دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:46

با ابتکار بهزیستی؛ پیشگیری از تولد یک هزار و 500 کودک معلول

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور در دومین روز از سفر خود به استان اصفهان در شهرستان گلپایگان گفت: با تصویب و اجرایی شدن قانون جامع پیشگیری از معلولیت ها طی یک سال اخیر شاهد جلوگیری از تولد یک هزار و 500 کودک معلول بودیم.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، «پهبد پورشبانان» جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری معلولین جسمی حرکتی دختران بالای 15 سال «امام سجاد (ع)» شهرستان گلپایگان، با اشاره به اقدامات خوب سازمان بهزیستی کشور در حوزه های مختلف گفت: این فعالیت نه تنها باعث ایجاد تاثیر روانی مثبت برای خانواده‌ها بلکه از لحاظ اقتصادی؛ سبب کاهش هزینه‌های مالی سازمان و افزایش مراجعه به مشاوره ژنتیک شد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت مشاوره در راستای کاهش طلاق،تصریح کرد: در این بخش نیز مشاوره‌های موثر و کاربردی سبب متوقف شدن سیر صعودی طلاق شده است.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رشد بودجه در سال جاری افزود:  در سال 97 شاهد رشد بودجه بودیم اما با بالارفتن قیمت ارز و افزایش تحریم‌ها  و از طرف دیگر رشد آسیب‌های اجتماعی و ایجاد بحران های اقتصادی، مشکلاتی به وجود آمد که در صدد برطرف کردن آنها هستیم. همچنین، با وجود مشکلات ناشی از ارز و تحریم؛ در چند استان کم‌برخوردار، حداکثر نیاز مددجویان به وسایل کمک توانبخشی رفع شده و هدف ما ادامه این مسیر حتی با وجود مشکلات اقتصادی فعلی است.

پورشبانان با ابراز خرسندی از خارج شدن مددجویان از چرخه پشت نوبتی، گفت: با تلاش محسنی بندپی و سازمان  برنامه و بودجه، منابع خوبی برای جلوگیری از فقر تخصیص داده شد به طوری که از ابتدای سال جاری، 250 هزار نفر تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور از توقف اورژانس اجتماعی طی چند سال اخیر خبر داد و در پایان یادآور شد: از ابتدای سال گذشته این مهم پیگیری شد که نتیجه آن، احداث بیش از 160 پایگاه اورژانس اجتماعی است، به طوری که هم‌اکنون 350 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور مشغول خدمت به جامعه هدف هستند.

گفتنی است، در پایان از اداره کل بهزیستی استان اصفهان به‌منظور عملکرد شایسته کارکنان در تمامی حوزه ها و کسب مقام برتر جشنواره «شهید رجایی» در چندین دوره متوالی تقدیر و تشکر شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290139
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما