یکشنبه 28 مرداد 1397 - 18:38

موضع گیری رسمی رئیس دانشگاه یاسوج در قبال درخواست های قومیتی و سیاسی/اولین تجربه پذیرش دانشجوی خارجی در یاسوج به زودی/آزمون استخدامی در آینده نزدیک(+جزئیات)

گروه دانشگاه- بنده به هیچ کسی وامدار نیستم، براساس چارچوب و قواعد خودمان کار خواهیم کرد و کسی از بیرون به ما سفارشی نخواهد کرد و اگر هم سفارشی شد، بنده به هیچ وجه اینطور کار نخواهم کرد.

به گزارش بویرنیوز، رئیس دانشگاه یاسوج در جمع اصحاب رسانه از دغدغه اش برای توسعه دانشگاه و رفع فضای سیاسی و قومیتی مخرب گفت و با همه آنهایی که چشم طمعی دارند اتمام حجت کرد که از این به بعد سفارش پذیری در کار نخواهد بود، عریان از ظرفیت های علمی و دانشگاهی ویزه دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت و نوید روزهای خوب را داد…

بیان واژه محرومیت با وجود این همه ظرفیت برای کهگیلویه و بویراحمد نازیبا است

چرا با وجود این همه منابع و دارایی های ارزشمند از جمله آب، نفت، گاز و گردشگری و گیاهان دارویی همچنان باید پسوند نازیبای محرومیت و غیر برخوردار به استان نسبت داده شود؟

باید بعنوان مدیر، دانشجو و هر جایگاهی که قرار داریم خودمان را ملزم به درد شناسی بدانیم، در کدام دوره مدیریتی جفا کردند و آیا هنوز جفا ادامه دارد؟ آیا استان نفرین شده بود؟ یا ما درست انتخاب نشدیم یا اگر درست انتخاب شدیم نیروهایمان را درست انتخاب نکردیم؟وقتی درد را شناختیم میتوانیم روی بهبود مشکلات کار کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج از دردهایی که مانع از توسعه وپیشرفت استان شده اند گفت و افزود:

بی شک اولین درد اعتقاد نداشتن به شایسته گزینی است، آیا ما شایسته گزینی کرده ایم؟ اگر افتخار ما به جای اینکه شایسته گزینی باشد، تنها این باشد که از قوم و فامیل خاصی نیرو انتخاب کنیم، هیچوقت پیشرفتی نخواهیم داشت.

دومین خطای ما انتخاب مدیران است، باید مطالعه دقیقی شود آیا این فرد دست پاک است؟ مبتکر هست؟میتواند رهبری یک سیستم را بر عهده بگیرد؟ شایددر گذشته این هم یک نوع نگاه بوده  که مثلا مدیران حتما باید از فلان گروه یا فلان جناح باشند!

عریان از دردی بزرگ در دانشگاه پرده برداشت و بیان کرد: درد بزرگتر تعامل نداشتن بین بخش اجرا و دانشگاه بوده، دانشگاه محور توسعه است در صورتیکه مدیر سازمان، کارشناس سازمان با دانشگاه حرکت کنند، ارتباط دانشگاه و صنعت باید به صورت نوین تعریف شود و شکل تازه و کارآمدی به خود بگیرد!

وی به برخی ضعف های دانشگاه هم پرداخت و افزود: متخصصین دانشگاه ها بیشتر خواستند که اتو کشیده فقط در آزمایشگاه ها مشغول به کار شوند، خود دانشگاه هم مقصر بوده اما فکر میکنم اگر فضای جامعه و فضای شهر و استان میخواست، دانشگاه هم میتوانست همکاری کند، کمبود واقعی تعامل بین دانشگاه و صنعت دلیل این عدم تعامل است.

وی ضمن بیان اینکه متاسفانه در جامعه ایران کار و تلاش عیب و عار دیده می شود، افزود: توفیق را صرفاً در پیدا کردن یک میز واستخدام در یک اداره میبینیم، دلخوش به پیدا کردن کار دولتی و حقوق ناچیز آن هستیم، باید از این نگاه رها شد و با خلاقیت و تلاش  بدنبال راه اندازی کسب و کارهای نوین باشیم.

آستین ها را بالا بزنیم!

عریان از نکته مهمی پرده برداشت ،او به صراحت از یک خلاء جدی در دانشگاه گفت، باور به تغییر و آستین بالا زدن برای توسعه حلقه مفقوده ای است که باید به صورت جدی به آن پرداخت.

وی از بستر سازی برای ارتباط صنعت و دانشگاه در یاسوج و تهران خبر داد و گفت: نمی توان بدون تلاش منتظر نتایج خوبی بود، تلاش داریم ذهنیت ها را عوض کنیم و با خلق ارتباطات و نوآوری های تازه روزهای روشنی را پیش روی بزرگترین مرکز علمی استان قرار دهیم.

پذیرش 2000 دانشجو در یاسوج/راه اندازی رشته های جدید

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: برای سال تحصیلی جدید حدود 2هزار دانشجو خواهیم پذیرفت، برای اولین بار در رشته کامپیوتر نیز پذیرش خواهیم داشت.

وی گفت: امروز در زمینه تحصیلات تکمیلی، 65 رشته ارشد و 23 رشته دکتری در دانشگاه یاسوج تدریس می شود.

نگاه من تخصصی است نه قومی و سیاسی

نگاه ها و اقدامات قومیتی ضربه جبران ناپذیر برخی مدیران به دانشگاه یاسوج بود، دکتر عریان از تغییر این نگاه گفت و بیان کرد: نگاه های علمی است که دانشگاه را میسازد، من دنبال قوم و یا نگاه سیاسی خاصی نیستم، در تیم من حدود 11نفر تغییر و تحول پیدا کردن برخی اصلاح طلب بودن برخی ها در دوران دکتر عسکر پور یا دیگر رؤسای این دانشگاه بودند و باید عرض کنم عمده ترین ملاک ما برای انتخاب افراد سوابق علمی، تخصصی و تجربه بود تا مطمعن میشدم بتوان با آنها دانشگاه را سامان داد.

وی به حاشیه ها از انتخاب هایش در دانشگاه هم با این جمله پایان داد، او گفت: معتقدم مدیری موفق است که از جمیع افراد با تفکرهای مختلف و از همه ی نیروهای کارآمد استفاده کند.

افول سفارش پذیری در دانشگاه یاسوج!

دکتر عریان از حذف نگاه زننده سفارش پذیری در دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان داشت: بنده به هیچ کسی وامدار نیستم، براساس چارچوب و قواعد خودمان کار خواهیم کرد و کسی از بیرون به ما سفارشی نخواهد کرد و اگر هم سفارشی شد، بنده به هیچ وجه اینطور کار نخواهم کرد.

عدم حمایت از دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد

دکتر احمد عریان از افزایش دو برابری حجم قراردادهای دانشگاه یاسوج در طی تنها 6 ماه خبر داد و تصریح کرد: ما هنوز درگیر مشکلات صنفی، خدمات اتوبوسرانی هستیم، الان سالی حدود 1 میلیارد تومان برای سرویس ها و 350 میلیون تومان برای جمع آوری زباله ها هزینه میکنیم در حالیکه مثلا در جمع آوری زباله در بقیه دانشگاه ها  به صورت اتوماتیک توسط سازمان های مربوطه انجام می شود.

روش جذب در دانشگاه یاسوج تغییر می کند

عریان به عزم جدی برای محدود کردن نگاه قومیتی و ناعادلانه به ویژه در استخدام ها گفت و افزود: برای ما مهم است ورود افراد به دانشگاه طبق قواعدی و البته با ایجاد فرصت برابر برای همه جوانان باشد، ابتدا باید نیازها و ضروریات تعیین شود و در ادامه طی فرایند آزمون نیروی لازم جذب شود.

برای تغییر وضعیت هم بنا داریم مشخص کنیم در کجاها به چه تخصص هایی نیاز هست، آزمونی برگزار می کنیم هم افرادی که بدون فرایند آزمون وارد دانشگاه شده اند باید شرکت کنند و هم سایر جوانان می توانند آزمون دهند البته  قاعدتاًامتیازی برای شاغلان در این مجموعه لحاظ می شود.

درخواست تلویحی عریان برای بهبود مدیریت ها در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه چند صدایی و نظرات متفاوت لازمه یک جامعه پویا است، گفت: به وجود و لازمه تفکرات مختلف برای توسعه و پیشرفت معتقدیم اما مدیریت در استان سخت است واقعیت اینست که باید به مدیران اجازه کار داد، تا مدیرانی که به استان می آیند دلخوشی کار داشته باشند.

پذیرش دانشجوی خارجی در یاسوج

عریان گفت: دانشگاه به سمت بین المللی شدن پیش خواهد رفت، از بهمن 97 پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج آغاز می شود.

دانشگاه یاسوج در میان دانشگاه های برتر کشور

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: چندین سال است که دانشگاه یاسوج بین 14 دانشگاه برتر از نظر آموزشی و پژوهشی است.

هیچ پروژه عمرانی در دانشگاه یاسوج تعطیل نیست

دانشکده مهندسی جدید با جدیت در حال پیشرفت است

دانشکده منابع طبیعی یک ضرورت به ویژه با توجه به شرایط طبیعی استان بود که اصولاً آغاز دانشگاه باید با این دانشکده بود حالا این اقدام عملی شده است.

ساخت و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دنشگاه یاسوج

تکمیل و رفع مشکلات استخر دانشگاه

تعیین تکلیف بدهی های برجای مانده از پرژه های دانشگاه در دوره های قبل

تعمیر دانشگاه  و خوابگاه ها

دکتر احمد عریان خاطر نشان کرد: اینها بخشی از اقدامات عمرانی در دست اجراست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288941
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رحمان گفت:

    با سلام. حیف است در استانی که یکی از قطبهای کشاورزی است و کشاورزان از خشکسالی و تغییر اقلیم نگران هستند و با توجه به بحث گردشگری و از دست ندادن طبیعت همچنین تحقیقات تخصصی در زمینه کم بارشی و مشکلات کمبود آب در هیچ دانشگاهی در این استان رشته ای مانند هواشناسی در هیچ مقطعی وجود ندارد…

  2. عشایر گفت:

    درد؟ هم اجازه انتخاب نداده اند و مجبور بودیم مورد نفرین نسل های آینده قرار گیریم و خودمان دز رنج

دیدگاه شما