جمعه 20 مهر 1397 - 21:22

ثبت رکورد جهانی در حوزه اظهارنامه های مالیاتی اکترونیکی از مودیان

رییس سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: سال جاری ۹۹.۹ درصد اظهارنامه ها به صورت الکترونیکی از مؤدیان دریافت شده که در این زمینه رکورد جهانی زده شده و بی سابقه بوده که مورد توجه نظام های مالیاتی دیگر کشورها و سازمان های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش بویرنیوز، سید کامل تقوی نژاد در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره اجرای طرح جامع مالیاتی کشور، گفت: مراحل ثبت نام و اظهارنامه در طرح جامع مالیاتی کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود و در سال جاری 99.9 درصد اظهارنامه ها به صورت الکترونیکی از مؤدیان دریافت شده است که در این زمینه رکورد جهانی زده شده و بی سابقه بوده است و مورد توجه نظام های مالیاتی دیگر کشورها و سازمان های بین المللی قرار گرفته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، افزود: موضوع پرداخت الکترونیکی به صورت کامل در سامانه جامع مالیاتی کشور دیده شده و ابلاغ ها و اعتراضات می تواند به صورت الکترونیکی انجام شود.

استعلام الکترونیکی مالیاتی برای صدور کارت بازرگانی

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای استعلام از سازمان امور مالیاتی برای نقل و انتقال ملک انجام شده است، ادامه داد: سامانه بدهکاران تدوین و زمینه های فنی کار آماده شده است و در صورتی که سازمان ثبت اسناد کشور آمادگی داشته باشد می توان به فوریت مالیات بر نقل و انتقال ملک را به دفاتر ثبت اسناد واگذار کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: استعلام نظام بانکی به این دلیل است که مشخص شود آیا مؤدیان بدهی مالیاتی دارند یا خیر و برای صدور کارت بازرگانی نیز می توان به صورت الکترونیکی استعلام مالیاتی داشت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291096
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما