چاپ این برگه

نامگذاری عجیب بیمارستان بزرگ یاسوج/جرقه یک رفتار خطرناک در کهگیلویه و بویراحمد زده شد!

گروه اجتماعی– سرانجام و پس از کش و قوس های فراوان نام عجیب و غریبی برای بیمارستان بزرگ یاسوج انتخاب شد.

«مجتمع آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل»، نام مورد تایید و نهایی بود که امروز رسانه ها از خروجی جلسه شورای تامین با دو طایفه درگیر در جنجال اسم بیمارستان بزرگ یاسوج انتشار دادند.

به گزارش بویرنیوز، در این جا چند موضوع جای تامل دارد:

بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج که عملیات اجرایی آن از سال 86 شروع شده بود و قرار بود تا پایان 96 به بهره برداری برسد، سرانجام قرار است در ماه های پیش رو پس از حدود 11 سال در اختیار مردم کهگیلویه و بویراحمد قرار بگیرد.

نام اولیه بیمارستان طبق مصوبه شورا و تایید فرهنگ عمومی شهید جلیل انتخاب شد، نامی که بعدها موجب اعتراض مردم دولت آباد که به صورت نیم بها زمین های خود را وقف کردند واقع شد.

*در ابتدا باید متعجب بود از مسئولانی که بدون نگاه به شرایط قومیتی حاکم بر استان، بدون دور اندیشی و مشورت دست به انتخاب هایی می زنند که استان را درگیر حواشی و تبعات بیهوده می کنند.

*از طرفی جای تعجب دارد، نام بیمارستان از مطالبه برام افتتاح و بهره برداری از آن مهم تر می شود و خواسته مردم از سطح برخورداری از یک مرکز مجهز پزشکی که بتواند به هم استانی ها و همنوعانمان خدمات ویژه بدهد به سطح تغییر نام تنزل پیدا می کند، این به خوبی گواهی می دهد درماندگی مردم ما در امور روزمره و رخنه منطقه گرایی و سیاسی کاری در استان، چراغ سبزی برای عدم توسعه یافتگی و پیشرفت امروزمان شده است.

*دکتر جلیل فرزند مردم استان و شهید قابل احترام همه است، همانطور که شهید  مدافع حرم یک استان دیگر قداست دارد و برای همه ما ارزشمند است و حاضریم اماکنی را به نام آنها متبرک کنیم، شهید جلیل از اولین پزشکان شهید استان هم جان بر کف برای امنیت امروز تک تک ماها جان داده است، توهین به این این شخصیت بخاطر نامگذاری یک بیمارستان که خود آن شهید مظلوم هم نقشی در این فرایند ندارد! از هیچ کس پذیرفته نیست.

*در ادامه نامی تعجب برانگیز برای بیمارستان انتخاب می شود، از این موضوع که نام انتخابی بسیار نامناسب و طولانی است که بگذریم، موضوع مهمی که در آینده دردسر آفرین خواهد بود نوع نگاه مسئولین به اعتراضات خواهد بود، قطعاً این شیوه دست یابی به درخواست های غیر منطقی(تجمع، اعتراض و تهدید که در قضیه نام بیمارستان شاهد آن بودیم) می تواند اپیدمی و همه گیر شود، آنوقت است که دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد!

به گزارش بویرنیوز، نگاه قومیتی و سیاسی در جزئی ترین مسائل روزمره امری قابل مشهود هم در بین مردم و هم برخی مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد است، و قطعا تا این نگاه و رویکرد بر استان حاکم است باید قید پیشرفت و توسعه را زد!

پی نوشت:

>قومیت خواهی حبابی بیش نیست
>هرکه خود را خاص وبرتر بشمرد
>طعنه ی مخلوق وخالق می خرد
>هیچ مخلوقی زخود بی عیب نیست
>کامل وبی نقص جز الله کیست؟
>خام.جانان را غم یاران کم است
>درد ما را آدمیت مرهم است
>هرکه باعلم وادب دمساز شد
>در دو عالم باکمال انباز شد