چهارشنبه 11 مهر 1397 - 12:01

حال و روز این روزهای کهگیلویه و بویراحمد/ لا اقل به خودمان رحم کنیم!

گروه اجتماعی- بازرهای کهگیلویه و بویراحمد همراستا با تغییرات اقتصادی و روانی در کشور دچار تغییرات نا میمونی شده است.

به گزارش بویرنیوز، در روزهای اخیر برخی اخبار نا امید  کننده از احتمال افزایش قیمت ها و کمیاب شدن کالاها موجب هجوم مردم کهگیلویه و بویراحمد برای خرید کالا و انبار آنها شده است.

اگرچه بارها مسئولان از فراهم بدن تمام مایحتاج ضروری مردم سخن گفتند اما گویا برخی ها منفعتشان در سوء استفاده از نگرانی های مردم و موج سواری بر خون مردم هستند.

» کالا و اجناس ضروری مردم همانطور که مسئولان گفته اند به  اندازه کافی وجود دارد، هجوم مردم برای خرید و ذخیره فقط به سودجویان برای افزایش قیمت ها و احتکار کمک می کند، باید پذیرفت تقاضای زیاد از سوی مردم راه برای افزایش قیمت ها و سوء استفاده باز می کند.

مردم باید بدانند با هجوم برای خرید کالاها و خدمات چند اتفاق نا میمون رخ می دهد:

» اولاً حق سایر شهروندان در دسترسی به نیازهایشان پایمال می شود و عملاً برخی افراد که نیازمند برخی اجناس هستند به واسطه بی ملاحظه ای سایر افراد از تامین نیازهای خود باز می مانند.

» افزایش حس نا امنی روانی در جامعه، که خود سبب هجوم بیشتر افراد برای خرید و در نهایت چراغ سبز به گرانفروشان و محتکران برای افزایش قیمت ها می شود.

» در نهایت این رفتار مردم راه برای اعمال فشار بیشتر از سوی خارجی ها و نا اهلان داخلی را فراهم می آورد.

به گزارش بویرنیوز،تنها راه گذر از مشکلات قطع به یقین همدلی و همراهی مردم با همدیگر است، اگر کسی فکر می کند با ذخیره سازی و احتکار از دیگران جلو افتاده سخت در اشتباه است، همه سرنشین یک کشتی هستیم و بدون شک رفتار اشتباه هر کدام از ما میتواند موجب آسیب به همه افراد شود.

از طرفی در شرایط کنونی مسئولان باید به صورت جهادی به میدان بیایند، لازمه این اقدام اینست که مسئولان خود را جدای از مردم و فراتر از آنها نپندارند و نهایت توان خوذ را برای سامان دادن به امور به کار ببندند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290642
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما