سه شنبه 24 مهر 1397 - 17:00

توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره برقراری مجدد پرواز یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش صنعت هوایی در توسعه گردشگری گفت: برای حضور ایرلان در استان تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌محمد احمدی در نشست ظهر امروز گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی گفت: قول می‌دهم که با تمام توان از بخش خصوصی حمایت کنم تا بستر لازم برای فعالیت بیشتر این بخش در استان فراهم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به قابلیت‌های اتاق بازرگانی استان اشاره کرد و یادآور شد: اتاق استان سال‌های اخیر موفقیت‌هایی کسب کرده که امیدواریم بتوانیم قابلیت‌های اتاق را برجسته‌تر کنیم‌.

وی با تاکید بر اجرای تبصره ۱۹ قانون قانون بودجه سال ۹۷ افزود:  سامان بخشی به واگذاری و ظرفیت قانونی ماده ۳۳ مورد توجه باشد و‌ اگر فردی عرصه دولتی و خصوصی را گرفته و در این عرصه‌ها طرح مورد نظر را اجرا کرده باشد را حمایت می‌کنیم اما اگر غیر این باشد آستانه تحمل مردم اجازه نمی‌دهد کسی خواسته یا ناخواسته از بیت‌المال سوئ استفاده کند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: استان جاذبه‌های اقلیمی، تاریخی، فرهنگی و … را دارد و حتی در عرصه مجازی می‌توانیم تولید محتوا کنیم گردشگری رودخانه بشار، بلادشاپور و ظرفیت سخت‌افزاری نیست بلکه تمام استان ظرفیت گردشگری دارد اما به دلیل نبود طرح جامع گردشگری، نقشه راه و استراتژی‌ها عقب مانده‌ایم.

احمدی با اشاره به نقش صنعت هوایی در حوزه گردشگری گفت: بعد از حادثه تلخ سال گذشته نیاز به ریکاوری و ترمیم داشتیم، فرودگاه یاسوج به لحاظ امکانات ناوبری زمینی، کیفیت باند و انچه نیاز یک پرواز خوب است مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: پروازهای آتا در استان راه‌اندازی شد و هواپیمای جت نیز به استان آمد و در مرحله تکمیل بود اما چون تمام کادر فرانسوی بود به تحریم‌ها خوردیم.

احمدی عنوان کرد: در حال حاضر به همراه زارعی نماینده مردم در مجلس با چند شرکت هواپیمایی در حال رایزنی هستیم دیشب هم پیگیر هواپیما یاسوج بودم و خیلی تند با عابدزاده رئیس هواپیمای کشوری صحبت کردم و وی هم حق را به ما داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با ایرلاین‌ها  و چند شرکت دیگر در حال صحبت هستیم و چون دوره پروازهای ایرلاین اواخر فروردین تا آبان ماه است احتمالا تجدید نظری شود.

احمدی ادامه داد: هواپیمای ای تی ار به استان اختصاص داده شد اما گفتیم چون حادثه با این هواپیما ایجاد شده از نظر روحی روانی نیاز به یک دوره زمانی است.

وی با بیان اینکه نقش هواپیما در صنعت گردشگری مهم است، گفت:  از طریق وزارت دفاع و شرکت هواپیمایی پیگیر هواپیمای یاسوج هستیم، ضمن اینکه کریدور هوایی جدیدی در کنار کریدور موجود تعریف شده و مسیر نجف اباد و شهرکرد پیشنهاد شده که نیاز به عبور از ارتفاعات دنا نباشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291337
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    آقای استاندارعزیزکارازتوضیح گذشته لطفا عمل کنید هرروزتعدای زیادی مسافرمجبورند برای مسافرت به شیراز سفرکنند خواهشا خودت وآقای زارعی به جای توضیح دیگه اگه میشه عمل کنید

دیدگاه شما