چهارشنبه 11 مهر 1397 - 21:34

جزئیاتی تازه از آتش سوزی و خسارات های جمعه بازار یاسوج/ شهردار: باید نماز شکر بخوانیم /تصاویر

به گزارش بویرنیوز، هاشمی یوسفی در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 21 و 9 دقیقه آتش سوزی جمعه بازار به آتش نشانی یاسوج اعلام شد و نیروهای عملیاتی پس از 3 دقیقه در محل حضور یافتند و کار اطفا حریق را آغاز کردند.

وی با اشاره به سختی کار آتشنشانان بعلت حرارت بالا، دود غلیظ و همچنین تاریکی مطلق محیط، ادامه داد: مشکل اصلی که در این عملیات با آن مواجه بودیم عدم امکان دسترسی به حریق باتوجه به مسدود بودن مسیر وجود نداشت و عملا امکان ورود خودروهای عملیاتی را غیرممکن ساخت.

یوسفی تصریح کرد: با تلاش آتش نشانان عملیات مهار پس از 1 و 15 دقیقه خاتمه یافت و پس از آن عملیات ایمن سازی صورت گرفت که مجموعا این عملیات 4 ساعت به طول انجامید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج بیان کرد: در این عملیات 6 تیم عملیاتی متشکل از 30 آتش نشان حضور داشتند.

وی همچنین در خصوص میزان خسارت وارده و علت حادثه بیان داشت: تعداد 16 باب مغازه در این آتش سوزی متحمل خسارت شده اند که برآورد دقیق خسارت های وارده در دست بررسی است.

شهردار یاسوج: باید نماز شکر بخوانیم

شهردار یاسوج گفت: باید نماز شکر بخوانیم که آتش سوزی جمعه بازار یاسوج تلفات جانی نداشت.

دکتر نستهن مقدم ابراز داشت: در پی آتش سوزی جمعه بازار یاسوج، تیم های امدادی آتش نشانی در سریعترین زمان به محل حادثه رسیدند و کار اطفا حریق را آغاز کردند.

مقدم با تاکید بر اینکه شب گذشته از یک فاجعه بزرگ جلوگیری شد، بیان کرد: آتش نشانان با تلاش تحسین برانگیز اجازه گسترش آتش در این محیط بسیار ناامن و مستعد آتش سوزی را ندادند و سپس در سریعترین زمان ممکن آتش را مهار کردند و  خسارت های بیشتر و گسترده تری به اموال کسبه این بازار نرسید.

وی تصریح کرد: باید شاکر باشیم که در زمان آتش سوزی کسی در محل حضور نداشت چرا که ممکن بود به علت آتش سوزی و همچنین ازدحام جمعیت تلفات جانی داشته باشیم.

شهردار یاسوج که در اولین لحظات به محل حادثه رسید و از نزدیک عملیات نیروهای امدادی را هدایت کرد، با اشاره به همکاری و همدلی نیروهای امدادی و مسئولین در این حادثه گفت: با همکاری و تلاش همه نیروهای امدادی از بروز یک فاجعه بزرگ جلوگیری شد و لازم می دانم از دادستانی محترم، نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاههای خدمات رسان و بویژه نیروهای امدادی بخاطر حضور سریع و تلاش های بی شائبه نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.

وی افزود: نیروهای سپاه فتح استان، نیروی انتظامی، تیم آتش نشانی فرودگاه یاسوج، شرکت های خدمات رسان از جمله برق و گاز، ماشین آلات و نقلیه شهرداری یاسوج، یک خودروی امدادی دهیاری، نیروهای هلال احمر، اورژانس و همه نیروهای امدادی حضور پررنگ و موثر و همدلی و همکاری ستودنی داشتند.

بارها هشدار داده بودیم

نستهن مقدم تصریح کرد: بارها نسبت به خطرات جمعه بازار هشدار داده بودیم و پیگیری ها و مکاتبات زیادی در خصوص ناایمن بودن و جمع آوری این مکان انجام داده بودیم.

مقدم همچنین با تقدیر از اصحاب رسانه ابراز داشت: علیرغم اینکه بعضا در زمان وقوع چنین حوادثی شاهد اخبار متناقض و بروز شایعه ها هستیم، اما خوشبختانه اصحاب رسانه با احساس مسئولیت مثال زدنی و حضور پررنگ اخبار صحیح را با سرعت و دقت به جامعه مخابره کردند و اجازه ندادند جو روانی جامعه متشنج شود که جای تقدیر دارد.

شهردار یاسوج تاکید کرد: تیم ویژه ای برای جستجوی علت حادثه تشکیل شده است و پس از بررسی های کارشناسی نتیجه اعلام خواهد شد و شهروندان گرامی و کسبه به گمانه زنی ها توجه نکنند.

برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگ بر روی آنها کلیک کنید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290683
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما