چهارشنبه 18 مهر 1397 - 20:49

شرط حذف کنکور اعلام شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با رد صحبت برخی مسئولان مبنی بر اینکه کنکور حذف نشدنی است، گفت: وزارت علوم باید تاثیر قطعی معدل در کنکور را اعمال کند تا زمینه‌های حذف این آزمون فراهم شود .

به گزارش بویرنیوز، محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با رد صحبت برخی مسئولان مبنی بر اینکه کنکور حذف نشدنی است، گفت: بایستی تمامی دستگاه‌های کشور به ویژه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری تمام هم و غم خود را برای حذف کنکور قرار دهند.

ارتقا کیفیت علمی و آموزشی دبیران دبیرستان به حذف کنکور کمک می‌کند

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنکور استعدادها را می‌کشد، افزود: آموزش وپرورش بایستی نسبت به ارتقا کیفیت علمی و آموزشی دبیران دبیرستان کوشا باشد تا به طور نسبی عدالت آموزشی برقرار شود.

آموزش و پرورش باید تمام توان خود را در راستای برگزاری آزمون‌های استاندارد در  متوسطه دوم قرار دهد تا بتواند حذف کنکور را اجرایی کند؛ وزارت علوم باید تاثیر قطعی معدل در کنکور را اعمال کند و بر این امر تاکید نماید.

وی بیان کرد: اگرچه نمی‌توان عدالت آموزشی را کاملا اجرایی کرد اما بایستی دانش آموزان مناطق محروم از معلم باسواد، توانا و توانمند برخوردار باشند.

زاهدی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تمام توان خود را در راستای برگزاری آزمون های استاندار در سه سال متوسطه دوم قرار دهد تا بتواند حذف کنکور را اجرایی کند، اظهار کرد: وزارت علوم باید تاثیر قطعی معدل در کنکور را اعمال کند و بر این امر تاکید نماید.

کنکور امتحان استانداردی برای سنجش و ارزیابی توان علمی دانش‌آموزان نیست

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه کنکور آزمونی است که در 4 ساعت سرنوشت داوطلبان را مشخص می‌کند و امتحان استانداردی برای سنجش و ارزیابی توان علمی دانش‌آموزان نیست، ادامه داد: کنکور تکنیک تست زنی است و فردی که هزینه بیشتری برای یادگیری این تکنیک پرداخت کند نتیجه بهتری می‌گیرد؛ سطح علمی دانش‌آموزان باید در فرآیندی سه ساله در متوسطه ارزیابی شود نه در یک بازه زمانی 4 ساعته.

دانش‌آموزان مناطق محروم توانایی بالایی در یادگیری مطالب درسی دارند

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند توانایی شرکت در کلاس‌های تست‌زنی را نداشته در نتیجه حقوقشان تضییع می‌شود، خاطرنشان کرد: اگرچه دانش آموزان مناطق محروم توانایی مالی حضور در کلاس های تست زنی را ندارند اما توانایی بالایی در یادگیری و فهم کتب درسی حتی به تنهایی و بدون معلم دارند در نتیجه مادامی که کنکور به همین سبک و سیاق برگزار شود حق این دانش‌آموزان پایمال می‌شود.

در صورتی که آزمون استاندارد در مدارس برگزار شود کنکور به راحتی حذف می شود

به زعم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صورتی که آزمون استاندارد در مدارس برگزار شود کنکور به راحتی حذف می شود؛ اگر آزمون‌هایی که در سال سوم برگزار می‌شود برای سال‌های یازدهم و دهم نیز برگزار شود کنکور حذف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش درروزهای اخیر گلایه هایی از تلاش موسسات آموزشی برای ماندگاری کنکور داشت و  بیان کرد زورمان به حذف نرسید و این  آزمون هنوز سرجایش خودش است؛ در واقع تا کنکور باشد فسادهای چند میلیارد تومانی نیز سر جایش باقی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291044
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما