سه شنبه 24 مهر 1397 - 12:38

درخواست دکتر محسنی بندپی برای برقراری عدالت در پرداخت حقوق‌‌ها

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت چابک سازی در زیرمجموعه این وزارتخانه گفت: باید بپذیریم نتوانستیم مهارت‌های عملی و تخصصی را در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش دهیم.


به گزارش بویرنیوز، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر توسعه را هدفی مطلوب دارای ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تعریف کنیم برای هدفگذاری کشور توسعه مدار به ابزارهایی نیاز داریم.

وی افزود: برنامه ریزی خوب مبتنی بر علم و شواهد، مدیریت و راهبرد عوامل و ابزارها لازمه یک نظام اداری منظم، منسجم و کارآمد است.

محسنی افزود: کارایی و همه سو نگری، پاسخگویی و شفافیت، اثربخشی و نتیجه گرایی، مردم سالاری، مشارکت جویی، مشارکت پذیری و آینده نگری از ویژگی های یک نظام اداری مطلوب است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه از جمله لوازم دستیابی به نظام اداری مطلوب ایجاد یک فضای بانشاط و برخورداری از بدنه کارشناسی است گفت: هر جامعه مجمع الجزایری از دستگاه‌ها و ادارات است و میزان موفقیتشان به اندازه ای است که زمینه رشد و بالندگی نیروها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به وزارت رفاه به عنوان بزرگترین وزراتخانه اجتماعی در کشور گفت: این وزارتخانه ماموریت‌های مهمی دارد که راهبری تعاون از این جمله است. راهبری در امر مهارت آموزی که بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم از دیگر ماموریت‌های ما است.

سرپرست وزارت رفاه افزود: باید بپذیریم نتوانستیم مهارت‌های عملی و تخصصی را در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش دهیم. راهبری در حل آسیب های اجتماعی ماموریت دیگر است. ما فقط به سلامت جسمانی توجه کرده ایم و از توجه به ابعاد دیگر سلامت غفلت کردیم و امروز گرفتار آسیب های اجتماعی هستیم. وظیفه داریم فرصت‌های برابر اجتماعی برای اقشار مختلف ایجاد کنیم.

وی به راهبری امور معیشتی طبقات خاص اشاره کرد و گفت: تحت پوشش بردن پشت نوبتی ها از جمله اقدامات خوب دولت در سال‌های اخیر است. راهبری و حفظ حقوق کارگران را نیز باید انجام دهیم. اقدامات صورت گرفته نشان دهنده آن است که به سمت ادغام واقعی سه بخش رفاه، تعاون و کار حرکت می کنیم و این پیوند را می‌توان در راستای عدالت اجتماعی مدنظر قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت چابک سازی در زیرمجموعه وزارت رفاه گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم در عمل به وظایف خودمان خدمات شایسته ای انجام دهیم که استقرار میزخدمت از جمله آنهاست.

بندپی افزود: عملکرد سازمان های زیرمجموعه در جشنواره شهید رجایی قابل توجه بوده است و به معنای آن است که نسبت به سال 95 جهش خوبی داشتیم و در شاخص های اختصاصی به دلیل دانش گرا بودن و بدنه تخصصی حائز رتبه خوبی شده‌ایم، اما برای ارتقای شاخص‌های عمومی باید بهینه سازی و چابک سازی را انجام دهیم. این خط مشی ما برای امسال باید باشد که بهینه سازی و تحول اساسی را در شاخص های عمومی شاهد باشیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه بزرگ اجتماعی به 42 میلیون نفر در تامین اجتماعی،یک میلیون و 600 هزار خانوار روستایی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و معلولان و سایر اقشار در سازمان بهزیستی ارائه خدمت می کند اظهار کرد: گسترش تعاونی ها و کاهش فقر مطلق از دیگر سیاست‌هایی است که چند سالی است شروع شده و امیدواریم اقدامات اثربخشی در این راستا را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: کارکنان این وزارتخانه نسبت به سایر دستگاه‌ها از حقوق و مزایای پایین تری برخوردارند و امیدواریم انگیزه‌های کاری و عدالت در پرداخت حقوق و مزایا را در همه دستگاه‌های کشور شاهد باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291334
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما