چاپ این برگه

۵ مرکز علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل می‌شود

به گزارش  تسنیم ، امین موسایی عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: هیئت دولت مصوبه‌ای را مبنی بر تعطیلی و لغو مجوز مراکز علمی کاربردی دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولت ابلاغ کرده که طبق آن 5 مرکز در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل و لغو مجوز می‌شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به این مصوبه هیئت دولت در آینده‌ای نزدیک 5 مرکز علمی کاربردی در استان شامل مراکز بهزیستی، هلال احمر، 2 مرکز فنی و حرفه‌ای و مرکز میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعطیل و لغو مجوز می‌شوند.

موسایی ابراز کرد: در صورتی رشته‌‌های این مراکز مورد نیاز استان بوده و سایر مراکز خصوصی آن‌ها را نداشته و از زیرساخت‌های لازم برخوردار باشند می‌توانند درخواست واگذاری این مراکز دولتی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امکان واگذاری به موسسات غیر دولتی دارای شرایط نیر وجود دارد، بیان کرد: در صورتی امکان واگذاری به  افراد و مووسات غیر دولتی نباشد کارکنان دارای شرایط لازم همین 5 مرکز دولتی می‌توانند متقاضی واگذاری باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت مرکز داریم، ادامه داد: هم اکنون 7 هزار و 400 دانشجو در 11 مرکز علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند.

موسایی با اشاره به اینکه هدف از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی آموزش مهارت بوده و سابقه این دانشگاه در برخی کشورها 300 ساله بوده است، تصریح کرد: فاصله زیادی بین مهندسان نظری و استادکاران ماهر بوده به نحوی که شاید زبان فنی همدیگر را نفهمند که دانشگاه علمی کاربردی به عنوان حلقه واسط این دو دسته نقش ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از ماموریت اولیه خود یعنی آموزش مهارت فاصله گرفته و حتی در برخی رشته‌ها به سمت آموزش‌های نظری رفته است.

موسایی افزود: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های آموزش عالی در مراکز، تقویت نقش نظارت واحد استانی، توسعه آموزش‌های کیفی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جزو مهمترین برنامه‌های در دستور کار دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد است.