چهارشنبه 25 مهر 1397 - 16:03

واکنش تند افشانی به اتهامات شنود و برخی تخریب ها

شهردار تهران در خصوص دیدار خود با لاریجانی و اینکه بدون وقت قبلی به دیدار رییس مجلس رفته است، گفت: در این رابطه با رئیس مجلس تماسی برقرار کردم و آقای لاریجانی و دفتر ایشان هم برای تایید این موضوع هستند.

به گزارش بویرنیوز، محمدعلی افشانی شهردار تهران در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص زمان پایان کار خود گفت: من احساس مسئولیت اجتماعی دارم و گفتم هر زمان که شما اعلام کنید که آسیب نمی‌بینید، آماده‌ام بروم اما تا زمانی که لازم باشد و قانون اجازه دهد، هستم. در تمام دوران خدمت و مسئولیتم همواره گفته‌ام که مبنای عمل من قانون است و الان هم مبنای عمل من قانون است اگر قانون شامل حال بنده شود حتی یک ساعت بعد از موعد مقرر نخواهم ماند، اگر هم قانون این باشد که بمانم می‌مانم و به مردم خدمت می‌کنم.

وی در خصوص دیدار خود با لاریجانی و اینکه بدون وقت قبلی به دیدار رییس مجلس رفته است، گفت: ممنون هستم که این سوالات را می‌پرسید و متاسفم برای برخی بی‌اخلاقی‌ها . تماسی با آقای لاریجانی برقرار کردم و در خصوص موضوعی کاری بحث شد و بعد من به ایشان گفتم می‌خواهم شما را ببینم که ایشان گفتند فردا بیایید. گفتم فردا جلسه دولت است پس‌فردا می‌آیم و ایشان از ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ وقت گذاشتند و هرچه غیر از این گفته شده کذب و بی‌اخلاقی محض است. آقای لاریجانی و دفتر ایشان هم برای تایید این موضوع هستند. ایشان حتی به محض صحبت من گفتند فردا بیا که من نتوانستم.

شهردار تهران در خصوص جلسه‌ای برای بررسی موضوع شهرداران کلان شهرها گفت: من اصلا در آن جلسه تعمدا شرکت نکردم. برای مسئول ماندن نه تلاش می‌کنم و نه چنین چیزی در روحیه من است. تنها چیزی که من را در این سمت نگه داشته احساس مسئولیت است که در قبال جامعه و مردم و در قبال شورایی که با رای قاطع من را انتخاب کرد، دارم. کلا در این فضا وارد نمی‌شوم.

در خصوص صحبت با لاریجانی گفت: با ایشان در مورد مسائل شهر صحبت کردم و در انتها هم در این مورد گفتند که گفتم هرچه قانون تصمیم بگیرد من تابع هستم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چرا در روزهایی که ماندن وی در شهداری چندان مشخص نیست، دست به تغییرات مدیریتی زده است؟ اظهار داشت: من از ابتدا تا به امروز به مرور و به تدریج تغییرات در شهرداری را آغاز کرده‌ام. به اعضای شورا نیز اعلام کردم تا روز آخر عزل و نصب‌ها را خواهم داشت. دلیل ماندگاری من هم این است که مردم به صورت میلیونی اعضای شورای شهر را انتخاب کردند. اعضای شورا نیز بنده را انتخاب کرده‌اند. من در قبال مردم و شورایی که یکدست اصلاح‌طلب است و با ۱۹ رای از ۲۱ رای انتخاب کرده، احساس مسئولیت اجتماعی دارم.

افشانی درباره اتهام شنود معاونان شهرداری توسط وی گفت: شاید کثیف‌ترین اتهامی که در طول دوران خدمتم شنیدم، اتهام شنود بود. کسی که چنین مصاحبه‌ای را کرد، بلافاصله آن مصاحبه را تکذیب کرد. به دلیل اینکه این اتهام بسیار زشتی بود، بلافاصله پس از انتشار این خبر، من برای اولین بار در طول دوران خدمتم، به روابط عمومی شهرداری دستور دادم هم از سایت‌هایی که این خبر را منتشر کردند و هم از کسی که چنین ادعایی را مطرح کرده است، شکایت کند تا در مراجع حقوقی و قانونی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: بلافاصله آنها این خبر را تکذیب کردند ولی آن سایت بعدا نوار صوتی را منتشر کرد. این پرونده به دستگاه قضایی رفته و در آینده مورد بررسی می‌شود تا براساس قانون نسبت به کسانی که آن ادعای زشت و پلشت را مطرح کردند، عمل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291630
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما