چاپ این برگه

اولین جبهه گیری رسمی استاندار در مقابل نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت رسانه های استان بر همکاری این بخش در راستای توسعه و روی ریل پیشرفت قرار دادن استان تاکیدکرد و گفت: اگر قانون مداری محور فعالیت ها قرار بگیرد، آینده استان درخشان خواهد بود.

علی محمد احمدی همچنین طایفه گرایی و قوم سالاری را یک آسیب دانست و گفت: در حوزه رسانه نیز بکارگیری قلم و ظرفیت رسانه ای برای روابط فامیلی به ویژه در حوزه مدیریت ها آسیب بزرگی است و اگر با استقلال و آزادگی در راستای حقیقت گام برداشتیم، آنگاه موفق خواهیم بود و ما دست خبرنگاری که اجازه نشین نیست را می بوسیم و باید میثاق ببندیم که دلسوزانه برای رشد و شکوفایی استان گام برداریم.

وی تصریح کرد: همه ما متعلق به یک آب و خاکیم و در یک ظرف جغرافیایی قرار داریم که باید پیشرفت، تعالی و بالندگی استان دغدغه همه ما باشد و هیچکس نباید از این رسالت عدول کند و عدول کردن از این رسالت خیانت و مصداق کم فروشی است.

استاندار با تاکید بر اینکه استان ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد، عنوان داشت: متاسفانه تمام ظرفیت های استان به منصه ظهور گذاشته نشده است و باید با اتحاد و همدلی توسعه استان را رقم برنیم.

احمدی با بیان اینکه لازمه تدوین افقی برای پیشرفت استان، اصلاح ساختار مدیریتی استان است، تصریح کرد: ابتدا باید ساختار مدیریتی استان اصلاح شود و زمانی اصلاح محقق می شود که این مهم از درون استانداری شروع شود و همچنین اقتداری قانون محور با هدف توسعه استان شکل بگیرد.

استاندار با بیان اینکه مردم دوست دارند که خدمت گذاران آنها به دنبال رفع مشکلات بوده و دغدغه مند باشند، افزود: مجموعه مدیریتی استان باید دیسیپلینی را اجرایی کند که خروجی آن توسعه استان و رفع مشکلات مردم باشد.

وی افزود: اصلاح ساختار اداری، قانون پذیری و عدالت، محور اصلی رفع مشکلات است و با تحقق این موارد توسعه عمرانی نیز امکان پذیر است.

احمدی همچنین با اشاره به موضوع استخدام های فامیلی و جابجایی و حذف سه مدیر به واسطه همین استخدام ها، تصریح کرد: هیچ فسادی بالاتر از این نیست که فرصت های شغلی ایجاد شده توسط نظام را از کسی بگیریم و به اقوام و آشنایان بدهیم و همه بدانند که ما با هیچکس در این حوزه تعارفی نداریم.

وی با تاکید بر تزریق اعتبارات مناسب برای توسعه بخش عمرانی استان، افزود: ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی به استان تخصیص یافته و هدفگذاری های مناسبی نیز در بخش توسعه استان رقم خورده است.

وی در خصوص ارتباطش با نمایندگان استان گفت: نمایندگان استان برای من محترم هستند شخصاً آن‌ها را دوست دارم چون که تلاش می‌کنند اما به صراحت می‌گویم آن جا که حقی بوده با کمال ادب و احترام و صراحت به آن‌ها گفته‌ام، اختلاف نظر هم در عین دوستی‌ها وجود دارد.

وی گفت: یکی از اختلاف نظرها ممکن است در بحث بودجه و اعتبارات باشد که در کل کشور هم چنین اختلاف نظرهایی وجود دارد اهتمام خود را برای رفع مشکلات گذاشته‌ام اما بخشی از آن هم به قوانین برمی‌گردد که باید اصلاح شود و دست من نیست.

علی محمد احمدی خاطر نشان کرد: نه من زیردست نمایندگان هستم و نه آنها زیر دست من هستند، نمایندگان استان در یک جبهه کار می کنند و ما نیز در جایگاه دیگر.

وی در بخشی از سخنانش به انتقاد از رفتار تندش با مدیران واکنش نشان داد و گفت: هرجایی لازم باشد نسبت به مدیران تند میشویم و برخورد جدی خواهم کرد.

استاندار گفت: مدیری که پشت دیگری قایم می شود شایستگی حضور در جایگاه مدیریتی را ندارد.