سه شنبه 26 تیر 1397 - 22:59

شاهکار دکتر تقوی نژاد در سازمان مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مبارزه با فرار مالیاتی در اولویت برنامه های این سازمان است، گفت: با جدیت کامل در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی برنامه ریزی صورت گرفته است.


به گزارش بویرنیوز، سید کامل تقوی نژاد که میزبان وزیر اموراقتصادی و دارایی و معاونین ایشان در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور بود، با ارایه گزارشی از عملکرد نظام مالیاتی در حوزه ‏های مختلف و همچنین دستاوردها وتوفیقات این سازمان، مهمترین برنامه ها و جهت گیری های این دستگاه را تبیین کرد.
وی با اشاره به اینکه مهمترین جهت گیری سازمان امور مالیاتی کشور در سال های اخیر، اعتمادآفرینی، مودی‎مداری، برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با فرار مالیاتی و تعامل حداکثری با مردم بوده، گفت: در سال جاری سازمان امور مالیاتی کشور به این سمت که یک دستگاه محبوب باشد حرکت کرده و ماحصل اقدامات صورت گرفته آن بوده که امسال در خرداد و تیرماه شاهد بیشترین مشارکت مردم در پرداخت مالیات با کمترین تنش و مسئله ای بودیم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه کارآیی این دستگاه صرفا به وصول درآمدها محدود نمی شود، گفت: تسهیل خدمات رسانی به مردم و رضایتمندی آنان از مجموعه اقدامات این دستگاه، معیار مهمی برای کارآیی این دستگاه است.
تقوی نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته تقریبا 100 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد، گفت: امسال با مجموعه تحولات صورت گرفته در نظام مالیاتی و همچنین تشدید مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، شناسایی مودیان جدید و رسیدگی جدی به معوقات و مطالبات مالیاتی، قصد داریم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را محقق کنیم و البته در این مسیر، لازم است رعایت بخش های مختلف اقتصادی به ویژه تولید، صادرات و اشتغال را بنماییم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه بر انجام تجدید نظر جدی در خصوص وضعیت معافیت های مالیاتی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: معافیت بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی از مالیات، باعث شده نتوان متناسب با ظرفیت اقتصاد کشور، مالیات وصول کرد.
تقوی نژاد با اشاره به وضعیت برجام و فشارهای آمریکا بر اقتصاد ایران گفت: در این شرایط حساس باید بیشترین حمایت از نظام مالیاتی صورت بگیرد و همه دستگاه ها و بخش های اقتصادی، یکپارچه و هم افزا عمل کنند.
وی همچنین از آمادگی این دستگاه برای برون سپاری مالیات نقل و انتقال املاک خبر داد و گفت: زیرساخت های این اقدام به طور کامل ایجاد شده و هر زمان که سازمان ثبت اسناد و املاک آمادگی خود را اعلام کند این فرایند به این سازمان برون سپاری خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287493
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عاقلان دانند گفت:

    جناب آقاي تقوي نژاد ضمن تشكر
    خواهشمند است نيروهاي قراردادي سازمان را كه پارسال زحمت كشيدي مجوز رسمي نمودن 500 نفر را گرفتي
    رايزني بفرما و مجوز 500 تاي ديگر را اخذ فرما
    تيرماه هر روز تا ساعت 20 مشغول كار هستيم

دیدگاه شما