شنبه 27 مرداد 1397 - 17:49

۳۲ سقط جنین در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از صادرشدن 32 گواهی مجوز سقط درمانی در اداره کل پزشکی قانونی این استان خبرداد.

به گزارش بویرنیوز، کامروز امینی گفت: درچهار ماه سال‌جاری تعداد 50 مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره کل پزشکی قانونی استان پذیرش شده است.

وی افزود: از این تعداد 32 مورد با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی شد و تعداد 9 مورد مجوز صادر نشده و تعداد 9 مورد نیز بعد از تشکیل پرونده به جهت پیگیری نکردن مراجعین بایگانی شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با مقایسه آماری تشکیل پرونده جهت سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد:  59 مورد در چهارماه سال گذشته مجوز سقط جنین صادر شده که صدور گواهی سقط درمانی 39 مورد بوده است که کاهش 18 درصدی داشته است.

امینی گفت: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 96 به نسبت سال 95 به میزان 30 درصد کاهش صدور مجوز سقط طبی را داشته است.

وی با تأکید دوباره بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی، اظهارداشت: یکی از مهمترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر انجام گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت وجود شرط عنوان شده، سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که موجب عسر و حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد.

امینی افزود: پزشکان در مورد ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مورد مراجعه به موقع به ادارات پزشکی قانونی می بایست محدودیت زمانی فوق را مد نظر قرار دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288894
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما