پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 16:56
توصیه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیرانش

قول استخدام به کسی ندهید/ یادداشت‌های استخدام را بایگانی کنید

سیدحسین صابری ظهر امروز در جمع مدیران عضو شورای اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن مهم‌ترین اولویت‌های کاری مدیرانش در سال جدید، رعایت قانون و عمل براساس آن را محور همه فعالیت‌ها و اقدامات مدیریتی و اجرایی دانست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای ایجاد اشتغال باید به دنبال استفاده از فرصت‌های زیاد اشتغال‌زایی در بخش‌هایی چون کشاورزی، معدن و گردشگری برویم؛ نه اینکه بنشینیم و اشتغال پشت میزی را ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه در همه امور، قانون حرف اصلی را می‌زند، اظهار داشت: ‌در بحث استخدام‌ها و ایجاد اشتغال که یکی از مطالبات اصلی مردم است نیز باید ملاک عمل قانون باشد؛ نه توصیه‌ها، یادداشت‌ها و نامه‌های این و آن.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، بایگانی کردن سفارش‌ها و یادداشت‌های استخدام افراد را بی‌‌دردسرترین اقدام در مواجهه با آن‌ها دانست و اضافه کرد: هیچ فرماندار و مدیری حق ندارد به این‌‌گونه یادداشت‌ها توجهی کند و بر مدیری یا فردی برای انجام خواسته دیگران فشار بیاورد.

* قول استخدام به کسی ندهید/ استخدام تنها از مسیر قانون ممکن است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ‌گاه مدیری را برای انجام کاری و یا سفارشی تحت فشار قرار ندادم، عنوان کرد: در طول این مدت یک مدیر بیاورد که فلانی یادداشتی به فلان شخص داده تا خواسته‌اش انجام شود؛ رعایت قانون جایی را برای کارایی یادداشت و سفارش باقی نمی‌گذارد.

وی ابراز داشت: در بحث پرسنلی مشکلات زیادی داریم و هیچ مدیری حق ندارد که به کسی قول استخدام دهد و کسی را نیز پاس دهد.

صابری در پایان مجوز استخدام‌ها را ملی خواند و بیان داشت: استخدام‌ها در اختیار استاندار یا مدیران نیست و من استاندار حتی یک ردیف استخدامی نیز در اختیار ندارم که بخواهم به کسی قول دهم، اما در چارچوب قانون و با درج آگهی استخدام و برگزاری آزمون به ازای خروج هر سه نفر در دستگاه‌های اجرایی و هر یک نفر در دستگاه‌های حاکمیتی می‌توان این موضوع را پیگیری کرد و مجوز استخدام گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=28782
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما