شنبه 10 فروردین 1392 - 1:40

موحد مجلس نهم را بشناسید / نماینده ای که ۱۵هزار شماره در موبایلمش ذخیره کرده‌

به گزارش بویرنیوز، عبدالرضا عزیزی نماینده دوره نهم و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامیدر نشست صمیمانه  خود را یک کشاورززاده خوانده و رابطه خود با مردمش را بسیار عمیق  می‌داند و می‌گوید که جزء ۷ درصد افرادی است که دارای روح و مشارکت اجتماعی است، از این رو برای بررسی گذران زندگی سیاسی این نماینده مجلس به گفت وگو با او پرداخته‌ایم، که در ذیل می خوانید.

آقای عزیزی متولد چه سالی هستید و در کجا به دنیا آمده اید؟

من عبدالرضا عزیزی در دوم شهریور ماه ۱۳۴۷ در روستای الله باد اولیاء از توابع شهرستان شیروان به دنیا آمدم، دوره ابتدایی و راهنمایی را در این روستا و دوره دبیرستان را در آموزشگاه‌های شهرستان شیروان و مشهد طی کردم، بعد از آن وارد دانشکده پزشکی شهر مشهد شده و مدرک دکترای طب را کسب کردم.

چه سالی ازدواج کرده اید و چند فرزند دارید؟

در سال ۱۳۷۵ با دختر نماینده شهر شیروان ازدواج کردم و هم اکنون دو فرزند  دختر و پسر دارم که در مقاطع راهنمایی و ابتدایی مشغول به درس خواندن هستند.

از دوران کودکی خودتان بفرمایید؟

من خودم یک فرزند کشاورززاده هستم و تمام خانواده من هم به امر کشاورزی مشغول بوده‌اند، به طوری کلی باید بگویم که خانواده ما از ده نفر سه خواهر، پنج برادر تشکیل می‌شود.خوشبختانه خانواده من از نخست به تحصیلات بسیار اهمیت می‌دادند، به طوری که در خانواده ما سه نفر موفق به کسب مدرک دکتری، یک نفر مدرک مهندسی کشاورزی و یک نفر فوق الیسانس شده‌اند.خانواده من از نظر تدین و مذهب همیشه سرآمد بودند، به گونه این که از همان اویل انقلاب تمام اعضا عضو کانون‌های بسیج و سپاه شدند، به طوری که هم اکنون یکی از برادران من سردار سپاه انقلاب اسلامی است و از همان نخست تمام اعضای خانواده‌ در امور مربوط به جنگ تحمیلی مشغول به فعالیت بوده‌ایم.

چه مدت در جبهه حضور داشتید؟

من به دلیل اقتضاعات دوران خودم و تکلیفی که بر روی دوشم بود، به جبهه‌های حق علیه باطل رفتم و در مقاطعی به عنوان فرمانده گردان انتخاب شدمو حدود دو سال و هفت روز داوطلبانه در جبهه حضور داشتم و در این دوران دو بار  بر روی مین رفته و هم اکنون جانباز ۲۵ درصد هستم.

دوران نوجوانی و جوانی شما چگونه سپری شد؟

باید بگویم که بیشتر دوران نوجوانی من بر روی تخت‌های بیمارستانی به‌علت مجروح شدن در جبهه‌های جنگ گذشت لذا به طوری کلی من یا در جنگ بودم و یا بر روی تخت بیمارستان مشغول درس خواندن بودم، از طرف دیگر به علت مجروحیت‌های بسیار از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۷ مدام در بیمارستان‌های مشغول به مداوا بوده‌ام و هنوز هم اثرات و جراحات آن و مشکلات پیرامونش ادامه دارد.

شما به چه صورت وارد حیطه سیاست و به‌ویژه نمایندگی مجلس شدید؟

از نظر روانشناسی حدود ۷ درصد از افراد شخصیت و روحیه اجتماعی دارند که فکر کنم من هم جزء این دسته از افراد هستم لذا از جوانی علاقه مند بودم که در مشارکت‌های اجتماعی حضور پیدا کنم، از همان نخست روحیه من مردمی بود وقتی در ۱۶ سالگی به جبهه رفتم روحیه‌ام طوری بود که وظیفه سرپرستی و مواظبت افراد را بر عهده گرفتم.من تقریبا از سال ۱۳۶۸که وارد دانشگاه شدم برای حضور در مجلس شورای اسلامی بسیار علاقه‌مند بودم و از آن زمان در این جهت کارهای خودم را برنامه‌ریزی کردم و ارتباطات مردمی را در این جهت افزایش داده و تقویت کردم. از طرف دیگر از دوره سوم مجلس شورای اسلامی من از کاندیداهای مختلف حمایت می‌کردم، به طور مثال در مشهد از آیت الله فاکر، آقایان بنی هاشم، عسگری، آریانمنش و خانم شریعتی حمایت کردم اما در دوره هشتم مجلس خودم رسما برای حضور در مجلس کاندیدا شدم اما در آن انتخابات جایگاه دوم را به دست آوردم. از طرف دیگر با توجه به ارتباطات مردمی در دوره نهم انتخابات مجلس شرکت کردم که در این انتخابات برای اولین بار مردم شیروان در تاریخ حدود ۵۰ ساله برگزاری انتخابات در این شهرستان به یک نماینده حدود پنجاه و دو نیم درصد رأی اعتماد دادند. به طوری که اختلاف رأی من با نفر دوم حدود ۳۰۰ درصد بود که این نشان دهنده اعتماد مردم با آرمان‌ها و اهداف من بود.

رابطه شما با مردم چگونه است؟

خوشبختانه رابطه من با مردم قلبی است، از طرف دیگر فکر می‌کنم من تنها نماینده در جهان باشم که نزدیک به ۱۵ هزار خط تلفن درموبایلم ذخیره کرده‌ و جواب همه را می دهم و روزی ۲۰۰ الی ۳۰۰ پیام کوتاه را جواب می‌دهم.همچنین خوشبختانه تاکنون تمام مردم حوزه انتخابیه از روستایی تا شهری به طور مدام و مستقیما با من در ارتباط هستند، این موضوع قابل گفتن نیست اما از زمانی که من نماینده شدم به علت فشار کاری زیاد و استرس دچار بیماری فشار خون شده‌ام.

جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در همه دنیا مجلس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که به طور حتم کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست از این رو بر اساس قانون اساسی مجلس در جمهوری اسلامی ایران در رأس امور است. مجلس تنها نهاد قانوگذاری است که می تواند بر عملکرد دیگر قوا نظارت و از آن‌ها بار خواست کند.ابزار قانونگذاری و نظارتی به طور حتم اهمیت بسیار بالای مجلس را نشان می‌دهد، از طرف دیگر بر اساس قانون جایگاه یک نماینده در قانون با جایگاه یک وزیر برابر است، با این تفاوت که نماینده می تواند بر روی عملکرد وزیر نظارت کند.

لزوم تبعیت از قانون و در کل قانونمندی به چه میزان ضروری است؟

با توجه به افزایش جمعیت در کشور و صنعتی شدن زندگی‌های امروزی ضرورت رعایت قانون بسیار مهم است، اگر در کشوری قانون رعایت نشود به طور حتم آن جامعه دچار تشویش و بی نظمی می‌شود، لذا تبعیت از قانون ازسوی همه مردم و مسئولان موجب کاهش هزینه‌ها و اتلاف انرژی و توسعه متوازن در کشور می‌شود، به طور حتم کشوری می‌تواند مراحل پیشرفت را طی کند که دارای قوانین کارآمد و منظم باشد.

اگر خاطره شیرین و یا تلخی از دوران مجلس دارید، بفرمایید؟

به طور حتم تلخ ترین روز در دوره نهم مجلس شورای اسلامی می‌تواند روز یکشنبه معروف مجلس باشد، روزی که در جریان استیضاح شیخ اسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات از سوی دولت صورت گرفت که همه مسئولان و بزرگان را متأثر کرد. به طور حتم مسلمان باید در عمل ولایت مدار بوده و شعار دادن هیچ موقع کافی نیست، این است که یک مومن اخلاق، شرع و قانون را رعایت  و تحت تأثیر شیطان قرار نمی‌گیرد، لذا از آن روز تاکنون تلخی آن اتفاق به پایان نرسیده است.

از طرف دیگر برای شیرین ترین اتفاقات مهم می‌توانم به تبعیت تمام نمایندگان مجلس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره متوقف کردن طرح سوال از رئیس جمهور در دوره نهم اشاره کنم  که این موضوع نشاندهنده مجلس ولایتمدار است، اگر چه ممکن است دشمنان خارجی به ما خرده بگیرند و بگویند که این مجلس، مجلس فرمایشی است، اما من باید بگویم که این موضوع بر عکس است چون تبعیت از ولایت فقیه، نقطه عطف و قوت ما نمایندگان است. همچنین یکی دیگر از خاطرات و اتفاقات شیرین مجلس نهم هفته بعد از اتفاقات روز یکشنبه بود، زمانی که دکتر لاریجانی بعد از فرمایشات و تذکرات رهبر معظم انقلاب درباره آن روز سریعا به سخنان رهبری لبیک گفته و تبعت خودش را از فرمایشات معظم له نشان داد.

با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، شما اولویت‌های دولت بعدی را چه می‌دانید؟

به طور حتم هر کسی که در رأس دولت قرار می گیرد، اگر به معنای واقعی معتقد، ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر باشد باور کنید که تمام مشکلات کشور حل می‌شود، اگر میزان و شاخص هر فردی در زندگی سیاسی و شخصیش ولایت باشد به طور حتم تمام مشکلات رفع می‌شود. برای اینکه ولی فقیه ما کسی است که نه تنها از لحاظ اعتقادی تمام شاخص‌ها را دارا است بلکه از نظر تدبیر و موضوعات کارشناسی در نهایت امور قرار دارد، پس بنابر این کسی که چند روز از تازه وارد سیاست شده اگر هم نخواهد از لحاظ شرعی، اعتقادی و عرفی به آن نگاه کند باید تابع تجربه و تدبیر ایشان باشد.تمام التهابات کشور به طور حتم از نافرمانی مسئولان از ولایت فقیه نشأت می‌گیرد و آگاهانه و یا ناآگاهانه از خط ولایت خارج می‌شوند، لذا همه ما به معنای واقعی ولایتمدار باشیم هم در جامعه آرامش ایجاد شده و همه دشمنان دیگر جرأت افزایش فشار را نخواهند داشت.

با توجه به مشکلات اقتصادی کشور شما راه حل برون رفت از این مشکلات را چه می‌دانید؟

به طور حتم تنها راه حل این مشکلات افزایش تعاملات میان مسئولان است، همچنین این مسئولان باید کنار یکدیگر نشسته و تصمیمات کارشناسی برای حل مشکلات کشور اتخاذ کنند.

هم اکنون لزوم حضور مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری و افزایش سهم مشارکت در کشور به چه میزان ضروری است؟

اگر دشمنان ما جرأت حمله به میهن اسلامی را ندارند تنها به علت وحدت و انسجام مردم کشور است، حضور گسترده مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی پیام‌های بسیاری برای مردم کشور دارد.از طرف دیگر به طور حتم مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری بار دیگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با حضور گسترده تمام نقش‌های دشمنان اسلام را نابود می‌کنند

خانه ملت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=29099
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. روزگار گفت:

    … احسنت خسته نباشی مثل نماینده ما یاسوجی ها نیستی که قبل مجلس رفتن تماس همه را پاسخ می داد ولی الان شماره آشناها را…..
    البته اول آقای ارشدی باید پاسخ بدن…

  2. ناشناس گفت:

    ای کاش شعارمان با عملمان یکی بود

  3. ناشناس گفت:

    مردم ازشعار دادن برخی ازنمایندگان خسته شده اند لطفا درواقیعت زندگی کنید

  4. کارکنان رسمی کارگری بهزیستی گفت:

    نمايندگان محترم سراسر كشور در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون پژوهش مجلس شوراي اسلام
    سلام عليكم

    احتراماً به استحضار مي رساند تعدادي از نيروهاي فعال و كاردان در اين اداره كل تحت عنوان رسمي كارگري مشغول به انجام وظيفه هستيم كه اغلب داراي مدرك تحصيلي دانشگاهي بوده كه متاسفانه مزاياي مندرج در احكام كارگزيني و ساير مزاياي جانبي از جمله بدي آب و هوا، محروميت مناطق جنگي حق تحصيلات دانشگاهي و سختي كار و ………. شامل ما نمي شود. جالب اينكه چارت خالي سازماني داريم كه با توجه به سوابق و تخصصي كه هر كدام از ما در مشاغلي كه سالها در آن كار مي كنيم و تجربه كافي را كسب نموده ايم. در اداره اي كه در آن هستيم حتي اگر چارت خالي نيز نداشته باشد مسئولين محترم سازمان مي توانند از مركز درخواست پست جديد نمايند.
    حال اين اين سوال براي همه ما پيش آمده كه ما واقعاً چه نوع استخدامي هستيم نه مثل كارگران مشمول قانون كاريم و نه مانند همكاران خدمات كشوري! موقع پرداخت پاداش پايان سال، عيدي ما بايد اندازه مبلغ عيدي كارمندان رسمي باشد چونكه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره 19 قانون بودجه و از طريق خزانه پرداخت مي شود. اگر تفاوت ما از نوع بيمه باشد كه نيروهاي پيماني و قرادادهاي كار معين نيز بيمه تأمين اجتماعي مي باشند!
    مسئولين بايد به اين امر مهم توجه داشته باشند كه ما كارگر شركتهاي خصوصي و يا كارخانجات نيستيم بلكه ما به استخدام سازماني كاملاً دولتي درآمده ايم. لذا جهت احقاق حقوق و پرهيز از تبعيض و ايجاد عدالت اداري ما كاركنان رسمي كارگري شاغل در اداره دولتي خواهان تبديل وضعيت در قالب طرح از رسمي كارگري به رسمي كشوري و يا پيماني مي باشيم تا بتوانيم همانند كاركنان رسمي از قانون نظام هماهنگ و خدمات كشوري بهره مند شويم.اين مشكل كليه همكاران رسمي كارگري بهزيستي سراسر كشور مي باشد از جمله حوزه انتخابيه جنابعالي با توجه به درايت، لياقت و توانمندي جنابعالي اميد است كا در كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در قالب طرح تبديل وضعيت از رسمي كارگري به پيماني يا رسمي كشوري اقدام فرماييد و اين طرح هيچگونه بار مالي براي دولت ندارد و فقط تكليف كاركنان رسمي كارگري مشخص مي كنند.
    با تشكر فراوان
    جمعي از نيروهاي رسمي كارگري بهزيستي

    نمايندگان محترم سراسر كشور در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون پژوهش مجلس شوراي اسلام
    سلام عليكم

    با سلام و احترام، ضمن تقدير و تشكر از جنابعالي كه به عنوان طراح، طرح تبديل وضعيت كاركنان رسمي كارگري به پيماني و رسمي تلاش فراواني نموده ايد. همانطور كه مستحضر مي باشيد در مورخ 20/9/92 طرح مذكور با قيد يك فوريت به تصويب نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي رسيد. بي گمان اين حاصل كوشش و نظر مساعد شما در اين امر بوده است. كه طرح مذكور طي شماره 162 مورخ 20/9/92 در كميسيون اجتماعي مجلس در دست بررسي مي باشد.
    لازم به ذكر است حدوداً 90% از نيروهاي رسمي كارگري داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم مرتبط بوده و هم اكنون مشغول ادامه تحصيل در مقطع ليسانس مي باشند. اميد است با همت والايي كه براي همه ما ثابت گرديده كه با توجه به اينكه اين طرح گويا فقط شامل كساني مي شود كه داراي مدرك تحصيلي ليسانس بوده لذا از شما خواستاريم كه در جزئيات اين طرح فوريت دوم آن كه روزهاي آتي در صحن علني مجلس مطرح مي شود قيد شود كه مدارك فوق ديپلم نيز از اين طرح بهره مند گردند و كاركنان رسمي كارگري حوزه انتخابيه جنابعالي هم اين مشكلات را دارند.
    موفقيت و سربلندي شما را از درگاه ايزدي در تمامي مراحل زندگي خواستاريم.

    با تشكر فراوان
    جمعي از نيروهاي رسمي كارگري بهزيستي

    گريزي بر مشكل حل‌نشده‌اي به نام كاركنان رسمي كارگري ادارات ايلام
    اكنون «اميد» به «تدبير» دكتر روحاني است
    بيش از یکسال از نوشتن نامه نخست به ریاست جمهوری، مسئولان استانی و نمایندگان مجلس می گذرد. نامه ای که هنوز هم بسیاری از نویسندگانش امیدوار به رسیدن جوابش هستند. برای بسیاری از آنها باور کردنی نیست مردی میانه اندام و همیشه در سفردولتهای نهم و دهم که براساس آمار، گیرنده بیشترین در خواستها و نامه های مردمی در عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی بوده است و در مدت صدارتش در خیابان پاستور هیچ نامه ويا درخواست به حقی را بی پاسخ نگذاشته هنوز جواب نامه آنها را نداده است .
    آنها جمعی از کارکنان رسمی کارگری نهادهای دولتی استان ایلام هستند که حالا با نگرانی روزهای واپسین باقیمانده از عمر دولت دهم را می شمارند. روزهایی که هرچند هر ساعتش برای بیشتر شهروندان ایرانی آبستن خبری از حل مشکلات استخدام در ارگانهای دولتی، اجرای طرحهای حمایتی ازقشرهای مختلف و انجام برنامه های معطل مانده در دولتهای قبلی است اما هنوز با وجود اجرای طرحهایی نظیر خدمات کشوری و ساماندهی شرکتهای خدماتی و کارگران شرکتی برای این قشرمژده ای نداشته است .
    این کارکنان را که هنوز امیدوار به حل مشکلات خود به دست گره گشای دکتر محمود احمدی نژاد هستند؛ در آیین نامه استخدام ادارات دولتی به نام مستخدمین رسمی – کارگری می شناسند.
    این افراد با مدارک تحصیلی از دیپلم تا کارشناسی ارشد حالا سالهاست در تبعیضی آشکار نسبت به همکاران خود که تنها با تفاوتی موسوم به مستخدمین رسمی کارمندی در ادارات دولتی مشغول بکارند نه حق تاهل می گیرند و نه فوق العاده برای بدی آب و هوا، نه حق تحصیلات به آنان پرداخت می شود و نه از مزایای محرومیت مناطق جنگی استفاده می‌کنند.
    این محرومیت و تبعیض در حالی انجام می شود که تنها اختلاف بین آنان و همکارنشان در استفاده از نقل کارگری و کارمندی است و البته وقتی پای درد دلشان می نشینی احساس می کنی در این میان حتی حرمت کلمه در کارگر هم که عطر و بوی بوسه پیامبر مهربانی (ص ) را با خود دارد نیز بر دردهایشان می افزاید.
    آنان که در دوران دفاع مقدس مرزدارانی غیور بوده و بسیاری از آنان از خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگرانند در تمام این سالها دم فرو بسته اند و تبغیض آشکار بین آنها و همکارانشان سبب شده با مسایل و مشکلات مالی بسیار دست و پنجه نرم کنند.
    تلخی این تبعیض و تناقض آشکار آنجا روشن می شود که در هنگام پرداخت عیدی بر خلاف روند محاسبه این مزیت بر اساس قانون کارو برای کارگران از منظر سازمان دولتی متبوع خود آنان کارمند محسوب شده و همانند کارمندان رسمی عیدی دریافت می کنند .
    این وضعیت آنها را شبیه ضرب المثل معروف می کندکه (یا مرغ باش بپر، یا شتر باش و ببر!!!) نگاهی به فراوانی این افراد در نهادهایی نظیر بهزیستی ، تربیت بدنی نیز حکایت از نبود نگاه کارشناسی شده به وضعیتهای استخدامی آنان در احکامشان است و وجود این جایگاه دوگانه کارمندی رسمی و کارگری رسمی در این نهادها تا حدودی غیر منطقی و نیازمند تجدید نظر می دهد.
    این در حالی است که احکام کارگزینی این کارکنان رسمی – کارگری از نظر مزایای مندرج و مزایای جانبی با قانونهای خدمات مدیریت کشوری و قانون کار همخوانی نداشته و در راستای تحقق شعار عدالت گستری دولت نهم و دهم نیازمند بازنگری ویژه است.
    آنان که تا پیش از اجرای قانون خدمات کشوری امیدوار به رفع این تبعیضها و بهره گیری از مزیتهای قانونی خود نظیر حق تاهل و غیره بودند از حل نشدن این اجحاف در حق خود و دیگر همکارنشان دلسرد شده و حالا تمام امیدشان به رییس جمهوری منتخب است. تا خواسته ای که تنها در چند کلمه خلاصه می شود تا حق قشری نه چندان کم جمعیت در جامعه نیز از حقوق قانونی خود که همان حق تاهل، بدی آب و هوا ، محرومیت مناطق جنگی ، حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار است و به همکارانشان پرداخت می شود بی بهره نما نند و یا خواهان تبدیل وضعیت به خدمات کشوری اعم از رسمی کشوری یا پیمانی هستند.
    همانگونه كه در بالا ذكر شد تأمين نيروي انساني ادارات دولتي و سازمان‌هاي وابسته به روش‌هاي مختلف از جمله بكارگيري كاركنان رسمي كارگري صورت مي‌گيرد. اين در حالي است كه بخشي از اين مجموعه معلق نتوانسته‌اند جاي خود را نه در بين كاركنان پيماني و نه رسمي كشوري پيدا كنند.
    از طرفي عليرغم پيگيري‌هاي متعدد جمع كثيري از اين قشر زحمتكش از طريق ارسال نامه به رياست محترم جمهوري، جناب دكتر احمدي‌نژاد، مسئولان استاني و نمايندگان محترم استان در مجلس شوراي اسلامي و همچنين انعكاس مشكلات خود از طريق رسانه‌هاي محلي، نشريات سراسري و خبرگزاري‌ها، متأسفانه تاكنون هيچگونه اقدامي در اين زمنيه صورت نگرفته است.
    اكنون با توجه به روي كار آمدن دولت تدبير و اميد و انتخاب شخصيت فرهيخته و مورد اعتماد ملت، جناب دكتر روحاني، اين مجموعه اين بار چشم اميد خود را به ايشان دوخته‌اند تا با تدبير خويش و با بهره‌گيري از درايت و نگاه واقع‌بينانه، مشكل‌شان به پايان برسد و اين دغدغه‌ي روزمره دست از سر زندگي‌شان بردارد.
    در اين راستا، دبير جامعه اسلامي كارمندان استان ايلام با اشاره به زحمات بي‌بديل اين مجموعه خاطرنشان كرد: بهره‌گيري از حقوق قانوني و مزيت‌هايي كه اين دسته از كاركنان دولت از آن محروم هستند از جمله حق تأهل، بدي آب و هوا، حق مدارج دانشگاهي و سختي كار بايد براي آن‌ها اجرايي گردد.
    سيد خليل سجادي در ادامه تبديل وضعيت اين كاركنان را به خدمات كشوري اعم از رسمي كشوري و پيماني خواستار شد و اضافه كرد: كاركناني كه در اين شرايط قرار مي‌گيرند( رسمي كارگي) مدارك تحصيلي و به ويژه مدارك دانشگاهي هيچ‌گونه تأثيري در ارتقاء جايگاه اداري و حقوق و مزاياي دريافتي آن‌ها ندارد كه اين موضوع نيز به تنهايي اجحاف در حق اين قشر به شمار مي‌رود.
    وي همچنين افزود: كارگران رسمي كارگري خدماتي مورد بحث با هر گروهي كه استخدام مي‌شوند بدون كسب گروه جديد در طول دوران خدمت خويش با همان گروه استخدامي بازنشست مي‌شوند كه اين قانون نيز بايد مورد بازبيني و تغيير قرار گيرد.
    دبير جامعه اسلامي كارمندان استان ايلام در پايان ابراز اميدواري كرد: با توجه به ضرورت حمايت مسئولان ذيربط از اين قشر خدمتگزار مشكلات مطرح شده در آينده‌اي نه چندان دور حل شود.

    نگاهی به مشکلات کارکنان رسمی کارگری ادارات دولتی ایلام/وعده ای که هنوز تحقق نیافته است

    حسین خدنگ / این افراد با مدارک تحصیلی از دیپلم تا کارشناسی ارشد حالا سالهاست در تبعیضی آشکار نسبت به همکاران خود که تنها با تفاوتی موسوم به مستخدمین رسمی کارمندی در ادارات دولتی مشغول بکارند نه حق تاهل می گیرند و نه فوق العاده برای بدی آب و هوا ،نه حق تحصیلات به آنان پرداخت می شود و نه از مزایای محرومیت مناطق جنگی استفاده می کنند.این محرومیت و تبعیض در حالی انجام می شود که تنها اختلاف بین آنان و همکارنشان در استفاده از نقل کارگری و کارمندی است
    زمستان امسال درست یکسال از نوشتن نامه نخست به ریاست جمهوری، مسئوولان استانی و نمایندگان مجلس می گذرد.نامه ای که هنوز هم بسیاری از نویسندگانش امیدوار به رسیدن جوابش هستند. برای بسیاری از آنها باور کردنی نیست مردی میانه اندام و همیشه در سفردولت های نهم و دهم که براساس آمار گیرنده بیشترین در خواستها و نامه های مردمی در عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی بوده است و در مدت صدارتش در خیابان پاستور هیچ نامه در خواست به حقی را بی پاسخ نگذاشته هنوز جواب نامه آنها را نداده است.آنها جمعی از کارکنان رسمی کارگری نهادهای دولتی استان ایلام هستند که حالا با نگرانی روزهای واپسین باقیمانده از عمر دولت دهم را می شمارند. روزهایی که هرچند هر ساعتش برای بیشتر شهروندان ایرانی آبستن خبری از حل مشکلات استخدام در ارگانهای دولتی، اجرای طرحهای حمایتی ازقشرهای مختلف و انجام برنامه های معطل مانده در دولتهای قبلی است اما هنوز با وجود اجرای طرحهایی نظیر خدمات کشوری و ساماندهی شرکتهای خدماتی و کارگران شرکتی برای این قشرمژده ای نداشته است . این کارکنان که هنوز امیدوار به حل مشکلات خود به دست گره گشای دکتر محمود احمدینژاد هستند را در آیین نامه استخدام ادارات دولتی به نام مستخدمین رسمی – کارگری می شناسند.

    این افراد با مدارک تحصیلی از دیپلم تا کارشناسی ارشد حالا سالهاست در تبعیضی آشکار نسبت به همکاران خود که تنها با تفاوتی موسوم به مستخدمین رسمی کارمندی در ادارات دولتی مشغول بکارند نه حق تاهل می گیرند و نه فوق العاده برای دی آب و هوا ،نه حق تحصیلات به آنان پرداخت می شود و نه از مزایای محرومیت مناطق جنگی استفاده می کنند.این محرومیت و تبعیض در حالی انجام می شود که تنها اختلاف بین آنان و همکارنشان در استفاده از نقل کارگری و کارمندی است و البته وقتی پای درد دلشان می نشینی احساس می کنی در این میان حتی حرمت کلمه در کارگربه هم که عطر و بوی بوسه پیامبر مهربانی (ص ) را با خود دارد نیز بر دردهایشان می افزاید. آنان که در دوران دفاع مقدس مرزدارانی غیور بوده و بسیاری از آنان از خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگراننددر تمام این سالها دم فرو بسته اند و تبغیض آشکار بین آنها و همکارانشان سبب شده با مسایل و مشکلات مالی بسیار دست و پنجه نرم کنند.تلخی این تبعیض و تناقض آشکار آنجا روشن می شود که در هنگام پرداخت عیدی بر خلاف روند محاسبه این مزیت بر اساس قانون کارو برای کارگران از منظر سازمان دولتی متبوع خود آنان کارمند محسوب شده و همانند کارمندان رسمی عیدی دریافت می کنند . این وضعیت ثراژیک آنها را شبیه ضرب المثل معروف می کندکه (یا مرغ باش بپر، یا شتر باش و ببر!!!) نگاهی به فراوانی این افراد در نهادهایی نظیر بهزیستی ، تربیت بدنی نیز حکایت از نبود نگاه کارشناسی شده به وضعیتهای استخدامی آنان در احکامشان است ووجود این جایگاه دوگانه کارمندی رسمی و کارگری رسمی در این نهادها تا حدودی غیر منطقی و نیازمند تجدید نظرشان می دهد.
    وجوداین واقعیت که اکنون و با گذشت 34 سال از پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی هنوز هم کارکنان دوایر دولتی در کشور به صورت یکسان و عادلانه از مزایای قانونی استفاده نمی کنند نه می تواند توجیهی در نظام الهی و عدالت محور جمهوری اسلامی داشته باشد و نه تاثیرخوشایندی در افکار عمومی داشته باشد. آنان که تا پیش از اجرای قانون خدمات کشوری امیدوار به رفع این تبعیضها و بهره گیری از مخزیتهای قانونی خود نظیر حق تاهل و غیره داشتند از حل نشدن این اجحاف در حق خود و دیگر همکارنشان دلسرد شده و حالا تمام امیدشان به رییس جمهوری است که در یک سال گذشته با حل مشکلات کارگران شرکتی و پیمانی و تعیین وضعیت کارکنان نهادهای دولتی نشان داده شعار دولت عدالت محور تنها کلماتی شعاری ئ دهن پرکن نیست و نتیجه اقدامات انقلابی دکتر احمدی نژاد را تاسالها می توان در تاریخ انقلاب اسلامی دید. آنان این روزهاپس از زدن به هردری تنها نگران شتابثانیه ها و نرساندن دردهایشان به گوش رییس جمهوری و دیگر مسولانی هستند که بدون شک اگر به بررسی این وضعیتهای استخدامی بپردازند راه را بر این تبعضی آشکار سالیان دراز بسته و دلهای بسیاری از این مستخدمان دولتی را شاد می کنند . کسی چه می داند شاید این روزها که هرساعتش حاوی مژده و خبری از سوی رییس جمهورو هیات دولت برای حل مشکلی دیگر از مشکلات اقشار مختلف مردم است جواب در خواست این افراد هم داده شودو تبعیض چنددهه ای در حق استخدام شدگان رسمی کارگری ادارات دولتی نیز با مهرورزی و احساس مسئولیت رییس جمهورمیانه اندام و همیشه مهربان دولتهای نهم و دهم رفع شود تا این خواسته معطل مانده در دولتهای پیشین بالاخره به تحقق برسد. خواسته ای که تنها در چند کلمه خلاصه می شود تا حق قشری نه چندان کم جمعیت در جامعه نیز از حقوق قانونی خود که همان حق تاهل، بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی ، حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار است و به همکارانشان پرداخت می شود بی بهره نما نند و یا خواهان تبدیل وضعیت به خدمات کشوری اعم از رسمی کشوری یا پیمانی هستند.

  5. ناشناس گفت:

    سلام اقای دکتر که خیلی به خودت وقدرتت میبالی پس فریاد رس ما جانبازان مستمری بگیر هم باش مگه ما انسان نیستیم که در سال 93افزایش حقوق داشته باشیم باید بریم بچریم با مستمری 600تومان میشه زندگی کرد به داد ما برسید که باز بتونیم بهت رای هیم

  6. شیروان گفت:

    از زحمات آقای عزیزی ممنونم ..جواب حرف دیگران نباشد آقای دکتر باید درتک تک همشریان را باید بزند که برای شما این کارو کردم اگه پیگیر باشید متوجه زحمات بی وقفه ایشان خواهید شد  دکتر خسته نباشید.

  7. ناشناس گفت:

    من از نزدیک شاهد زحمات دکتر هستم و تمام گفته های ایشان را تایید می کنم. کاش نماینده تهران هم مانند شیروان بود. 

  8. حسین ظهیری اهل شیروان ساکن مشهد گفت:

    سلام دکتر جان خداقوت وخسته نباشی ….

  9. محمود گفت:

    با سلام وخدا قوت بنده به نوبه خودم  افتخار میکنم که نماینده ای چون آقای عزیزی داریم  انشاالله خدا توفیق بده تا بیشتر از این به مردم خدمت کنید 

  10. ایمان گفت:

    سلام خدمت دوستان ونماینده محترم مردم خوب شیروان
    فقط کاش نمایندگان مردم  یاد داشته باشند که سرمایه اصلی انها اعتماد مردم به اونهاست . ئمثل اقای دکتر عزیزی که بیش از 15 هزار نام ذخیره شده در تلفن همراه خود دارد که خود این کار ارزش والایی دارد. موفق وموید باشید در پناه خدا.

  11. حسین گفت:

    سلام اقای دکتر شبی که اومدی بنیاد دعای توسل نتونستیم حرف دلمون رو بگیم چون سرتون شلوغ بود دکتر جان این روزها که مجلس بوجه 94رو تعیین میکنه لطفا حامی ما مستمری بگیرهای جانباز هم باشین باین گرونی کی میتونه با 600حقوق مستمری هم کرایه خونه بده هم قسط هم زندگی بچرخونه در سال 93که افزایش حقوق نداشتیم لااقل سال94داشته باشیم این افزایش خقوق ودیگه این که صدای ما رو بع نمایندگان کمیسیون بنیادجانبازان برسانید که از حق ما جانبازان دفاع کنند چند سال که کمیسیون حالت اشتغال تشکیل نمیشه ترا خدا فکری بکنید که ما جانبازان با اقتدار سال دیگه به خانوادها ودوستانمون بگیم که نماینده ما حرف دل مردم گوش میکنه وبه دادموت میرسه باز دوباره بهت رای بدیم منتظر خبرهای خوب شما هستیم

  12. محمدیان گفت:

    حرف حق تلخ اقای دکترح

  13. حسن ق گفت:

    دکتر جان خداقوت . اگر شهر شیروان زودتر از اینها نماینده ای عین شما را داشت مطمئنا وضعیت شهر ما اینگونه نبود و از وقتی که شما خدمتگذار مدم شریف شیروان شده اید ؛ همشهریان نتجه زحمات شما را به عینه می بینند و شهر متحول شده است . شاید احداث یک پالایشگاه از نظر بعضی ها ساده باشد ؛ ولیکن کسی که در بطن کار هست می داند که چه کار عظیمی هست . قبلا نیز بعضی ها برای رأی آوردن وعده احداث خیلی کارخانه را داده بودند ؛ ولی چه شد . اگر شما 15000 شماره موبایل دارید مطمونا برای 30000 نفر و بیشتر کارگشایی کرده اید و کمتر نماینده ای یافت می شود که به مکالمات و پیامهای هر شهروندی پاسخ دهد . دست میزاد . من که شخصی عادی هستم تا به حال از الطاف شما نصیبم شده است .

  14. مهدی صفاپور گفت:

    خدا راشاهد میگیرم تا به حال ازدکتردرخواست شخصی نداشتم ولی هفته ای نیست که تلفن یاپیامک ندم برای عمران روستایی یا توسعه گردشگری روستای اسطرخی به خداهم جواب تلفن وهم پیامکو داده بعضی مواقع خودایشان باهمه مشغله کاری تماس میگیرن درباره مشکل موردنظر بامسول مربوطه صحبت کردم که درهیچ نماینده ازاول تاریخ انتخابات شیروان مشاهده نکردم انشاالله خدا توانائی بیش ازپیش به دکتر برای خدمت به مردم عزیز شیروان به خصوص روستاهای شیروان عنایت فرماید انشاالله

  15. یک شیروانی گفت:

    در جواب  ق.کدام  پالایشگاه کدام کارآفرینی .همیشه این تاریخ است گواهی میدهد که کدام نماینده کار بیشتری کرده.نه من.وشما.

  16. مریم گفت:

    با سلام :آقای دکتر شما باعث افتخار ما شیروانیها هستی مغرورانه به داشتن نماینده ای همجون شما میبالیم من به شخصه شمارو الگوی مثبت وفعالی برای خودم درنظر دارم خدا قوووووووووووووووووووووووووووت

  17. کامران کمالی گفت:

    سلام دکتر جان لایحه ایثارگران در بانک ملت چرا اجرا نمی شود خواهشا پیگیری نمایید .

    جمعی از جانبازان 

  18. نوشاد گفت:

    درودبرنمایندهه ی واقعی ودلسوزومردمی خدایارت باشه ان شاالله آفرین.

  19. امیر گفت:

    درود

    ای کاش برای یک بار هم که شده صدا یا کمترین نطقی از جناب عزیزی که رییس کمیته اجتماعی مجلس هستند درمورد دغدغه های فراوان موجود، از فرهنگی و اجتماعي و امور زنان و هزار مشکل دیگر شنیده میشد،ودرحد نام رییس کمیسیون اکتفا نمی کردند.

دیدگاه شما