چهارشنبه 25 مهر 1397 - 17:18

سخنان صریح شهردار یاسوج در خصوص جمعه بازار و بازار روز

بازار روز شهر یاسوج هم قانونی نیست و خلاف است و تجاوز به معبر و خیابان است و باید مسوولان برخورد کنند.

شهردار یاسوج در برنامه تلویزیونی بی‌تعارف در خصوص وضعیت جمعه بازار یاسوج و نحوه تصمیم‌گیری برای جلوگیری از ادامه فعالیت آن اظهار کرد: قبل از شهردار شدن ما هم این موضوع مطرح شده بود ولی رفته رفته مکان فعلی از جمعه بازار به بازار دائمی تبدیل شد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر نستهن مقدم گفت: وقتی ما به عنوان شهردار در خصوص جمعه بازار و خطرات آن صحبت می ‌نیم پیام این است که نباید از کنار آن به راحتی عبور کرد و به همین دلیل من بیش از هر موضوع دیگری در جراید و رسانه‌ها در خصوص جمعه بازار و خطرات آن صحبت کرده‌ام و باید برای آن چاره اندیشی شود.

جمعه بازار بر اثر سهل‌انگاری گسترش یافته است

شهردار یاسوج ادامه داد: باید برای این خطر چاره اندیشی درست کنیم چرا که ممکن است ابتدا تبدیل به تعطیلی کسب و کار ۹۰۰ کسبه شود که ۵ هزار نفر مستقیم از آن ارتزاق می‌کنند.

وی گفت: تعابیری به نام بمب خطرناک در مورد آن شده و سهل‌انگاری در رشد بی‌رویه آن شده چرا که از ابتدا ۵۰ نفر بیشتر نبوده‌اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: آن کسی که ابتدا تصمیم گرفت دست فروشان را ساماندهی کند برای ایجاد رضایت مندی آنها را یک جا جمع کرد و باید سوال شود که ابتدا مسؤولان شهری بعد حوزه سیاسی در مقابل این صنف که بی رویه شکل گرفته چه اقدامات عملی داشته‌اند؟.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص وضعیت جمعه بازار این شهر در پاسخ با این سوال که چه کسانی با شما برای جابجایی مخالفت می‌کنند اظهار کرد: ابتدا دو برابر آن چه که قرارداد دارند در آنجا فعالیت می‌کنند و نزدیک به ۹۰۰ غرفه فعال هستند.

تنها 486 نفر برای فعالیت در جمعه بازار شناسنامه‌ دارند

وی گفت: آن‌هایی که قرارداد با شهرداری دارند ۴۸۶ غرفه‌دار هستند که ماهیانه ۷۰ هزار تومان پرداخت می کنند و خودشان آمده‌اند تا ۱۰ برابر آن چه اجاره می‌دهند به دیگران غرفه اجاره می‌دهند!.

شهردار یاسوج در خصوص تصمیماتی که از سوی شورای شهر گرفته شده است تصریح کرد: شورای شهر مصوبه جمع‌آوری داشته و این مصوبه به کمیته تطبیق فرمانداری رفته که باید برای اجرا مصوبه را تایید کنند که شفاف روی آن وارد نشده‌اند در صورتی که شورای ما با اکثریت قاطع فعالیت در جمعه بازار کنونی را رد کرده‌اند البته دستگاه‌های نظارتی می‌دانند چه کسانی دست دارند ابتدا خود کسبه هستند که اجازه نمی‌دهند.

کسبه جمعه بازار چند دسته‌اند

وی کسبه جمعه بازار را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: در بین کسبه عده‌ای هستند که حاشیه ندارند و کار می‌کنند ولی عده ای از قبل آن سودهای کلانی به جیب می‌زنند و یک بخشی از روی نا آگاهی اصرار بر ماندن دارند.

این مسؤول گفت: باید از دستگاه قضا تشکر کرد همچنان که معاون پیشگیری تکلیف به جابجایی کرده اما وقتی پای کار می‌آییم عده‌ای به بهانه بیکار شدن با پلاکارد به فرمانداری و جاهای دیگر می‌روند.

وی در خصوص جایگاه جدید ایجاد شده در پایین دست جمعه بازار کنونی اظهار کرد: کسی را پیدا کرده‌ایم که بازارچه‌ای را پایین دست ایجاد کرده و نیمه تمام است بعد از مصوبه شورای پیشگیری از جرم با حضور دادستان موضوع را باز کردیم که قرار شد که برخی مسوولان بنشینند و سه کارشناس رسمی تعیین قیمت کنند اگر جایی سوبسیدی به سرمایه گذار داده شده در فروش غرفه‌ها لحاظ شود.

مقدم در خصوص بازار روز شهر یاسوج در کنار میدان هفتم تیر هم گفت: بازار روز شهر یاسوج هم قانونی نیست و خلاف است و تجاوز به معبر و خیابان است و باید مسوولان برخورد کنند.

شهردار یاسوج با بیان این که اگر تصور بر این است که ما متولی اشتغال هستیم این گونه نیست هر چند دغدغه اشتغال مردم را هم داریم اظهار کرد: وقتی می‌گوییم باید جمع شود حتما دلیل قانع کننده‌ای هست.

 برای احضار به دادگاه ما تیررس‌ترین مدیر بودیم!!

شهردار در پاسخ به این سؤال که وقتی شما مخالف فعالیت جمعه بازار هستید پس چرا دادستان شما را احضار می‌کند  تصریح کرد: ایشان مدعی العموم هستند و تیررس‌ترین مدیر ما و اعضای شورای شهر بودیم و به سوالات قاضی پاسخ دادیم و نشان دادیم که ما حرفمان را زده‌ایم اما همه تصمیمات را ما نمی‌گیریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291639
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    شهردار کوتاهی نکرده. نیت ایشان خیره ولی این مغازه داران پر توقع هستن .قبول ندارن که برای خودشون بهتره این وضعیت خیلی بده

  2. ۱۱۱ گفت:

    آقای مقدم تنها راه حل جمع آوری محل فعلی جمعه بازاره .اگه این اتفاق نیوفته اتفاق بدی ممکنه در آینده رخ بده

  3. قدرت گفت:

    جمعه بازار یه عده مغازه داره کم توقع و کم بضاعت و ارزان فروش هستند که اکثر مردم درآن خرید میکنند و کسانی که مخالف جمعه بازارهستند به درد مردم آگاه نیستند و نیازی به جمعه بازارندارند وخریدشان جاهای دیگراست واقعا اگر دلسوزهستند منافع همه مردم رادرنظربگیرند نه به خاطرپست ومقام خودشان

دیدگاه شما