چهارشنبه 27 تیر 1397 - 10:36

ابتکار جالب مهندس ولدخانی برای مقابله با تنش آبی در واحدهای صنعتی

آب مورد نیاز پتروشیمی شازند اراک از دو شهرک شازند و مهاجران تامین خواهد شد.


به گزارش بویرنیوز، خبر کوتاه اما امیدوار کننده است، استفاده از فاضلاب به جای آب شرب و با ارزش زیر زمینی در صنعت پتروشیمی به ثمر می نشیند.
مهم ترین مسأله امروز ایران و خاورمیانه را به جرأت می‌توان آب دانست، این موضوع وقتی بیشتر قابل درک است که از یک سو بدانیم دوران خشکسالی و کم بارشی شدید و از طرفی افزایش دما و تبخیر بیش از حد را داریم که همین عوامل موجب کاهش بیش از حد منابع آب کشور شده است.

عمده ترین هدر روی آب در کشاورزی و صنعت است و قطعاً گام نخست مصرف بهینه و اصولی نیز باید در این بخش ها برداشته شود.
حالا مدیرعامل پتروشیمی شازند در خبری مسرت بخش از رایزنی برای استفاده از فاضلاب دو شهر برای ادامه کار پتروشیمی شازند داد خبر داده است، اقدامی که اگر چه هزینه‌هایی به این مجموعه تحمیل می کند اما رسالت اجتماعی و حفاظت از حیاتی ترین نیاز نسل آینده این هزینه ها را از نظر مهندس ولدخانی توجیه دار کرده است.

«ابراهیم ولدخانی» در خصوص مهمترین برنامه های مدیریت مصرف آب در پتروشیمی شازند و تامین آب این مجموعه از شهر شازند و مهاجران، گفت: یکی ازموضوعاتی که کل کشور را درگیر خود کرده مسئله آب است، بنابراین مطالعات متعددی بر روی مصرف آب و پساب پتروشیمی شازند انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با اعلام اینکه حتی برای مدیریت مصرف آب از مشاوران خارجی هم استفاده شده است، تصریح کرد: علاوه بر این، هم اکنون بخشی از پساب‌هایی که تولید می شود در سیستم و با در فضای سبز مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح جامع بخشی از منابع زیرزمینی که هم اکنون برداشت می شود و در آینده ممکن است به عنوان یک تهدید باشد را به فرصت تبدیل کنیم .

مهندس ولدخانی با اشاره به انجام مذاکرات آبی با وزارت نیرو، بیان کرد: با وزارت نیرو مذاکراتی انجام گرفته تا از فاضلاب شهرستان شازند و مهاجران برای مصارف صنعتی پتروشیمی شازند استفاده کنیم .

گفتنی است، پتروشیمی شازند از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 560 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی و پلیمری برخوردار بوده که حجم صادرات این شرکت پتروشیمیایی پارسال بالغ بر 300 میلیون دلار بوده است.
بدون شک این اقدام مهم در زمینه حراست از منابع ارزشمند آب زیرزمینی، می تواند الگو و نمونه ای خوب برای سایر صنایع آب بر باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهنا گفت:

    قابل توجه پتروشیمی های نیمه کاره استان

دیدگاه شما