شنبه 17 شهریور 1397 - 21:34

چرایی استیضاح وزیر اقتصاد از زبان تاجگردون/در خصوص وزیر بعد شخص ملاک نیست!

رییس کمیسیون بودجه مجلس، گفت: عملکرد سرجمع اقتصادی دولت مورد نقد جامعه است و مجلس با استیضاح وزیر اقتصادبه این عملکرد پاسخ خاص و رای داد.

غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رای مثبت مجلس به استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: در موضوع استیضاح کرباسیان مجلس به فضای جامعه رای داد، چراکه وی از لحاظ شخصیتی ایرادی نداشته و از منظر اجرایی ضعفی در عملکرد کرباسیان مشهود نبود .

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عملکرد سرجمع اقتصادی دولت مورد نقد جامعه است که مجلس با استیضاح کرباسیان به این عملکرد پاسخ خاص داد، افزود: در مورد اینکه چه کسی وزیر اقتصاد شود، ابتدا آقای روحانی باید ساختار و رفتار اقتصادی دولت خود را مشخص کرده و در قالب آن افراد را بچیند که چه فردی در چه جایگاهی قرار گیرد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد چگونه شکست می خورد؟

وی ادامه داد: نمی توان پیشنهاد داد و مطرح کرد که چه افرادی برای حضور در جایگاه وزیر امور اقتصادی و دارایی خوب و یا چه افرادی بد هستند، چون مشخص نیست که دولت در این باره چه رفتاری دارد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شخصی که به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب می شود اگر نحله فکری آن با وزیر صمت، رییس سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی همخوانی نداشته و هماهنگ نباشد حتی اگر بهترین اقتصاددان باشد، باز هم شکست می خورد.

اگر تیم اقتصادی دولت به درستی تعریف شود می تواند در کشور تحول ایجاد کند

وی با بیان اینکه درباره ویژگی های وزیر امور اقتصادی و دارایی مطالبی را عنوان کردن اشتباه است، افزود: در انتخاب وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوع مهم ستاد و نحله فکری فکر دولت است که مشخص شود می خواهد در بخش اقتصادی چگونه عمل کند و سپس در آن قالب اقتصادی می توان وزیر اقتصاد شایسته ای را تعریف کرد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه عده ای معتقد هستند که در شرایط کنونی وزیر آتی اقتصاد هم نمی تواند اقدامی برای ساماندهی اقتصاد کشور انجام دهد، تصریح کرد: اگر تیم اقتصادی دولت به درستی تعریف شود می تواند در کشور تحول ایجاد کند، بنابراین دولت باید یک تیم با انگیزه، با روحیه و دانا که اقتصاد کشور را خوب بشناسد تعریف کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=289889
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    لعنت به همتون

دیدگاه شما