جمعه 9 فروردین 1392 - 15:20

بی عدالتی به گچسارانی ها از زبان امام جمعه

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از گچساران، حجت الاسلام پرویز خواجه‌زاده در خطبه اول نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: فصل بهار حاوی درس‌های زیادی بوده که انسان می‌تواند با بهره‌گیری از این درس‌ها به تکامل و موفقیت برسد.

قرآن کتاب قبرستان و ختم نیست، نسخه زندگی است

وی استفاده از فرصت‌ها را نخستین درس فصل بهار دانست و افزود: فرصت‌ها گذرا بوده و انسان می‌تواند با اندیشه در فصل بهار و گذرا بودن آن، از فرصت‌ها و استعدادهای بشری از جمله عاطفه، ذوق، هنر، اندیشه و بسیاری از خصوصیات مثبت انسانی استفاده کرده و به موفقیت و تکامل برسد.

خواجه‌زاده با بیان این‌که قرآن کتاب قبرستان و ختم نیست، با اشاره به تأکید قران مبنی بر تفکر در خلقت جهان گفت: تفکر در فصل بهار و درک و رسیدن به خالق و آفریننده بهار را از دیگر درس‌های این فصل است که قرآن به عنوان نسخه و دفترچه زندگی بشر به آن تأکید کرده است.

دوری از ناامیدی از جمله درس‌های فصل بهار است

امام جمعه موقت گچساران دوری از یأس و ناامیدی را از دیگر درس‌های فصل بهار دانست و تصریح کرد: یأس و ناامیدی از کرم و لطف خداوند از جمله گناهان کبیره به شمار می‌رود و هیچ انسان مومنی حق ندارد ناامید و مأیوس باشد.

خواجه‌زاده ادامه داد: عدم اعتراض به موفقیت‌های دیگران و لطف خداوند از دیگر درس‌های فصل بهار است.

وی عنوان داشت: فصل بهار بعد از خزان و زمستان خلق می‌شود، به همین دلیل ممکن است اعتراض و افسوس ما از موفقیت دیگران گناه محسوب شود زیرا شاید فرد متمکن امروزی با گذر از سختی‌ها و مشکلات به وضعیت کنونی دست یافته باشد.

12 فروردین آغاز حکومت «الله و پایان 2500 سال حکومت طاغوت است

خطیب جمعه گچساران با اشاره به روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در این روز که در سال 58 رقم خورد ملت ایران با 98.2 درصد به تشکیل جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت دادند.

خواجه‌زاده یادآور شد: عناوین مختلفی از جمله جمهوری ایرانی، حکومت اسلامی و جمهوری دمکراتیک برای نامگذاری نوع حکومت مطرح شد که امام راحل با بیان جمله تاریخی« جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر» 12 فروردین 58 را با عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حکومتی است که دارای مقبولیت مردمی و مشروعیت دینی است و روز جمهوری اسلامی روز پیروزی حکومت«الله» بر حکومت 2500 ساله طاغوت است.

از دیدگاه اسلام روز نحس وجود ندارد

امام جمعه موقت گچساران با اشاره تاریخچه و فلسفه روز 13 فروردین در ادیان مختلف از جمله اسلام گفت: 13 فروردین در ایران باستان به عنوان روزی مبارک و میمون شناخته شده است که در تحلیلی دیگر این روز در تقویم اعراب روزی نحس معرفی شده است.

خواجه‌زاده اروپائیان را افرادی بسیار خرافاتی دانست و افزود: اروپائیان در دوران صفویه موضوعات خرافی از جمله نحس بودن را در فرهنگ ایران باب کردند و آنها این روز را روزی نحس عنوان کردند.

وی با اشاره به تفکر اسلام در زمینه وجود ایام نحس یا مبارک گفت: از دیدگاه اسلام روز نحس و نامیمون وجود ندارد بلکه اسلام متعقد است اگر در روزی اتفاق خوب یا بدی روی داد فرد می‌تواند آن روز را نحس یا مبارک بداند آنهم نه برای همیشه بلکه تنها همان روز می‌تواند آن روز را نحس یا مبارک بداند.

خواجه‌زاده با اشاره به نامگذاری سال 92 با عنوان «حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی» و بیان این‌که اقتصاد مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: تحقق یافتن این شعار با وحدت در مدیریت و همدلی مسئولان تحقق می‌یابد.

فرهنگ تعاونی‌ در گچساران تحقق پیدا نکرده‌ است/مسئولان مربوطه کم‌کاری کرده‌اند

امام جمعه موقت گچساران وحدت و همدلی سرمایه‌گذاران در گچساران را سبب پیشرفت و کاهش فقر در این شهرستان دانست و تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ تعاونی‌ که می‌تواند برای همه مردم گچساران فرصت پیشرفت ایجاد کند در این شهرستان تحقق پیدا نکرده و کسانی که در این زمینه مسئول هستند کم‌کاری کرده‌اند.

خواجه‌زاده نظام بانکی را نظامی سلیقه‌ای دانست و بیان داشت: در برخی موارد بانک‌ها برای بدهی کمتر از 100 هزار تومان بدهکار صدها احضاریه و نامه می‌فرستند اما در مواردی نیز بدهکاران میلیونی وجود دارند که یک نامه برای آنها فرستاده نمی‌شود و این سلیقه‌ای بودن نظام بانکی را نشان می‌دهد.

وی پرداخت مالیات توسط بازاریان گچسارانی را بسیار بالاتر از دیگر مناطق کهگیلویه و بویراحمد دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

استفاده شخصی از خودروهای پلاک قرمز نوعی اخلا‌لگری خرد اقتصادی است

خواجه‌زاده با اشاره به اهمیت برخورد با اخلال‌گران و اختلاس‌کنندگان اقتصادی در خرد و کلان جامعه اذعان داشت: متأسفانه در بسیاری از مراسمات از جمله عروسی و فاتحه‌خوانی خودروهای پلاک قرمز دولتی دیده می‌شود که این نیز نوعی اختلاس و اخلال در اقتصاد کشور و سوءاستفاده از بیت‌المال محسوب می‌شود.

خطیب جمعه گچساران خواستار پیگیری و برخورد با این موضوع شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات بداخلاقی‌های سیاسی را دارای تأثیر منفی دانست و تصریح کرد: مسئولان باید از ایجاد هرگونه بداخلاقی سیاسی پرهیز کنند زیرا این موضوع به نفع نظام و ملت نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=28935
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما