سه شنبه 26 تیر 1397 - 23:16

خسارت دیدگان زلزله در بویراحمد و دنا به به بنیاد مسکن مراجعه کنند (+جزئیات)

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که در زلزله های اخیر بویراحمد و دنا متحمل خسارت شدند به ستاد بنیاد مسکن شهرستان ها مراجعه کنند.

به گزارش بویرنیوز، نشست بافت فرسوده کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور مدیران عامل بانک های استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

ابراهیم فرزانه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال های اخیر ۱۵ هزار وام بهسازی، بازسازی و بافت فرسوده در استان پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

وی عنوان کرد: این وام به صورت بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده که تاکنون ۳۰ میلیارد وام بلاعوض پرداخت شد که تسهیلات بلاعوض روستایی ۵۰ و شهری ۶۰ میلیون ریال است.

این مسوول تصریح کرد: سال گذشته یک تا ۸ میلیون کمک های بلاعوض به متقاضیان که با مشکلاتی مواجه بودند شد، ضمن اینکه ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی،بهسازی و بافت فرسوده است.

فرزانه عنوان کرد: اعطای تسهیلات بافت فرسوده در سال ۹۴ آغاز شد که ۴۰ میلیون تسهیلات با ۶ میلیون بلاعوض برای بافت فرسوده منظور شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه وام های جدید در حال پرداخت است، گفت: ۵ هزار واحد در محلات رادک، لبنان، سادات و کیومرثی گچساران نیازمند تسهیلات بافت فرسوده هستند که فاز اول اعتبارات بلاعوض و تسهیلات ۳ هزار واحد تامین شده، ۱۵۰۰ واحد شروع به کار شده و یکهزار و ۳ واحد هم در مرحله پایانی جذب تسهیلات هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خسارت به واحدهای مسکونی در زلزله های اخیر شهرستان های بویراحمد و دنا گفت: کسانی که در زلزله های دنا و بویراحمد متحمل خسارت به واحدهای مسکونی شدند می توانند به ستاد بنیاد مسکن بویراحمد و دنا مراجعه کنند.

فرزانه عنوان کرد: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای آسیب دیده در زلزله ۴۰ میلیون با ۶ میلیون بلاعوض در شهر و ۳۰ میلیون با ۵ میلیون بلاعوض در روستاها است.

در ادامه این نشست معاون استاندار برگزاری این نشست را مورد تاکید استاندارد و در راستای ایجاد وحدت رویه به منظور روند جذب تسهیلات عنوان کرد و گفت: تسهیلات بافت فرسوده به صورت سود ۴ درصد و تسهیلات بلاعوض هست که کمک خوبی به مردم محروم استان برای بهسازی و بازسازی و بهبود وضعیت معیشتی است.

جعفر گوهرگانی گفت: برای اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات سرگردان نباشند اختیارات معرفی افراد به بنیاد مسکن شهرستان ها واگذار شد.

وی تصریح کرد: بانک ها موظف شدند ظرف مدت ۱۵ روز از معرفی افراد به بانک تعیین تکلیف کنند و بعد از این مدت تذکر بدهند و حداکثر مدت ۲۵ روز به افراد مهلت دهند کسانی که در این مدت تسهیلات دریافت نکرده فرد دیگری جایگزین شود که امیدواریم بتوانیم در نیمه اول سال ۹۷، ۶۰ درصد تعهدات در این زمینه را انجام دهیم و به روند پرداخت سرعت بدهیم.

به گزارش فارس؛ در این نشست مشکلات بافت فرسوده گچساران شامل نداشتن سند برخی از صاحبان واحدهای فرسوده مطرح شد که مصوب شد بانک های استان با قولنامه، ضمانت نامه و سفته پرداخت و تقسیط تسهیلات را برای متقاضیان انجام دهند‌.

همچنین در این نشست مطرح شد که بانک ها برای پرداخت تسهیلات از متقاضیان سپرده اخذ می کنند که این کار غیرقانونی است و بانک ها نباید در روند پرداخت، هیچ گونه سپرده ای از متقاضیان بازسازی، بهسازی و بافت فرسوده دریافت کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287498
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما