چهارشنبه 25 مهر 1397 - 12:02

انتقاد از مغفول ماندن یک سرمایه عظیم در کهگیلویه و بویراحمد

ما و همه ی ارکان متولی حوزه گردشگری نتوانسته ایم از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی درخور این منابع و فرصت های های خدادادی استفاده کنیم.

به گزارش بویرنیوز، پیش از ظهر امروز چهل و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس اتاق یاسوج، استاندار، معاونین استاندار، نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فعالین اقتصادی بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن شماره یک استانداری برگزار گردید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این نشست با اشاره به چهاردهم اکتبر «روز جهانی استاندارد» ، افزود: این روز مهم را به فعالین اقتصادی و تولید کنندگانی که با تلاش برای تولید محصولات با کیفیت خود به دنبال سربلندی استان و رونق فضای کسب و کار می باشند تبریک می گوییم.جبار کیانی پور در ادامه ضمن اشاره به مصوبات جلسه قبل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص «پنجره واحد سرمایه گذاری»، اظهار کرد: آن چیزی که اکنون با اهداف پنجره واحددر تعارض است ، «قوانینی دست و پا گیری است که در دستگاه های اجرایی شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی به طور مشخص در ارتباط با قوانین حمل و نقل در استان مشکل جدی دارد، چرا که معتقدیم با توجه به توپوگرافی متفاوت کهگیلویه و بویراحمد با بقیه استان ها، به دلیل کوهستانی بودن، باید قوانین حوزه حمل و نقل در استان ما نیز با بقیه استان ها متفاوت باشد و متناسب با شرایط خاص جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد باشند.

جبار کیانی پور بیان کرد: قوانین دست و پا گیر در حوزه منابع طبیعی نیز برای بخش خصوصی بسیار آزارهنده است. چرا که این بخش نیز درگیر بروکراسی پیچیده ای برای دریافت استعلامات مختلف است. وی افزود: سختی های پیش روی بخش خصوصی برای دریافت استعلام های تکراری و زمان بر از دستگاه های مختلف ، بدون شک با اهداف پنجره واحد در تعارض است.

رئیس اتاق یاسوج در ادامه به موضوع توسعه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: اقتصاد گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تمامی ظرفیت ها و جاذبه های ملموس و غیرملموس این استان، مغفول مانده است.

کیانی پور تصریح کرد: ما و همه ی ارکان متولی حوزه گردشگری نتوانسته ایم از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی درخور این منابع و فرصت های های خدادادی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اکنون باید تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری به این موضوع وارد شوند و بررسی کنیم که اگر عقب ماندگی در امر گردشگری داشته ایم دلایلش چیست و با همفکری دولت و بخش خصوصی راهکارهای لازم را جهت توسعه این بخش فراهم کنیم.

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تولید و ایجاد اشتغال، اظهار داشت: با تمام توان از بخش خصوصی حمایت می کنیم و به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت این بخش هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته آینده نشست پنجره واحد با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار می شود.

وی بیان کرد: مسئولان حوزه اقتصادی استانداری با همکاری سازمان برنامه و بودجه در راستای اجرایی کردن و تکمیل ظرفیت تبصره ۱۹  و رفع موانع پیش رو اقدام کنند.

احمدی افزود: تمامی مسائل و جوانب امر مربوط به بارگذاری، سرمایه گذاری و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی به صورت دقیق کارشناسی و ارزیابی شود.

وی با تاکید برسامان بخشی واگذاری عرصه های طبیعی به بخش های دولتی، خصوصی و خصولتی عنوان کرد: بدون شک ما هرکسی که برای ایجاد اشتغال و رشد تولید تلاش کند را حمایت می کنیم اما  هرگز اجازه تعدی و سوء استفاده از بیت المال را به کسی نمی دهیم و با خاطیان به شدت برخورد خواهد شد.

احمدی خواستار ارائه گزارشی از روند واگذاری ها و بهره مندی بخش های مختلف از منابع ملی شد و گفت: ظرفیت های استان برهیچ کسی پوشیده نیست اما باید نحوه بهره گیری از این ظرفیت ها به صورت اصولی و کارشناسی شده باشد.

وی خطاب به مسئولان میراث فرهنگی گفت: می طلبد بیش از پیش در عرصه گردشگری استان تلاش شود و باید از ظرفیت های مردمی در این راستا استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ظرفیت های اقلیمی، طبیعی و فرهنگی استان، تصریح کرد: میراث فرهنگی با تولید محتوا مطلوب و با استفاده از فضای مجازی برای معرفی میراث های فرهنگی و گردشگری این استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه گردشگری استان صرفا به بلادشاپور و چند نقطه تفریحی محدود نمی شود، ابراز کرد: فرهنگ غنی مردم استان می تواند یک سرمایه گردشگری باشد که در این راستا اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امید است میراث فرهنگی علی رغم تلاش های گذشته بیش از پیش تلاش کند و انتظار می رود در گزارش های آینده با ارائه نقشه راه و استراتژی هدفمند در این حوزه امید را در بین مردم استان زنده کند.

وی با اشاره به اینکه بدون شک بعد از وقوع حادثه پرواز تهران- یاسوج فرودگاه نیازمند ترمیم و ریکاوری بود، تاکید کرد: اکنون فرودگاه یاسوج از نظر امکانات ناوبری زمینی و گیت باند برای انجام یک پرواز ایمن هیچگونه مشکلی ندارد.

احمدی به رایزنی های انجام شده برای از سرگیری پرواز در فرودگاه یاسوج اشاره کرد و افزود: علی رغم آمادگی شرکت هما برای پرواز به دلیل جلوگیری از جریحه دار شدن افکار عمومی مردم تا اطلاع ثانوی از عقد قرارداد با این شرکت خودداری می شود و رایزنی های لازم با عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور برای تغییر مسیر پرواز انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه امید است دیگر استان شاهد حادثه تلخی نباشد، بیان کرد: نقش حمل و نقل هوایی در توسعه صنعت توریسم بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در کنار کریدور جدید برای تغییر مسیر هواپیمایی یاسوج از سوی نجف آباد- شهرکرد  بدون نیاز عبور از ارتفاعات دنا و برای اطمینان خاطر پیگیری های جدی از طریق وزارت دفاع و هوایی کشور انجام شد.

احمدی گفت: امید است با پیگیری های ما و تلاش نماینده مردم در مجلس هر چه سریع تر وضعیت پروازها در مرکز استان ساماندهی شود.

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تحقق اشتغال و کارآفرینی، حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینان را طلب می کند.

وی افزود: نباید در مسیر کارآفرینی و اشتغال خلل ایجاد کرد و دولت نیز ارائه تسهیلات و حمایت های مختلف از بخش خصوصی را هدفگذاری و اجرایی کرده است.

زارعی  با بیان اینکه بکارگیری اصولی ظرفیت های گردشگری گام موثری در توسعه استان است، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار مهم و با ارزشی در حوزه گردشگری استان وجود دارد که بکارگیری این ظرفیت ها با نگاه کارشناسی شده نقش موثری در رشد و پیشرفت استان دارد.

زارعی افزود: باید دست به دست هم داده و از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: امید است بیش از پیش به سمتی برویم که نگاه ما به مسائل کاربردی و خروجی محور باشد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی در کشور، تصریح کرد: این شرایط پایدار نیست و به زودی از این وضعیت عبور خواهیم کرد و بهبود شرایط را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص اراضی ملی که در سال های اخیر به سرمایه گذاران واگذار شده است گفت: ۲۲۰ پرونده به کمیسیون ماده ۳۳ برده شده است که ۱۰۷ پرونده فسخ و حدود ۱۴۰ طرح نیز اخطار گرفته اند.

الیاس تاج الدینی افزود: گروه نظارت در سطح شهرستان ها بر اساس پیشرفت فیزیکی کار، گزارش می دهند و اگر میزان پیشرفت کار در مدت معین شده از ۴۰ درصد کمتر باشد طرح به کمیسیون ماده ۳۳ برده می شود.
وی اظهار داشت: در مورد صلاحیت سرمایه گذار کمیسیون ماده ۳۳ تصمیم می گیرد که مهلت داده شود یا قرارداد فسق شود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291616
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما