دوشنبه 29 مرداد 1397 - 11:03

آیت الله مكارم شيرازى درباره تجمع قم و شعار تهدیدآمیز: توهین به حوزه علمیه بود/ پلاكارد، رئيس جمهور را تهديد به مرگ مى‌كرد و اعتراف ضمنى به مطالب ديگرى داشت / آیا با اجازه سپاه، گروهى از سپاهيان در اين برنامه شركت داشته‌اند؟

تهديد رئيس جمهور بر اساس چه ضابطه‌اى بوده؟

آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعه در قم در واکنش به تجمع اخیر در مدرسه فیضیه قم و شعار تهدیدآمیز در آن بیانیه صادر کرد.

به گزارش بویرنیوز، آیت الله مکارم شیرازی در این بیانیه گفت: “حادثه اى كه در مدرسه فيضيه كانون حوزه علميه در چند روز پيش رخ داد به تمام معنا يك فاجعه بود”.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

توهين به حوزه علميه در كانون حوزه علميه

حادثه‌اى كه در مدرسه فيضيه كانون حوزه علميه در چند روز پيش رخ داد به تمام معنا يك فاجعه بود.

متأسفانه جمعى از طلاب و اساتيد محترم را به آنجا دعوت كرده بودند، تا دربارۀ مسائل اقتصادى مردم صحبت كنند. سپس ورق برگشت؛ گوينده‌اى را كه هيچ اطلاعى از وضع حوزه‌هاى علميۀ شيعه نداشت، دعوت كرده و بدترين اهانت‌ها را به حوزه علميه و مراجع شيعه كرد و پلاكاردى را در دست گرفتند كه رئيس جمهور محترم را تهديد به مرگ مى‌كرد و اعتراف ضمنى به مطالب ديگرى داشت.

آيا صحيح است در كانون حوزه علميه اين‌گونه سخنان گفته شود؟

حوزه علميه‌اى كه محل پرورش امام، بنيانگذار انقلاب اسلامى و رهبر انقلاب بوده است.

حوزه علميه‌اى كه بيشترين شهيدان را نسبت به ساير مردم تقديم انقلاب نموده.

حوزه علميه‌اى كه در سال ده‌ها هزار نفر براى تبليغ به اقصى نقاط در داخل يا خارج كشور براى دفاع از اسلام و مذهب اهل‌بيت(علیهم السلام) مى‌فرستد.

حوزه علميه‌اى كه در سال صدها كتاب برگزيده درباره علوم اسلامى و مسائل مورد نياز مردم و مسائل اقتصادى و سياسى مى‌نويسد و منتشر مى‌كند.

حوزه علميه‌اى كه مراجع آن هزاران مدرسه، مسجد، خانه عالم و مراكز خيريه در نقاط محروم كشور ساخته‌اند.

مسئولين محترم حوزه علميه بايد روشن سازند كه اين برنامه زيان‌بار با اجازه چه كسى صورت گرفته و مسئولين محترم سپاه نيز روشن سازند، آيا با اجازه آنها گروهى از سپاهيان در اين برنامه شركت داشته‌اند.

به هر حال، در شرايط حساسى كه در آن قرار داريم، تضعيف حوزه علميه و مرجعيت و تهديد رئيس جمهور بر اساس چه ضابطه‌اى بوده؟ آيا همه اينها آب به آسياب دشمن ريختن نيست؟!

اگر گروهى از طلاب و اساتيد مى‌خواستند نسبت به برنامه‌هاى اقتصادى انتقاد كنند، مانعى نداشت كه با بيان منطقى سخنان خود را بازگو كنند و راه‌كار برون‌رفت نشان دهند، چه كسانى دستور داشتند افتخارات شيعه را به اين آسانى زير سؤال ببرند و دشمن را كه گفته تا مرجعيت و عاشورا در ميان شيعيان وجود دارد، نفوذ در انقلاب اسلامى ممكن نيست، خوشحال كنند.

خداوند همه ما را به راه راست هدايت فرمايد.

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

قم ـ ناصر مكارم شيرازى

1397/05/29

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288979
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بنازمشون

  2. سید گفت:

    کسانی که خودسرانه سفارت عربستان را آتش میزنند، کسانی که خودسرانه رییس جمهور را تهدید به مرگ میکنند. همه در یک جبهه هستند و هدف آنها بی اعتبار کردن دولت و ساقط کردن دولت است. ولی کور خواندند، ملت از دولت و اصلاحاتش پشتیبانی میکند.

دیدگاه شما