چاپ این برگه

آبروریزی بزرگ در مجلس شورای اسلامی؛ وای به روزی که بگندد نمک

گروه سیاسی- جلسه استیضاح وزیر کار سرانجام با حواشی عجیب و با عدم رای اعتماد به ربیعی پایان گرفت.

به گزارش بویرنیوز، مجلسی ها با ۱۲۹ رای موافق در نهایت به رفتن وزیر کار رای دادند.

این جلسه نکاتی تاسف بار و‌ مشمئز کننده درون خود داشت که مایه سرافکندگی برای هر ایرانی است.

جلسه استیضاح امروز در حالی برگزار شد که در ابتدا هیچکدام از مجلسی ها حاضر به صحبت نشدند و تنش در مجلس موجب تنفس به جلسه و خروج خبرنگاران از پارلمان شد.

سخنان نمایندگان موافق استیضاح که بیشتر شبیه اتهام بود یکی پس از دیگری تکذیب شد و البته در ادامه سخنانی توسط وزیر کار بیان شد که بسیار قابل تامل است.

مجلس وظیفه قانون گذاری و نظارت دارد اما کی باید بر خود مجلس نظارت کند؟ اگر گفته های وزرایی که به بوته استیضاح کشیده می‌شوند درست باشد، متاسفانه باید گفت مجلس نه تنها عصاره مردم نیست بلکه تفاله ملت هم نیست.

چطور میشود خواسته های مردمی در هیچ استیضاحی دیده نمیشود؟ مهم ترین معضل امروز ایران در اقتصاد است، چطور بجای پرداختن به این مهم سراغ مواردی می روند که اولویت دست چندم دارد.

چرا یک وزیر و معاون وزیر باید به دلیل عدم انتصاب یک مدیرکل استانی فاقد صلاحیت مورد حمله نماینده قرار بگیرند، آیا وظیفه نماینده دخالت در عزل و نصب هاست؟

نماینده وظیفه قانونگذاری و نظارت دارد، فشار بر وزرا برای انتصاب در شرکت ها و عقد قرارداد با نزدیکان و معتمدین نمایندگان چه معنی جز باج خواهی و معامله گری می تواند داشته باشد؟

چطور میشود با اینکه مدت هاست فشار اقتصادی، افزایش بی رویه قیمت ارز و دلار، طلا و خودرو بر گرده مردم سنگینی می‌کند اما با فوریت به عملکرد وزرای اقتصاد و صنعت پرداخته نمیشود؟ اما در عوض وزیر کار بدون حتی اجازه حضور در کمیسیون ظرف مدت ۸ روز استیضاح میشود؟ آقایان نماینده این چه معنی دارد؟

چرا باید مجلس اینچنین جولانگاه افرادی شود که به گفته وزیر اگر امتیازی به آنها داده شود دیگر از استیضاح و مخالفت خبری نیست؟

به گزارش بویرنیوز، متاسفانه مجلس بیش از آنکه خواسته مردم و جامعه را دنبال کند به دنبال مسائل دست چندمی است که اولویت اول مردم نیست، این روند بی اعتمادی مردم به مجلس و بی اعتبار شدن مجلس را رقم زده کما اینکه همه نظرسنجی ها به شدت بر عدم رضایت مردم از مجلس حکایت دارد.

امروز چنان سخنان مشمئز کننده ای در خصوص نمایندگان مطرح شد که تلویزیون از پخش مستقیم جلسه استیضاح صرف نظر کرد و این شبهه را در اذهان مردم تقویت کرد که ظاهراً نمایندگان به دنبال چانه زنی برای خود و نزدیکانشان هستند و مردم برای آنها اولویت چندم را دارد.