چاپ این برگه

پذیرش 2600 دانشجوی جدید در دانشگاه یاسوج /حل مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان

رئیس دانشگاه یاسوج از پذیرش 2600 دانشجوی طی سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبرداد.

“احمد عریان” در حاشیه جشن دانشجویان ورودی جدید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی امسال 1800 دانشجو در مقطع کارشناسی، 730 نفر در مقطع ارشد و 70 نفر در مقطع دکترا در این دانشگاه پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 7هزار دانشجوی دختر و پسر در مقاطع مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اظهارکرد: در مجموع 55درصد دانشجویان این دانشگاه را خانم ها و 45 درصد را رآقایان تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری و اتوبوسرانی این شهر در سال تحصیلی جاری 10 دستگاه اتوبوس کار ایاب و ذهاب دانشجویان این دانشگاه را تا جلوی درب دانشگاه انجام می دهند.

عریان تصریح کرد: اولین وظیفه دانشجویان در دانشگاه استفاده از اوقات برای کسب علم و دانش است بنابراین باید از روز اول درس خود رزا بخوانید و همه چیز را به شب امتحان موکول نکنید.

وی با بیان اینکه دانشجویان در انتخاب دوست دقت و وسواس به خرج دهند، ادامه داد: در دانشگاه امکان پرداخت به فعالیتهای مختلفی از جمله فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی برای دانشجویان فراهم است.

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: دانشگاه یاسوج جزو دانشگاههای خوب کشور است و اساتید زیادی در سطح ملی و جهانی دارد و آززمایشگاهها و کلاسهای نسبتا مجهزی برای رشد و شکوفایی دانشجویان ایجاد کرده است.

عریان بیان کرد: هم اکنون این دانشگاه در 60 رشته و گرایش کارشناسی و کارشناسی ارشد و نزدیک به 20 دوره دکترا دانشجو دارد.

وی اضافه کرد: دانشجویان سعی کنند به کلاسهای علمی و کار اموزی ها و کارورزی ها توجه و بهای بیشتر دهند چراکه این امر باعث کار آفرین تر شدن دانشجویان و فراهم شدن مسیر یافتن شغل مناسب می شود.

همچنین فریبرز نیکدل، معاون فرهنگی و دانشجویی داشنگاه یاسوج نیز به خبرنگار ایسنا گفت: طی سال تحصیلی جدید به 1374 دانشجوی پسر و دختر خوابگاه داده شد که از این تعداد 645 نفر خانم و 509 آقا در یاسوج، 160 نفر در خوابگاه دانشکده نفت و گاز گچساران و 60 نفر در خوابگاه دانشکده صنعت و معدن چرام بوده اند.

وی اظهارکرد: در مجموع 1278 آقا و 1773 خانم از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه اسکان دارند.