شنبه 17 شهریور 1397 - 9:58

فرمول نوشیدنی برای تقویت بینایی و سم زدایی کبد

گروه سلامت– چغندر سرشار از بتائین است که به پاکسازی کبد و کاهش سطوح هموسیستئین کمک می کند. در نتیجه، خطر بیماری قلبی عروقی کاهش می یابد، خلق و خو شرایطی پایدار پیدا کرده و عملکرد مغز تقویت می شود.

چغندر یک ماده غذایی با فواید سلامت مختلف برای انسان است. این ماده غذایی یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در نوشیدنی های سمزدا استفاده کنید.

به گزارش بویرنیوز، بیشتر نوشیدنی های چغندر برای شیرین شدن به افزودن سیب وابسته هستند، اما می توان از شیرینی هویج و اسید سیتریک موجود در پرتقال نیز برای بهبود عطر و مزه نوشیدنی چغندر استفاده کرد.

چغندر سرشار از بتائین است که به پاکسازی کبد و کاهش سطوح هموسیستئین کمک می کند. در نتیجه، خطر بیماری قلبی عروقی کاهش می یابد، خلق و خو شرایطی پایدار پیدا کرده و عملکرد مغز تقویت می شود. همچنین، چغندر حاوی تیامین (ویتامین B1) دوستدار روده، نیترات های کاهنده فشار خون، و مواد معدنی مانند منگنز، کلسیم، پتاسیم، آهن، مس و سدیم است.

مشخص شده است که آنتی اکسیدان های موجود در چغندر التهاب و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهند. بتالین های موجود در چغندر نیز از سمزدایی کبد پشتیبانی می کنند. نوشیدنی چغندر می تواند به پیشگیری از شرایط و بیماری های مزمن، مانند فشار خون بالا و آترواسکلروز (سخت شدن رگ های خونی) کمک کند. نیترات های موجود در چغندر در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شوند که موجب آرامش و گشاد شدن رگ های خونی می شود. این به معنای آن است که ظرفیت انتقال اکسیژن خون افزایش می یابد.

هویج یکی از سبزی های ریشه ای شگفت انگیز دیگر است که از محتوای کاروتن ها و مواد معدنی سود می برد. یکی از فواید اصلی این ماده غذایی تراکم بالای ویتامین A است که می تواند به بهبود بینایی، به ویژه دید در شب یا بینایی افرادی که کمبود ویتامین A دارند، کمک کند. ویتامین A می تواند به پیشگیری از اختلالات چشم مانند انحطاط ماکولای مرتبط با افزایش سن و آب مروارید کمک کند. این ماده غذایی به کاهش کلسترول نیز کمک می کند و شرایط پوستی مانند سوریازیس و اگزما را تسکین می دهد، در شرایطی که مقاومت دستگاه تنفسی در برابر عفونت را نیز تقویت می کند.

پرتقال سرشار از ویتامین C، ویتامین B، پتاسیم، و فلاونوئیدها است. فلاونوئیدهای موجود در پرتقال می توانند التهاب مزمن را کاهش دهند، و از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی عروقی، دیابت، پوکی استخوان، زوال عقل و سرطان پیشگیری کنند. ویتامین های موجود در پرتقال مانند تیامین و فولات نیز می توانند به مدیریت دیابت نوع 2، بهبود گوارش، و اثر محافظتی قوی در برابر آب مروارید کمک کنند.

زنجبیل یکی دیگر از مواد غذایی مغذی تقویت کننده سلامت است که خواص پاکسازی بدن را ارائه می کند و گزینه ای فوق العاده برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا است. زنجبیل به تحریک سیستم لنفاوی کمک می کند، از دستگاه های قلبی عروقی و تنفسی پشتیبانی می کند، به گوارش کمک می کند، و گاز، نفخ، حالت تهوع و ناراحتی های گوارشی را تسکین می دهد.

نکته: چغندر یک ماده غذایی خوب برای پاکسازی بدن است، اما شاید اندکی بیش از حد خوب باشد. اگر تا پیش از این آب چغندر مصرف نکرده اید، این کار را با مقادیر کم آغاز کنید و پس از عادت کردن بدن به تدریج مقدار مصرف را افزایش دهید. اگر ادرار یا مدفوع شما اندکی صورتی یا قرمز شده است، نگران نشوید. چغندر در حال انجام جادوی خود است.

مواد تشکیل دهنده:

5 هویج بزرگ

2 چغندر بزرگ، پوست گرفته

3 پرتقال، پوست گرفته

3 اینچ (7.6 سانتیمتر) ریشه تازه زنجبیل

روش تهیه:

آب تمام مواد تشکیل دهنده را با استفاده از یک دستگاه آبمیوه گیری بگیرید، یا با استفاده از یک دستگاه مخلوط کن سرعت بالا آنها را مخلوط کنید تا بافتی یکدست شکل بگیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=289859
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما