دوشنبه 29 مرداد 1397 - 16:46

صادقی دست به افشاگری زد/انتشار جزییات فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان(+عکس)

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، تهدیدش درباره افشای جزئیات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را عملی کرد و بخشی از جزییات تحقیق و تفحص مجلس از بانک سرمایه را فاش کرد.طبق اسناد منتشرشده صادقی، بانک سرمایه از چند شرکت که گویا به گروه امامی- هاشمی تعلق داشتند، چندصدمیلیاردتومان طلب داشته و در ازای این مطالبات، املاکی در لواسان، خیابان فرشته و خیابان زاگرس از آن‌ها گرفته که قیمت واقعی شان بسیار کم‌تر از قیمتی بوده که بانک سرمایه براساس آن‌ها بدهی امامی- هاشمی را صاف کرده.

به گزارش بویرنیوز، محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، تهدیدش درباره افشای جزئیات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را عملی کرد و بخشی از جزییات تحقیق و تفحص مجلس از بانک سرمایه را فاش کرد.

نیمه‌شب، محمودصادقی در واکنش به خبر بازداشت نادر فتوره‌چی، فعال فیس‌بوکی و توییتری با شکایت محمد امامی، در توییترش نوشت از این خبر خواب از سرش پریده و باز به‌جای فساد و فاسد، افشاگر فساد به زندان افتاده.

صادقی تهدید کرده اگر تا فردا ظهر شاکی، شکایت‌اش را از فتوره‌چی پس‌ نگیرد، او جزئیات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را منتشر می‌کند.

تا ظهر امروز شاکی شکایت‌اش را پس نگرفت و صادقی سه تصویر درباره چند ملک در تهران منتشر کرده که گروه محمد امامی و احمد هاشمی به بانک سرمایه فروخته‌اند.

طبق اسناد منتشرشده صادقی، بانک سرمایه از چند شرکت که گویا به گروه امامی- هاشمی تعلق داشتند، چندصدمیلیاردتومان طلب داشته و در ازای این مطالبات، املاکی در لواسان، خیابان فرشته و خیابان زاگرس از آن‌ها گرفته که قیمت واقعی شان بسیار کم‌تر از قیمتی بوده که بانک سرمایه براساس آن‌ها بدهی امامی- هاشمی را صاف کرده.

مثلا ارزش یک ملک در خیابان لواسان در حالی که ۲۶میلیارد‌تومان قیمت داشته، ۹۶میلیاردتومان محاسبه شده و ارزش ملک دیگری در همین منطقه در حالی که ۷۲میلیاردتومان بوده، بیش‌از ۲۰۵میلیاردتومان حساب شده.

این شرکت‌ها در ازای پولی که از بانک سرمایه گرفته‌اند پروژه‌هایی هم باید اجرا می‌کردند که گویا در انجام آن‌ها هم قصور جدی داشته‌اند.

فتوره‌چی، در فیس‌بوک و توییترش، بارها محمدامامی را که از جمله تهیه‌کنندگان سریال «شهرزاد» هم بوده،‌ به فساد مالی متهم کرده بود.

گزارش تحقیق و تفحص از بانک سرمایه، قبلا در مجلس خوانده شده‌بود و پرونده تخلفات به قوه‌قضاییه ارسال شده‌‌بود.

طبق قانون تنها آن بخش از گزارش که علنا در مجلس ارائه شده، اجازه انتشار عمومی دارد و سایر اجزای پرونده طبق قانون قابل انتشار نیست. ولی صادقی حالا جزییات این گزارش را منتشر کرده./روزآروز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=289001
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    شیرمادرت حلالت کاش بیست تا نماینده اینجوری داشتیم

  2. ناشناس گفت:

    اگر یه مسلمون باشه اون همینه.

  3. علی گفت:

    درود

    زنده باد عشق

  4. ناشناس گفت:

    آی داد وبیداد

  5. هلن گفت:

    افرین
    نور امید و به دل نا امیدمون برگردوند

  6. علی گفت:

    جناب صادقی تو بهترینی
    برات آرزوی سلامتی دارم

  7. نظر گفت:

    آخ و بخت فرهنگیان بیچاره. درود بر صادقی که امثال ایشان در کشور نداریم

  8. قيصر گفت:

    آقاي صادقي موضوع ذخيره‌ي فرهنگيان كي بوده و شما كي افشاگري مي‌كنيد؟
    اگر نماينده‌ي واقعي مردم بوديد و هستيد بايد از همان لحظه‌ي انجام فساد مالي دست به كار مي‌شديد.
    ديگه چه مي‌دونيد كه براي وقت خودش گذاشتي؟
    باز خدا پدرت را بيامرزه هر وقت چيزي شد توي «توعيتر»تان افشاگري كنيد.

دیدگاه شما