شنبه 21 مهر 1397 - 22:36

هشدار معاون غذا و دارو به دانش‌آموزانی که صبحانه نمی‌خورند؛ عملکرد تحصیلی‌تان رضایت بخش نیست

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد تحصیلی دانش‌آموزانی که صبحانه نمی‌خورند، زیان‌بار است.

به گزارش بویرنیوز، همواره شنیده می‌شود که والدین دانش آموزان خود را بدون خوردن صبحانه روانه مدرسه می‌کنند و البته بعضی از مادران نیز از اینکه فرزندانشان صبحانه نمی‌خورند گلایه دارند در این خصوص با امام بخش قائدی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک سال جدید تحصیلی به همه معلمان و دانش آموزان، اظهار کرد: گاهی هم ما می‌شنویم که برخی از دانش اموزان بدون خوردن صبحانه روانه مدرسه مدرسه می‌شود که باید گفت این مسئله بر روند تحصیلی آنها تاثیرات منفی به جا می‌گذارد.

وی افزود: تحقیقات و مطالعات علمی می‌گویند که خوردن صبحانه تمرکز دانش آموزان را افزایش می‌دهد و همچنین باعث تقویت عملکرد مغزی آنها نیز می‌شود.

این متخصص تغذیه و دارو در تکمیل صحبت‌های خود می‌گوید که خوردن یک صبحانه مفصل با انواع مواد مغذی کمک زیادی به دانش‌آموزان می‌کند، طوری که عملکرد آموزشی، توانایی یادگیری، کاهش مشکلات رفتاری و جلوگیری از اضافه‌وزن کودکان را به همراه دارد.

دکتر قائدی در ادامه به ویژگی‌های یک صبحانه می‌پردازد و می‌گوید: صبحانه باید دو ویژگی داشته باشد؛ یکی این‌که مقدار انرژی کافی در آن لحاظ شود و دوم این‌که انرژی طوری به بدن آنها برسد که در طول ساعات بعدی، قند خونشان در سطح پایدار و ثابتی باقی بماند.

وی افزود: کودکانی که با خوردن صبحانه روانه مدرسه می‌شوند مشکلات رفتاری کمتری دارند و در مقابل اینها دانش آموزانی که از خوردن صبحانه امتناع می‌ورزند و یا والدین آنها کوتاهی می‌کنند، با سایر دانش آموزان به راحتی کنار نمی‌آیند و انرژی بدن آنها رفته رفته در طول زنگ‌های مدرسه کاهش یافته و انگیزه تمرکز روی دروس ندارند و در کل یادگیری به شدت افت می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی محسوب می‌شود و نه تنها مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول روز را از قبیل پروتئین‌ها، فیبر، کلسیم و کربوهیدرات تامین می‌کند، بلکه عملکرد درسی دانش‌آموزان را نیز تا حد بسیار بالایی بهبود می‌بخشد.

قائدی اذعان کرد: صبحانه خوردن دانش‌آموزان باعث می‌شود که عملکرد تحصیلی آنان و به ویژه کیفیت نمرات امتحانات دانش آموزان به ویژه در کودکان کم سن و سال تا حد زیادی بالا برود.
وی گفت: مدیران و معلمان مدارس حتماً دانش آموزان را به خوردن صبحانه تشویق و ترغیب کنند چرا که عملکرد تحصیلی دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند، زیان‎‌بار خواهد بود.1

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291179
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما