پنجشنبه 28 تیر 1397 - 14:58

هشدار جدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در استان قانون‌گریزی زیاد است در حالی که باید قانون لحاظ شود و به قانون عمل شود.

به گزارش بویرنیوز، علی‌محمد احمدی در نشست پیش از ظهر امروز شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شورای اداری باید آرام آرام از گزارش‌دهی به سمت مسئله‌شناسی حرکت کند، گفت: مدیر نباید در جلسات شورای اداری تنها به گزارش‌دهی اکتفا کند بلکه باید گزارش دهد در راستای توسعه استان چه کاری انجام داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط کشور گفت: در چند سال اخیر نظام هر جایی با مشکلی مواجه بودیم با بهره‌گیری از ظرفیت مردم از بحران‌ها عبور کرده لذا در این شرایط جدید از این ظرفیت استفاده کنیم، تهدیدات وجود دارد که این تهدیدات جدی است اما ما کشور و ملت بزرگی هستیم.

تلاش مدیران برای جلوگیری از انباشت مطالبات

وی با اشاره به اینکه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این شرایط تازه کشور از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند، گفت: نخستین گام و اقدام مدیران جلوگیری از انباشته شدن مطالبات است، مدیری که دلسوز و پای کار است به موقع در محل کار خود حاضر می‌شود و برای پاسداشت خون شهیدان به مردم خدمت می‌کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: متاسفانه عده‌ای تحت فضای مسموم دشمن قرار گرفتند اگر کسی نمی تواند به مردم خدمت کند محترمانه کنار بکشد هر چند که ما آرام آرام این کار را انجام می‌دهیم.

احمدی با بیان اینکه مشکلات کشور شناسایی شود گفت: شاید تنها 10 درصد مشکلات کنونی کشور مربوط به خارج از کشور باشد 90 درصد مشکلات مربوط به بی‌توجهی ما مدیران است که مشکلات شناسایی و با کمک مردم رفع شوند.

اجازه ندهیم مسائل اداری و صنفی، سیاسی شوند

استاندار با اشاره به اینکه مدیران اجازه ندهند مسائل اداری و صنفی، سیاسی شوند، گفت: دولت خدمات را در قالب میز خدمت، دولت الکترونیک و سایر خدمات تغییر داده لذا از مدیران انتظار می‌رود در بین مردم باشند، مشکلات مردم به صورت میدانی لمس کنند برایم تاسف‌آور است که فرمانداران می‌گویند مدیران‌کل به شهرستان‌ها سرکشی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مدیر ما باید در قلعه رئیسی، دیشموک، مارگون، لنده و به جای جای این استان سرکشی کند اگر اینگونه نباشد پس مدیر ما چه کسی را مدیریت می‌کند؟قبلا از دفتر استانداری خواستم در زمینه عدم حضور مدیران در شهرستان‌ها به من گزارش دهند که گزارش کامل نبود اما معاونین استانداری موظف هستند دستگاه‌های مربوطه خود را رصد و به من گزارش کنند.

احمدی عنوان کرد: فرمانداران گزارش کنند که کدام مدیرکل برای چه کاری به شهرستان سفر کرده که من بعد از جمع‌بندی گزارشات آنها را به وزارتخانه‌های مربوطه ارسال می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه مدیران در قالب خدمات جدید دولت کار کنند افزود: مدیری که این کار را انجام ندهد یک یا دو بار احترام می‌کنیم اما بار سوم برخورد جدی با وی خواهیم داشت.

ملاک وحدت، مقام معظم رهبری است

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد تفرقه‌ای بین مسؤولان دولت و نظام و مردم ایجاد کند، گفت: ملاک وحدت مقام معظم رهبری و حرکت بزرگ سردار سلیمانی و دیگر دلسوزان نظام نسبت به حمایت از سیاست‌های دولت است که وحدت میان مسؤولان دشمن را ناامید می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هیچ مدیر و دستگاهی حق ندارد امنیت و آرامش مردم را مختل کند، گفت: مردم مشکلات و موانع را می‌بینند و به خوبی آنها را درک می‌کنند، آنها اگر به این مشکلات آگاه نبودند هر جایی که نیاز به حضورشان بود حضور نداشتند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و افزود: در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم و ان‌شاالله استارت بزنیم که از هفته دولت تا 22 بهمن  با افتتاح پروژه‌ها بارقه‌های امید را در دل مردم زنده کنیم.

اعتبار لازم به همه پروژه‌ها اختصاص داده شده است

وی تصریح کرد: خوشبختانه اعتبارات لازم برای پروژه‌ها در اختیار استان است همه پروژه‌های کوچک و بزرگ دارای اعتبار هستند و تنها نیاز به اهتمام مدیران است تا بذر امید در دل مردم کاشته شود.

احمدی خواستار بیان خدمات دولت و نظام به مردم شد و گفت: برخی مدیران جانانه از خدمات و اقدامات دولت دفاع می‌کنند اما انفعال را در بین عده‌ای می‌بینیم که متاسفانه تحت تاثیر دشمن قرار گرفتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قریب به 500 میلیارد تومان پروژه در حوزه آب تعریف شد این خدمات باید بیان شود تا مردم بدانند برای آسایش و خدمات به آنها در تلاش هستیم، البته گزارش‌دهی مدیران به افکار عمومی نباید بدون آمارسازی واهی باشد چرا که ما نیازی به آمار دروغ نداریم.

بیان خدمات دولت و نظام توسط مدیران

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد به تخصیص 52 درصدی اعتبارات در حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: این میزان تخصیص اعتبار در سال جاری صورت گرفته که در طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده، این خدمات بیان شود اما متاسفانه عده‌ای بی‌مسئولیت هستند و کار مردم را دنبال نمی‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری مواقع درگاه دستگاه‌ها را بررسی می‌کنم، افزود: آمار برخی از دستگاه‌ها مربوط به 15 روز پیش است در حالی که باید به روزرسانی کنند که با مدیری که اینگونه کار کند برخورد می‌کنیم.

وی در بخش مهم از سخنان خود خطاب به مدیران گفت: با فساد از ناحیه و توصیه هر کسی که باشد رحم نکنید من برای یک یا دو استخدام بدون ضابطه وارد شدم و برخورد کردم اما به تنهایی نمی‌توانم همه کارها را انجام دهم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در استان قانون‌گریزی زیاد است در حالی که باید قانون لحاظ شود و به قانون عمل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287560
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    جناب استاندار لطفا توضیح دهید انتصاب فرماندار کهگیلویه اگه سیاسی نیست چی است شما که میگید مدیریت نباید براساس سیاست باشد .

دیدگاه شما