شنبه 14 مهر 1397 - 10:18

نوبخت: بابت نوسانات قیمت‌ها از مردم عذر می‌خواهیم

محمدباقر نوبخت ضمن عذرخواهی از مردم و تولیدکنندگان بابت نوسان قیمت‌ها گفت: ما بابت نوسانات قیمت در مدت اخیر شرمنده مردم هستیم.

به گزارش بویرنیوز، محمدباقر نوبخت – معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور – طی سفر به قزوین در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، امروز توانایی آن را داریم تا از اعتبارات ریالی تأمین‌شده برای ایجاد اشتغال و تولید استفاده کنیم.

وی افزود: به‌منظور ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای واحدهای تولیدی که در حال فعالیت هستند، پیش‌بینی لازم صورت گرفته تا بتوانیم مواد اولیه آن‌ها را از طریق تسهیلات و وجوه اداره شده تأمین کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: با موافقت شورای هماهنگی و سران سه قوه برای برخی واحدهایی که فعال هستند ولی نوسانات ارزی و افزایش هزینه تولید سبب ایجاد مشکل برای آن‌ها شده، علاوه بر اعتبارات فعلی، معادل یک میلیارد دلار اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور یادآور شد: از تولیدکنندگان بابت شوکی که به بازار وارد شد و برای برخی واحدها ایجاد مشکل کرد، عذرخواهی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا به‌سرعت مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ظرفیت‌های زیادی دارد که شهرک صنعتی کاسپین در قزوین یک نمونه از آن است، گفت: این ظرفیت‌ها بیانگر توانمندی ایران در تولید و صنعت است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به مشکلات ایجادشده در کشور خوشبختانه فرصت برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیا شده است و ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: حضور سرمایه‌گذار فرانسوی در قزوین مصداق شرایط خوب کشور برای خارجی‌هاست و ما هم مصمم هستیم باسیاست‌گذاری اصولی و درست بتوانیم به‌سرعت همه مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

نوبخت تصریح کرد: تولیدکنندگان و مردم مطمئن باشند که اجازه نخواهیم داد تا مشکلات تولید ادامه پیدا کند و در این راستا با کمک وزرا برنامه‌ریزی‌شده تا از نزدیک با واحدهای تولیدی در ارتباط باشیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در پایان گفت: هیات دولت بدون تعطیلی و با کار میدانی در تلاش است تا مشکلات و موانع تولید را حل کند و به‌زودی از این مقطع عبور خواهیم کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290855
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    چه عذری چه کشکی خودتون می برید و خودتونم می دوزید

  2. ناشناس گفت:

    عذر بدتر ازگناه شما زمانی کارگزاران بودید بعد اعتدال وتوسعه شما تکنوکرات ها در راس اجرایی هستید جوابگوی خدا وحق الناس وفقر اقتصادی هستید .تاوقتی دولت دنبال در امداز ارز وسکه هست نتیجه همین است.

  3. سلام گفت:

    ممنونم، برام نون شد. اگه میشه یکم بیشتر عذرخواهی کنید تا شکممون بیشتر پر بشه.

دیدگاه شما