یکشنبه 1 مهر 1397 - 21:58

پاسخ دور از ادب وزیر بهداشت به یک پیرمرد + فیلم

باور کنید یا نه، تیتر این مطلب، عین جمله‌های آقای وزیر است که البته مجبور شده‌ایم بخشی از آن را سانسور کنیم!
به گزارش «بویرنیوز»، قاضی زاده هاشمی، وزیر نام آشنای دولت که به تازگی با اظهار نظری عجیب، خود را به صدر اخبار سنجاق کرد و جمله‌اش در خصوص اینکه “خودتان انتخاب کردید و فعلا وضعیت همین است”، به ضرب المثلی جدید تبدیل شده، بار دیگر با اظهار نظری عجیب توجه همگان را به خود جلب کرده است.

اظهارنظری که فیلم آن در ساعات اخیر به شدت در فضای مجازی و میان کاربران دست به دست می‌شود و واکنش‌های فراوانی به دنبال داشته است. سخنانی که گوینده آن‌ها وزیری است که به یمن اجرای طرح تحول نظام سلامت، دوره نخست دولت روحانی را با خوشنامی به پایان برد، ولی مدت هاست در سراشیبی قرار گرفته و روز به روز بر شمار منتقدانش افزوده می شود.

ماجرا از این قرار است که یکی از شهروندان بجستانی (شهرستانی در جنوب استان خراسان رضوی) در جریان سفر دو هفته پیش وزیر بهداشت به این شهرستان، خطاب به قاضی‌زاده هاشمی از نرخ بالای فیزیوتراپی گلایه می‌کند و از ناتوانی اش در پرداخت هزینه‌های آن می‌گوید؛ اما در جواب، دستمایه شوخی‌های عجیب وزیر می‌شود.

پیرمرد به وزیر می‌گوید، هزینه‌های فیزیوتراپی سنگین است و سعی می‌کند به زبان ریاضی، گزاف بودن هزینه‌های آن را ثابت کند، اما وزیر در جواب می‌گوید که خودت فیزیوتراپی کن! جوابی که اگر در همین جمله خلاصه می‌شد هم عجیب بود و جای نقد و گلایه داشت، اما از آن فراتر می‌رود تا به نوعی استهزا و شوخی سطح پایین برسد و البته خنده حاضران را به دنبال داشته باشد.

در ادامه پیرمرد می‌کوشد شرح حال مختصری از زندگی اش ارائه دهد تا ثابت کند از عهده پرداخت هزینه‌های این درمان برنمی‌آید، اما وزیر که از سخنان وی دریافته که پیرمرد مدت‌ها در تهران سکونت داشته و نانوایی می‌کرده، اصرار می‌کند فیزیوتراپی کاری ندارد و کسی که نانوایی بلد است، از عهده انجامش برخواهد آمد، چون فیزیوتراپی شبیه چونه گیری نانوایی است!

البته این جملات در قیاس با دیالوگ این دو فرد در کلیپ منتشر شده، توصیف خوشایندتری از ماجرا به دست می‌دهد، به ویژه اگر بدانیم برخی جملات وزیر و لحنش را به دلایل مختلف نمی‌توان نعل به نعل روایت کرد؛ جملاتی که از زبان وزیر خارج شده، اما شبیه شوخی‌های دست پایینی است که شنیدنش در کوچه و خیابان هم حال ناخوش کن است.

همه این‌ها در حالی است که از رویداد رقم خورده چندین روز گذشته و نمی‌توان از کنار چرایی داغ شدن آن در روز جاری به سادگی رد شد، اما جملات وزیر آنقدر عجیب و دور از باور هست که این نکته به حاشیه رانده شود. جملات وزیری که مدعی است با طرح تحول، انقلابی در عرصه خدمات درمانی به پا کرده، اما وقتی با یک گلایه کوچک و ساده مواجه می‌شود، ترجیح می‌دهد این گونه همه چیز را به شوخی بگیرد.

شوخی‌ که نمی‌شود از آن تعبیر مناسبی استخراج کرد، چون پیشتر از وی در چند مقطع فیلم و اخباری منتشر شده که بسیاری شان از فرط جنجالی بودن به صدر اخبار رسیدند و تا مدت‌ها نقل محافل مختلف بودند. مثل گفت‌وگوی وی با پیرمرد بجستانی که اگر بشنویم به واکنش فیزیوتراپ‌ها منجر شده و غائله‌ای جدید به پا کرده، جای تعجب نخواهد داشت؛ رویه‌ای که حکایت از تاخت و تاز وزیر در عرصه شهرت منفی دارد و ظاهرا متوقف شدنی نیست.
ببینید و قضاوت کنید؛

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290021
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج شهر بی صاحب گفت:

    سلام این شوخی که عیب نیست یک شوخی هست که ارزش انتشار نداره چرا ما دور خودمون حصار کشیدیم و اجازه حرف ازاد و بی پرده مسئولین را نمشنویم و همش باید حرف سیاسی بزنند

  2. علی گفت:

    بویر نیوز لطفا ی شوخی ساده بود مجلس جوری بود ک جای شوخی داشت

  3. علی گفت:

    اين فقط يك مزاح بود لطفا ديگه نسبت به همه چيز انقدر منفي نباشيم … انقدر همه نسبت به همه چيز منفي شديم كه البته متاثر از فضاي جامعه مون هست متاسفانه … كه حتي يك مزاح روهم منفي ميبينيم …

  4. ناشناس گفت:

    اقای بویر!
    شما خود از طرفداران این دولت بودید پس گلایه نکنید!
    وزیر هم درست گفته،رأی دادید باید پاش وایسید!!!

  5. ناشناس گفت:

    چه اشکال دارد که مقامات مثل بقیه مردم باشه بد بود که فضا شاد کنه چرا شما همه چیز را بزرگ میکنید اتفاقا وزیر خوبی است نکنه از دلواپسانی

  6. پزشک گفت:

    انقدرمسئله زشت وزننده بودکه تقریباجامعه پزشکی رابه واکنش واداشته .لودگی یک وزیرانهم درحضورخبرنگاران زیبنده نیست ووزیررامجبوربه عذرخواهی خواهندکرد
    اگرجواب یک فیزیوتراپ رابرایتان بنویسم به عمق دلخوری فیزیوتراپهاپی خواهیدبرد.یک متخصص نوشته خوب شدن پای…..دراثرمالیدن بود.یادیگری گفته اگران فقیربلدبودبماله میشد…..بهداشت.
    خلاصه جامعه پزشکی رابه واکنش سخت واواشته.

  7. تقوی گفت:

    بیشتر دنبال حاشیه هستی بویرنیوز چیز خاصی نبود اون که گفت خودتون خواستین همینه هم واقعیت را گفت البته گفتن واقعیت همیشه تلخه

  8. فرزند بویر احمد گفت:

    باید وش بگفتی دکتر اینکه گفتی خوده شما دکترا بلدین ما کارگرا فقط زحمت و زحمت و زحمت………………….

  9. ... گفت:

    بدترین شوخی بود. چن روز دنبال یه وزیری باشی بعد اینجوری بشه. فقیری یه طرف این حرف یه طرف

  10. پیراسته فر گفت:

    هیچ کارناپسندی دکترهاشمی انجام نداده،بلکه کارش قابل تحسینه ،بیخودی مخالفینش جوسازی می کنند.
    رفتتری که درجوصمیمانه ومحافل خودمانی مطرح می شود،نمی شود درمجالس قانونی قضاوت کرد، ادبیات محافل خودمانی درشاقول ومقیاس منتقدان نمی گنجد
    جالبه که خودآن آقایی که باهش شوخی شده-بجستانی-راضیه،شکوائه ندارد وازاین شوخی وزیر اعلام رضایت کرد ودیگرانی درآن مجلس بودند«آندروفین»شان ترشح شده وکلی کیف کردند،دیگران«دایه مهربانترازمادر»شده اند!

  11. غیضان گفت:

    سلام اتفاقابی حرمتی کرد جای تاسف دارد

دیدگاه شما