چهارشنبه 11 مهر 1397 - 17:53

توصیه مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای انتخابات نظام مهندسی استان

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در گفت و گو با بویرنیوز با اشاره به فلسفه تاسيس و شكل گيري سازمان نظام مهندسی ساختمان بر تحقق قانون نظام مهندسي و نیز كنترل ساختمان، گفت: بخش اعظمي از خروجي و بازخورد عملكرد این سازمان به امنيت، آرامش، بهداشت و فضاي زيستي شهروندان مرتبط مي شود.

وی در ادامه بیان نمود: نظر به اینکه دفاع از حقوق اجتماعي و کرامت حرفه‌اي جامعه مهندسي از رسالت هاي اساسي سازمان نظام مهندسی مي باشد، لازم است مهندسین استان با انتخاب شایسته، منطقی، واقع بینانه و بدون تعصب سردسیری و گرمسیری و تمرکز روی مباحث غیر حرفه ای، زمینه را برای ارتقای جایگاه واقعی نظام مهندسی فراهم کنند.

محمود مومن نسب با تبیین اهمیت منافع به حق و قانونی جامعه مهندسی و مردم، اظهار داشت: جامعه مهندسی تحت هیچ شرایطی نباید اسیر حاشیه ها شود، بلکه با ترسیم افق روشن و حضور پرشور در این فرآیند و آزمون فنی، افراد پايبند به قانون، منافع جامعه مهندسی و اقشار مردم را فراهم کنند.

این مسئول استانی؛ ضمن توصیه بر رعایت قانون، انصاف، اصل¬رقابت، شايستگي، شايسته گزيني از سوی انتخاب کنندگان و داوطلبان، بیان نمود، نامزدها باید برنامه سازنده برای مشاركت فعال و پوشش حداکثری جامعه فارغ التحصيل متخصص مولد، به تناسب فراواني جمعيت و رشته¬هاي تحصيلي مختلف داشته باشند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، گفت: جامعه مهندسی به عنوان سرمایه های فنی و تخصصی نباید بی تفاوت از کنار انتخابات نظام مهندسی بگذرند، بلکه باید با انتخاب صحیح و انداختن رای خویش به صندوق، اصلاحات واقعی و متناسب را در این مجموعه مهم که با بخش عمده‌ای از سرمایه ها و دارایی‌های مردم در بخش ساختمان مرتبط است، خلق نمایند.

مومن نسب، در ادامه اضافه نمود: رای جامعه متخصص و صاحب اندیشه یک حق است که مردم انتظار دارند و هرگز نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد یا خدای ناکرده و احیاناً به حراج گذاشته شود، چرا که سرنوشت اجتماعی، باورها و خواسته های جامعه بزرگ مهندسین و مردم در برگ رای تحول خواه این عزیزان محقق می شود.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، با یادآوری این خاطره که در دوران فعالیت و کار رسانه ای به دفعات متعدد دغدغه جایگاه نظام مهندسی در بخش های ساختمان و کشاورزی را داشتم، افزود: حضور منسجم و قانونی جامعه مهندسی و رقابت سازنده و اخلاقی داوطلبان، اثبات خواهد کرد که برای نظام مهندسی، کسی جز جامعه مهندسین، تصمیم نمی گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290669
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما