دوشنبه 22 مرداد 1397 - 7:22

سرپرست جدید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بیشتر بشناسیم؛ محسنی بندپی کیست؟

گروه سیاسی-  با استیضاح وزیر کار توسط مجلس، با حکم رئیس جمهور دکتر محسنی بندپی سرپرست وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصرامید، چرایی دلیل اعتماد رئیس جمهور برای سپردن مسئولیت  وزارت خانه عریض و طویل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از میان گزینه های موجود برای سرپرستی این مجموعه با کمی دقت در پیشینه دکتر محسنی بندپی قابل درک است.

سوابق علمی و آکادمیک

انوشیروان محسنی بندپی در سال ۱۳۳۵ در شهرستان “نوشهر” از استان “مازندران” به دنیا آمد. وی دارای مدرک تحصیلی PhD در رشته مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه نیوکاسل انگلستان است .

پروفسور بندپی هم اکنون عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

سه دوره نمایندگی مجلس از دوره ششم تا هشتم

محسنی بندپی از سال ۱۳۷۸ با شرکت در دور ششم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی مردم شهرستان “نوشهر و چالوس” پا به عرصه نمایندگی گذاشت و پس از آن سابقه حضور در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی را داشته است.

 

دوران طلایی بهزیستی در دوران پدر بیمه سلامت ایران

محسنی بندپی که مدتی نیز معاون وزیر بهداشت و دومین مدیرعامل بیمه سلامت کشور بود و به دلیل اجرای موفق و قابل تقدیر بیمه همگانی کشور از او به عنوان پدر بیمه سلامت ایران نام می‌برند.

فروردین سال ۱۳۹۴، “علی ربیعی” وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم، طی حکمی انوشیروان محسنی بندپی را که پیش از آن مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بود به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.

عملیاتی شدن خواسته ای که یک دهه از آن می گذشت

تغییر و اصلاح قانون حمایت از معلولان به دلیل نواقص گذشته شاید مهم ترین خواسته جامعه معلولان کشور بود که انتظاری قریب به یک دهه برای آن بی نتیجه بود، سرانجام دکتر محسنی بند پی و تیم کارشناسان همراه وی با موشکافی دقیق خواسته ها، نیازها و تغییرات مد نظر معلولان این لایحه را پیگیری و در نهایت به تصویب رساندند.

» جلوگیری از معلول زایی سالانه 30 هزار معلول  با اجرای طرح اجباری شدن آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج

» کاهش آمار طلاق با اجرای عملیات ثبت الکترونیکی طلاق در 11 استان کشور

»تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی

»افزایش دو برابری مراکز اورژانس اجتماعی در کشور، تجهیز همه شهرهای بالای 50 هزار نفر به اورژانس اجتماعی

»تعیین تکلیف پشت نوبتی های سازمان بهزیستی، تنها در یکی از استان ها در سال ۹۷  قریب به ۵۰۰۰ نفر پشت نوبتی وارد چرخه سازمان بهزیستی شدند

»خانه دار شدن خانواده های دارای دو معلول و بالاتر کشور

»ارتقاء اقدامات پیشگیرانه به ویژه در زمینه کاهش معلولیت ها با برنامه هایی از قبیل اجباری شدن آزمایش ژنتیک با هزینه سازمان

»افزایش 4 برابری مستمری مددجویان سازمان بهزیستی

»توانمند سازی معتادان، ایجاد اشتغال و تهیه مسکن برای بهبود یافتگان مواد مخدر و همچنین ارائه وام های 20 میلیونی به این افراد

»کسب عنوان بهترین دستگاه کشوری در جشنواره شهید رجایی

» توجه ویژه به اشتغال معلولان، با تلاش سازمان بهزیستی سهمیه جذب 3 درصد معلولان در دستگاه های دولتی ابلاغ و عدم پیروی از آن موجب از دست رفتن سهیمه استخدامی سازمان ها می شود

این موارد بخشی از جمله مهم‌ترین اقداماتی محسنی بندپی در سازمان بهزیستی است.

به گزارش بویرنیوز، توجه به مساله آسیب‌های اجتماعی، افزایش سلامت اجتماعی و قانونگذاری در این حوزه در برنامه ششم توسعه با محوریت سازمان بهزیستی در بیش از ۳۵ ماده از دیگر دستاوردهای این سازمان به ریاست محسنی بندپی بوده است.

محسنی بندپی در سال گذشته فقط در یک ماه به 10 استان کشور سفر کرده و از نزدیک در جریان فعالیت های ادارات سازمان بهزیستی مناطق مختلف قرار گرفته و سفرهای مکرر به سیستان و بلوچستان نشان از نگاه خاص ایشان به مناطق محروم است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جوان گفت:

    واقعا یکی از مسئولان پاکدست این روزها دکتربندپی هست .خدا خیرت بده

  2. یاسوج شهر بی صاحب گفت:

    خدا خیرش بده تنها کسی که در این کشور به درستی کار کرد

دیدگاه شما