چاپ این برگه

انتقاد تند رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات میلیاردی به افراد خاص

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی گفت:بانک‌های عامل نسبت به ارسال لیست طرح‌هایی که از اعتبارات اشتغال و تولید استفاده می‌کنند برای دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اقدام کنند تا تسهیلات بیهوده در اختیار کسی قرار نگیرد.

به گزارش بویرنیوز، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در نشست ستاد پیگیری‌های اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری وظیفه ستاد، حمایت از کارآفرینان و مدیریت تسهیلات بانکی است که بیهوده و بی اساس در اختیار افرادی که بلحاظ علمی، فنی و اجرایی توان ایجاد یک واحد تولیدی را ندارند قرار نگیرد و شایسته است تولید کنندگان با بالا بردن کیفیت کالای تولیدی در افزایش بهره وری بیشتر از منابع تلاش کنند.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بانک‌های عامل نسبت به ارسال لیست طرح‌هایی که از اعتبارات اشتغال و تولید استفاده می‌کنند برای دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اقدام کنند تا تسهیلات بیهوده در اختیار کسی قرار نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه گفت: شایسته است با توجه به اینکه نوساناتی در نرخ ارز در بازار وجود دارد بانک‌ها به کارآفرینان کمک کنند.

وی از پرداخت برخی تسهیلات میلیاردی به افراد خاص توسط بانک‌ها نیز انتقاد و اظهار کرد: لیست افرادی اقدام به اخذ تسهیلات میلیاردی از بانک‌ها کرده اند که هیچگونه فعالیت اقتصادی در زمینه تولید و کارآفرینی انجام نداده اند، در اختیار ستاد قرار گیرد.

عدم پرداخت وام‌های کلان در زمینه فعالیت‌های اقتصادی یکی دیگر از مصوبات این نشست بود که دادستان مرکز استان و مدیرکل بازرسی استان مأمور پیگیری اعطای تسهیلات بی ضابطه شدند.

رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نباید به دلیل نوسانات نرخ ارز، تولید کننده‌های واقعی را در فشار قرار داد، افزود: حمایت از کارآفرینان موفق و جلوگیری از پرداخت‌های بی ضابطه به افراد خاص هر دو خدمت به اقتصاد کشور است و بانک‌ها در اخذ وثایق متناسب با اعتبار پرداختی به هیچ وجه کوتاه نیایند.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه محل اجرای برخی پروژه‌های تولیدی اراضی منابع ملی و طبیعی است بانک‌ها مکلفند از پذیرش سند محل اجرای طرح به دلیل نداشتن ارزش مالی متناسب با طرح خودداری کنند.