار بازدید کردند.

به گزارش بویرنیوز، شهردار یاسوج گفت: از زمان ورود به شهرداری و با حمایت شورای پنجم عزم جدی برای بهره برداری از پل چهارم بشار وجود داشت و اقدامات مهمی صورت گرفت و این پروژه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت.

دکتر نستهن مقدم با تقدیر از حمایت های استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حمایت از این پروژه مهم بیان داشت: این پل در بحث پدافند غیرعامل و مشکلات ترافیکی بیمارستان امام سجاد (ع) اهمیت بالایی دارد و از پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

پل چهارم پروژه ای کم نظیر در سطح کشور از لحاظ پیشرفت 

وی با بیان اینکه سال گذشته بخش مهمی از اعتبارات عمرانی شهرداری به سمت این پروژه گسیل شد، خاطرنشان کرد: ستون های این پل به اتمام رسیده است و کار ساخت عرشه در یکی از مجهزترین کارگاههای کشور صورت گرفت.

مقدم تاکید کرد: با توجه به پیشرفت این پروژه طی یکسال گذشته که طی سه شیفت کاری صورت گرفت، بدون اغراق یک پروژه کم نظیر در زمینه پل سازی در سطح کشور بوده است.

شهردار یاسوج اضافه کرد: علیرغم شرایط فعلی بازار، خوشبختانه 80 درصد از ورق مورد نیاز عرشه خریداری شده است و عملیات مونتاژ نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم با توجه به نوسان قیمت ها برای خرید مابقی ورق موردنیاز اعتبار لازم از محل ماده 81 تامین گردد.

نستهن مقدم بیان داشت: با توجه به اینکه بخشی مهمی از عرشه پل به شهر یاسوج منتقل شده است، طی روزهای آینده کار عرشه گذاری نیز آغاز خواهد شد.

شهردار یاسوج از ابلاغ عملیات اتصال بلوار رجاء به پل چهارم در قالب 25 درصد به پیمانکار خبر داد و گفت:  کار از سوی پیمانکار آغاز شده است و پیشرفت خوبی دارد.

مقدم همچنین درخصوص ادامه مسیر پل به سمت سروک گفت: برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت پل چهارم نیاز مبرم به ساخت ادامه مسیر به سمت سروک است.

وی افزود: مطالعات ادامه مسیر پل چهارم بشار به سمت سروک به پایان رسیده است.

شهردار یاسوج گفت: رفع معارض و تملک بخش مهمی از اراضی این مسیر نیز صورت گرفته است و که بزودی نیز کار ساخت ادامه مسیر نیز شروع خواهد شد.

پیشرفت 60 درصدی سازه پل چهارم طی یکسال

در این بازدید همچنین نماینده شرکت پیمانکار این پل در خصوص روند پروژه توضیحاتی ارائه کرد.

نماینده شرکت جهاد نصر گفت: کار احداث این پل سال 94 شروع شد و تا سال 96 تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مهری بیان داشت: طی یکسال گذشته با حمایت های دکتر مقدم شهردار یاسوج و جدیتی که برای اتمام این پروژه از سوی استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و اعضای شورا وجود داشت، کار پیشرفت سازه پل چهارم اکنون به 90 درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: علیرغم شرایط حاکم بر بازار با حمایت مثال زدنی شهردار یاسوج کار با سرعت بالایی صورت گرفت و اگر عزم قاطع وی نبود این پروژه مدت ها قبل کاملا تعطیل می شد.

نماینده شرکت پیمانکاری این پروژه تصریح کرد: اکنون برای تکمیل سازه پل و خبردی مابقی ورق مورد نیاز حمایت مالی نیاز داریم.

تقدیر و تمجید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از عملکرد شهرداری یاسوج

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  کار ساخت پل چهارم بشار بخوبی در حال انجام است و جا دارد از شهردار یاسوج تقدیر و تشکر کنم.

حسن نوروزی در خلال بازدید از عملیات ساخت پل چهارم بشار عنوان کرد: سال گذشته حداکثر تخصیص ممکن برای پل های سوم و چهارم بشار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه صداقت شرط مهمی برای پیشبرد کارهاست، عنوان کرد: از روز اول حامی این پروژه بودم و کاری که برای این پروژه می شد انجام داد، انجام دادیم چون از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوروزی اضافه کرد: برای ساخت سازه و اتصالات پل توافقاتی داشتیم که اکنون نیز آنها را قبول داریم و حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: روند پیشرفت این پروژه خوشبختانه خوب است و خوب کار شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

بر اساس این گزارش، نوروزی در پایان از ستون ها، عرشه های پل و همچنین ادامه مسیر پل بازدید کرد