دوشنبه 29 مرداد 1397 - 8:40

پیام مایوس‌کننده برای ترامپ

جمهوری اسلامی

جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ یکبار دیگر مراتب دشمنی آشکار آمریکا علیه ایران را به نمایش گذاشت و این آرزوی دست نیافتنی خود و همفکرانش در گروه اقدام علیه ایران را تکرار کرد که انقلاب اسلامی ایران چهلمین سالگرد خود را نخواهد دید! این سخن بولتون دقیقاً در سالگرد کودتای ننگین 28 مرداد 1332 عنوان شده و به وضوح نشان می‌دهد آمریکای ترامپ دنباله روی همان کودتاچیان شروری است که در ابراز دشمنی با ملت ایران هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند.

در طول چهل سال اخیر بارها دشمنان قسم خورده ملت ایران برای نابودی انقلاب و سقوط ارزشهای اسلامی در این سرزمین و حتی تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شدند و با توسل به تمامی انواع جنایات و شرارتها هم نتوانستند کاری از پیش ببرند. گروه‌های محارب و به ویژه منافقین ماموریت داشتند انقلاب اسلامی را از درون متلاشی کنند. صدام وعده فتح سه روزه تهران را می‌داد. باز هم همین منافقین جنایتکار در مرداد ماه 1367 برای فتح تهران وارد عمل شدند ولی در همان آغاز راه تار و مار شدند. گاسپارواین برگر وزیر دفاع وقت آمریکا خواستار خشکاندن ریشه ملت ایران شد ولی این آرزو را به گور برد. ریگان، بوش بزرگ و کوچک و طیف همفکرانشان برای درهم شکستن هیمنه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تلاش فراوان کردند ولی باز هم راه به جائی نبردند. بوش کوچک ایران را جزو محور شرارت معرفی کرد ولی دنیا در میدان عمل دریافت اشرار واقعی در کاخ سفید، پنتاگون و سازمان جاسوسی سیا مستقرند.

اکنون مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با کارنامه سیاهی از شرارت و جاسوسی و جنایت در سازمان جاسوسی سیا ماموریت دارد وزارت خارجه آمریکا را به کانون فعالتری برای جنایت و شرارت علیه ایران تبدیل کند و تمامی فرصت‌ها و زمینه‌ها برای خصومت علیه ایران را به کار بگیرد. اما همین تلاشها برای تشکیل گروه اقدام علیه ایران به روشنی ثابت می‌کند که راهکارهای متداول آمریکا برای تامین و تضمین اهداف شرورانه علیه ایران، فاقد کارآئی مورد انتظار دارودسته ترامپ است. مایک پمپئو ماه گذشته، بارها به عدم همکاری دنیای معاصر با سیاست‌های ضدایرانی ترامپ اعتراف کرد و از این بابت گلایه داشت که چرا دنیا به خواسته‌های ترامپ علیه ایران پاسخ مثبتی نمی‌دهد؟ با این حال، پمپئو در همان روزها مرتباً اظهار امیدواری می‌کرد که دنیا با ترامپ علیه ایران متحد خواهد شد. تشکیل گروه اقدام علیه ایران، بازخورد ناکامی و شکست ماموریت پمپئو تلقی می‌شود و باید آنرا شکست و ناکامی ترامپ و دارودسته‌اش هم به حساب آورد که نتوانسته‌اند حتی با توسل به انواع روشها برای تهدید، تطمیع و ارعاب سایر کشورها، کمترین موفقیتی در راه دشمنی با ملت ایران کسب کنند. شکست خفت بار ترامپ در این زمینه را نباید دست کم گرفت. این مسئله بسیار حساس و تعیین‌کننده است که آمریکای ترامپ نتوانسته به اهداف خود برای ایجاد «اجماع جهانی علیه ایران» دست یابد و هرچه بیشتر در این زمینه تلاش می‌کند، کمتر نتیجه می‌گیرد و گاه با نتایج معکوسی مواجه می‌شود. درک این مسائل و توجه ویژه به پیچیدگی‌ها و ظرافتهای موضوع، به ما کمک می‌کند که چشم اندازی روشن و واقع گرایانه در خصوص اوضاع کنونی کشور در محیط پیرامونی در اختیار داشته باشیم و با علم به وجود شرایط خاص، در تصمیمات و عملکرد خود، بهتر از گذشته به جمع بندی برسیم.

رسانه‌ها در این میان می‌توانند نقش مفید و موثری را برعهده گیرند و برای تقویت بنیه دفاعی و بازدارنده کشور در قلمرو سیاسی – اجتماعی و فرهنگی رسالت خود را به انجام برسانند.

عقل و منطق ایجاب می‌کند علیرغم وجود مسائل و مشکلات در جامعه، همگان از ایجاد تفرقه و توسل به هر اقدامی که موجب ایجاد یاس و بدبینی و تردید نسبت به ارکان نظام ممکن است بشود، جداً بپرهیزند. معرفی کردن دولت، نظام اجرائی و یا هر یک از ارکان دیگر نظام به عنوان یک مجموعه ناتوان، منفعل و ناکارآمد، فقط به نفع دشمن است. امروز تیرها متوجه نظام و انقلاب است و نباید علیه دولتی که با مواضع و کارنامه‌اش در موقعیتی است که آمریکا را به ستوه آورده بطوری که دولتمردان کاخ سفید نمی‌توانند یک اجماع جهانی علیه ایران را شکل بدهند، فعالیت کنند. هدف اصلی دارودسته ترامپ از این شیطنت‌ها و شرارتها ایجاد تفرقه و رویاروئی درون کشور و در جبهه حامیان انقلاب و نظام است و افتادن در این دام، دقیقاً باعث شادمانی و تقویت ترامپ و مزدورانش می‌شود. هر تیری که به سوی ارکان نظام به ویژه دولت در شرایط کنونی شلیک شود، موجب هلهله و پایکوبی دارودسته ترامپ می‌شود. طبعاً کسانی که به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند نباید کاری کنند که موجب تقویت این دشمنان کینه توز ملت ایران شود. مردم ایران، علیرغم مشکلات موجود، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را باشکوه‌تر از گذشته جشن خواهند گرفت تا پیامی باشد مایوس‌کننده برای ترامپ و دار و دسته او.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288971
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما