شنبه 28 مهر 1397 - 19:19

سونامی جدید مسمومیت الکلی در بندرعباس؛ یک جان باخته، ۱۲ دیالیزی تا این لحظه

از واپسین ساعات روز گذشته تا کنون، شماری از اهالی بندرعباس با علائمی روانه مراکز درمانی شدند که حکایت از بروز موج جدیدی از مسمویت الکلی در کشورمان داشت. مراجعانی که حال برخی از ایشان به شدت وخیم بود تا جایی که به مرگ یکی از ایشان منجر شد.

مسمومیت ناشی از مصرف الکل که مدتی است از برخی مناطق کشورمان گزارش می‌شود، بار دیگر در ابعادی بزرگ بروز و نمود یافته و تا این لحظه جان یک تن را ربوده‌است.

به گزارش بویرنیوز، از واپسین ساعات روز گذشته (جمعه، ۲۷ مهرماه) تا کنون، شماری از اهالی بندرعباس با علائمی روانه مراکز درمانی شدند که حکایت از بروز موج جدیدی از مسمویت الکلی در کشورمان داشت. مراجعانی که حال برخی از ایشان به شدت وخیم بود تا جایی که به مرگ یکی از ایشان منجر شد.

وضعیتی که دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در توضیح آن به ایسنا می‌گوید: از شب گذشته ۲۲ نفر در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی به مراکز درمانی در بندرعباس مراجعه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه حال یک نفر از این افراد وخیم است، تصریح کرد: متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده و ۱۲ نفر دیالیز شده اند. سن افراد مراجعه کننده بین ۱۵ تا ۵۰ سال است.
نکته قابل تامل اینکه دومین بار است که استان هرمزگان در سال جاری شاهد بروز طغیان مسمویت های الکی است، با این ملاحظه که در نوبت اول، ۲۴ نفر از اهالی این استان بر اثر استفاده از مشروبات دست ساز جان باخته بودند. مرگ و میری وسیع که البته منحصر به این استان نیست و در هفته‌های گذشته در چندین و چند شهر کشورمان رقم خورده است.
مصرف مشروبات دست‌ساز الکلی آلوده به متانول یا مواد سمی دیگر که جان ده‌ها نفر از هموطنانمان را در استان‌های مختلف گرفته و صد‌ها نفر را راهی بیمارستان کرده است. رویدادی که موجب شده دادستان کل کشور به آن واکنش نشان داده و هشدار دهد که: در قانون برای قاچاقچیان الکل، مجازات سختی پیش‌بینی و تا ۵۰سال زندان، تازیانه و جزای نقدی برابر ارزش عرفی کالا، در نظر گرفته شده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291808
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما