یکشنبه 14 مرداد 1397 - 22:53

جزئیاتی از قتل طلا فروش یاسوجی/برنامه پلیس کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش امنیت مراکز تفریحی استان

گروه حوادث- تمامی عملیات رصد، تعقیب و بازداشت متهمان سرقت از طلا فروشی و قتل طلا فروش در یاسوج توسط مأموران انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با حمایت و رصد ویژه دستگاه قضا و اداره اطلاعات استان انجام شد.

به گزارش بویرنیوز، امنیت اماکن و محیط های تفریحی و نظم و امنیت شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از مهم ترین خواسته های مردم از نیروی انتظامی استان است، در همین ارتباط پای سخنان سردار مهدی انصاری نشستیم تا بخشی از دغدغه های شما مردم و مخاطبین گرامی را جویا شویم.

سردار مهدی انصاری؛ فرمانده انتظامی استان با گشاده رویی پذیرای خبرنگار بویرنیوز شد و با حوصله تمام، خواسته ها و مطالبات مردم و البته گلایه های مردم را شنید و به آنها پاسخ داد که در ادامه آمده است:

تدابیر پلیس برای تامین امنیت مسافران و شهروندان در مراکز تفریحی و گردشگری استان و به ویژه بویراحمد و دنا چیست؟

خب ببینید، در دو شهرستان بویراحمد و دنا در فصل های بهار و تابستان شاهد ورود خیل عظیم گردشگران و مسافران به نقاط خوش آب و هوای این شهرستان ها هستیم، مسئولان وظیفه تامین امکانات و قابلیت های پذیرش این عزیزان را بر عهده دارند و  پلیس و سایر دستگاه های امنیتی نیز مسئول تامین امنیت مسافران و شهروندان بومی هستند.

پلیس تدابیر ویژه ای برای رصد و کنترل مراکز تفریحی تدارک دیده است، ما با تمام توان، تلاشمان را برای تحقق این مطالبه به حق مردم ادا میکنیم، هم با پوشش گشتی ها، گشت لباس شخصی با ماشین های پلاک شخصی و هم گشت های معمول سازمانی نهایت رصد و پایش مناطق تفریحی را خواهیم داشت.

در اینجا باید دقت کنید هدف ما از یک سو تامین رفاه و امنیت ویژه برای  مردم و مسافران است  و از سوی دیگر فراهم شدن زمینه شادی و نشاط جامعه بدون نگرانی از نگاه امنیتی است، باید بین این دو مقوله تعادل ویژه ای ایجاد شود و ما نیز به دنبال موازنه منطقی و ایده آل در این زمینه هستیم.

سردا می فرمائید پلیس برای عدم تکرار حادثه قتل یک جوان در پارکی در نزدیکی یاسوج چه اقدامی اندیشیده است؟

برای پیشگیری از اتفافات ناگوار از تمام ظرفیت پلیس استان بهره می گیریم، این هم رصد و پیشگیری از وقوع جرائم را در بر می گیرد و هم برخورد جدی، قاطع و بدون اغماض با اخلال گران نظم و امنیت عمومی جامعه را شامل می شود.

دور دور زدن های برخی جوانان علاوه بر ایجاد حوادث تلخ موجب بر هم زدن آرامش مردم شده است، در این خصوص چیکار کردید؟

سردار انصاری به دغدغه مردم از لزوم برخورد جدی تر با خودروهایی که با اقدامات نا متعارف سبب سلب امنیت مردم و بی نظمی در شهرها می شوند هم واکنش نشان داد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاصی حکمفرما است، پلیس از یک سو باید شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم را درک کند و از طرفی با برخوردهای موثر زمینه بروز خطای مجدد را ببندد.

سعی کردیم در هنگام مشاهده تخلفات اینچنینی طبق قانون اعمال مجازات هایی را داشته باشیم، البته نباید از یاد ببریم اقدامات فرهنگی و اجتماعی و فرهنگ سازی درست و صحیح در جامعه می تواند تا حد زیادی نوع نگرش و آداب اجتماعی را به سمت و سوی اخلاق و قانون مداری سوق دهد در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز باید این دست از اقدامات فرهنگی و اجتماعی مد نظر باشد.

مثلاً در شب کاروان های عروسی را داریم که جداً مخالفم چرا که مزاحم آرامش سایر شهروندان است، این موضوع کنترل شده اما با همراهی دستگاه قضا و دادستان مرکز استان به دنبال چاره اندیشی اثرگذار برای کاهش تبعات این رفتارهای غلط اجتماعی هستیم.

برخی مکان ها جولانگاهی برای جوانان شده که شب ها حضور پیدا می کنند و نا امنی هایی ایجاد می کنند، دستور دادیم به یگان امداد و پلیس آگاهی که به صورت ویژه رصد کنند و مناطق پر خطر را شناسایی و با حضور پر رنگ زمینه بروز اقدامات خلاف قانون و ایجاد خسارت برای دیگران جلوگیری شود.

برای مجازات رانندگان پر خطر چه سیاستی را دنبال می کنید؟

خودرویی اگر در حالت بی نظمی و دردسر آفرینی برای مردم ملاحظه شود تا مدتی به پارکنیگ منتقل می شود، البته پلیس تنها به دنبال اقدامات تنبیهی نیست، ما مردم استان را درک میکنیم و با هدف حل مشکلات و کمک به مردم گام بر می داریم.

البته در همین جا یک پرانتز از کنم، از لحاظ پارکینک به ویژه در یاسوج ضعف وجود دارد، ما راضی نیستیم، کمبود پارک خود به معضلی در شهر یاسوج تبدیل شده است و باید متولین امر بیش از پیش این مساله را مد نظر داشته باشند.

اولویت در رسیدگی را به حذف رفتارهای پرخطر گذاشتیم!/کهگیلویه و بویراحمد دومین استان امن کشور

سردار مهدی انصاری گفت: پلیس، جرایم خشن همچون سرقت از طلافروشی ها، سرقت به عنف، استفاده از سلاح گرم در سرقت ها و نزاع های دسته جمعی و مسلح را به هیچ عنوان تحمل نمی کند از همین رو اولویت را در رسیدگی به این موارد داده ایم.

در زمینه پیشگری از وقوع جرائم خشن و امنیت،  استان دوم کشور هستیم و این جز با دعاها و همراهی مردم عزیز  تلاش های پلیس و سایر دستگاه های مرتبط با نظم و امنیت عمومی جامعه مقدور نبوده است.

دستگیری سارقانی که کوچکترین نشانه از خود به جای نگذاشته بودند چطور محقق شد؟

تصور دستگیری سارقان طلا فروشی یاسوج در کوتاه ترین زمان برای برخی ها غیر منتظره بود، خوشبختانه با همه محدودیت های امکانات و نیروی انسانی اما به لطف الهی و با همت همکاران، سارقان خشن طلافروشی یاسوج که در ادامه سرقت اقدام به قتل طلافروش نیز کرده بودند، در بازه زمانی کوتاه در یاسوج و شیراز رد زنی و در چنگال پلیس گرفتار شدند.

این افراد (سارقان طلافروشی) که همه بومی استان بودند سرقت های متعدد دیگری داشتند، سال 94 در گچساران و سال 95 در کهگیلویه و سال 96 در یاسوج سرقت های اینچنینی را ترتیب داده بودند.

سردار مهدی انصاری؛ فرمانده انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد: این اقداماتی که منجر به نتیجه شد 0 تا 100 با همکاری پلیس آگاهی و اطلاعات استان و با همراهی خوب دستگاه قضا و رصد اداره اطلاعات استان عملیاتی شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288299
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما