یکشنبه 21 مرداد 1397 - 23:19

اجرای 10 میلیارد پروژه در حوزه آب روستایی لوداب

نماینده بویراحمد و دنا از اجرای پروژه های آبرسانی با اعتباری 10 میلیاردی در حوزه لوداب خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، غلام محمد زارعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: بدلیل مسائل کاری از سال ۶۲  تاکنون به لوداب سفر می کنم، در زمانی این بخش هیچ امکاناتی نبود حتی  آب مصرفی قابل شرب نبود  اما اکنون می بینیم بیش از ده میلیارد پروژه برای آبرسانی روستایی در حال اجرا است .

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در این نشست گفت: مجتمع های بزرگ آبرسانی لوداب، چشمه گلی شهنیز، چین و تهلیان و چند پروژه آبرسانی بزرگ و کوچک دیگر در این مناطق در حال فعالیت هستند.

فیض اله پاسره مشخصاٌ به مجتمع آبرسانی لوداب اشاره کرد و گفت: آبرسانی به 70 روستای لوداب با جمعیت بالغ بر 7300 نفر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در دولت تدبیر و امید عملیاتی شد و امروز شاهد بهره برداری از افاز اول آن هستیم.

پاسره گفت: قریب به 5 میلیارد تومان تنها در این یک مجتمع و برای مردم عزیز لوداب هزینه شده است و عملیات اجرایی این پروژه آبرسانی عظیم بی وقفه ادامه دارد.

وی افزود: سیاست وزارت نیرو اولویت آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است، در کهگیلویه و بویراحمد برای اینکه بتوانیم روستاهای زیر 20 خانوار را هم پوشش دهیم به صورت مجتمعی کار آبرسانی را انجام میدهیم و انشاءاله تا دو سال آینده روستاهای این منطقه که هم اکنون به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می شوند به صورت دائمی از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

پاسره گفت: در مارگون نیز هم اکنون پروژه خط انتقال آب به روستاهای بونه بن در حال فعالیت است و آبسردان نیز پیمانکار مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی را آغاز میکنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان خاطر نشان کرد: باید بپذیریم آب دیگر به وفور در اختیارمان نیست، هم کاهش بارندگی و هم افت سطح آب های زیر زمینی را بعنوان دو چالش اساسی پیش رو داریم که همین امر از یک طرف وظیفه ما در تعمیر و بازسازی خطوط فرسوده برای جلوگیری از هدر روی آب در شبکه ها و از طرفی لزوم همراهی مردم در صرفه جویی را ضروری ساخته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288567
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما