دوشنبه 22 مرداد 1397 - 17:51

قتل یک جوان پایان مشاجره خانوادگی در یاسوج/احتکار برنج در کهگیلویه و بویراحمد/رتبه استان در زمینه امنیت

گروه اجتماعی- امنیت پایدار سبب توسعه و پیشرفت در جامعه میشود.

به گزارش بویرنیوز، سردار مهدی انصاری؛ فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت امنیت و آرامش مردم برای پلیس و‌ تلاش نیروی انتظامی برای حفظ  امنیت در کشور، گفت: برای ما حتی یک مورد امنیتی هم نگران کننده است و تلاش ما ایجاد فضای امن و نه امنیتی ! هم برای مردم، هم مسافران و هم فعالان حوزه های مختلف است.

سردار مهدی انصاری در ادامه گفت:

»برای مشارکت دادن مردم با پلیس، سعی میکنیم نشست های دوره ای در مساجد مختلف استان با حضور مردم مناطق، تشکیل مستمر جلسات ارتباط مردمی فرماندهی، نشست با ریش سفیدان، علما و اصحاب رسانه را به صورت جدی دنبال کنیم.

» در بحث تجهیز امکانات و نیروی انتظامی به خاطر شرایط کشور کمبودهایی داریم و در کشور شاید بیشترین نیاز به تجهیزات و امکانات را استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

و همچنین استان اول در کمبود ساخت و سازهای عمرانی هستیم؛

» وی در ادامه گفت:خوشبختانه معتاد متجاهر در استان کم داریم

» در بحث برخورد با معتادین و خرده فروشان و توزیع کنندگان و مصرف کنندگان تاکنون در سطح شهر و روستاها ۵۳ طرح عملیانی را به مرحله اجرا رساندیم.طی این عملیات ها،  ۶۸۳ نفر را تحت عنوان تهیه کننده و مصرف کننده و توزیع کننده شناسایی و دستگیر کردیم.

» ۲ تن و ۶۰ کیلوگرم مواد کشف شده که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش کشف را نشان می دهد.

»توقیف طولانی مدت برای ماشین هایی ک سبب آزار و اذیت مردم میشوند با دور زدن و کورس بستن در خیابان ها و سبب دردسر آفرینی برای مردم میشوند.

»بحث پایش تصویری کمتر از یک ماه دیگر عملیاتی میشود و در صورت وجود پایش تصویری در جاده ها و شهرها نیاز به حضور پلیس را کمتر میکند.

» پیشگیری از وقوع جرم:در بین جرایم ک به دو دسته عادی و خشن تقسیم میشوند .بطور مثال بحث سرقت از طلافروشی ک ننگی برای استان ماستو ماتوانستیم  در کوتاه ترین زمان ممکن که شاید مجرمین تصورش هم نمیکردن پیگیری کنیم و عملیات با موفقیت انجام شد.

»در پیشگیری از وقوع سرقت رتبه ۳ کشوری را داریم( در زمینه کاهش سرقت تنها ۲ استان جلوتر از ماست و این یک کارنامه درخشان کشوری است)در بحث کاهش نزاع های دسته جمعی هم در صدر کمترین ها هستیم

»در بحث کشفیات کالای قاچاق؛ تاکنون ۱۱۵ میلیارد ریال در سال جاری کشفیات داشتیم که افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشت

» متلاشی شدن تیم واردات اسکناس جعلی به استان: ۱۸۰ میلیون ریال اسکناس جعلی وارد استان شد و بلافاصله ماموران ۳ نفر را در این رابطه شناسایی و دستیگیر کردند.

»قتل دو شب پیش؛ قتلی که پدری پسرش را در یک نزاع خانوادگی به قتل رسانده بود ! زمانی که پدر به دنبال ترساندن فرزند دیگری بود این پسر ارشد بعنوان میانجی گر وارد نزاع شد و در اتفاق توسط پدر کشته شد، توانستیم پدر را به همراه سلاحش(کلت کمری ک جواز هم داشت)دستگیر کنیم اما اینکه قاتل شناخته شود یا خیر توسط مراجع قضایی باید تشخیص داده شود.

» برای پیشگیری از ورود و خروج کالای قاچاق و مواد مخدر دو ایستگاه موقت و سیار در محورهای اصلی یاسوج به فارس و یاسوج به خوزستان و خروجی اصفهان ایجاد کردیم.

»وانت های میوه فروش؛در بحث وانت های میوه فروش ک هم چهره شهر را نازیبا کردند و هم گاهی با ماموران نیروی انتظامی درگیر میشوند که  در یک مورد از درگیری ها متاسفانه باعث شد یکی از مامورین نیروی انتظامی به کما برود ، بناست محل هایی مشخص شود و کدهایی برایشان مشخص شود و به آن محل ها انتقال داده شوند.

»در بحث تصادفات- درون شهر شاهد کاهش ۳۱ درصدی تصادفات فوتی و برون شهر افزایش ۱۷ درصد تصادفات فوتی را شاهد بودیم

»برداشت غیرمجاز از کارت های اعتباری؛ با پیگیری های مستمر  متوجه شدیم که شخصی با سیستمی از کارتها اسکینر(کپی گرفتن غیر قانونی)میگیرد، و ۸۵۰ میلیون برداشت غیر قانونی و اینترنتی در سطح استان داشت.

-این فرد منزل شخصی اش در همدان بود، محل اختفای مجرم شناسایی و در نهایت متهم دستگیر شد و پول ها نیز پس گرفته شد.

» در یاسوج ۷۰ هزار و ۷۹۶ کیسه ۱۰ کیلیویی برنج خارجی احتکار کردند که کشف و پیگیری شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288643
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    مقصر تمام این گرانی ها این احتکار کنندگان هستند

  2. دستتان درد نکند گفت:

    دستتان درد نکند

  3. شب نشین گفت:

    درود هالو جونی ،هالو با غیرت و با عرضه و دست دراررم ،هال مهدی دوستت دارم

دیدگاه شما