سه شنبه 26 تیر 1397 - 11:28

جزئیات محکومیت ناظم مدرسه معین/صدا و سیما تذکر گرفت

دادستان عمومی و انقلاب تهران از محکومین ناظم مدرسه معین به ۱۰ سال حبس، ۲ سال انفصال از خدمت و شلاق خبر داد. جعفری دولت‌آبادی از رسانه‌ها خواست با کالبد شکافی حقوق عامه، قوه قضاییه را در پیشبرد اهدافش کمک کنند.

به گزارش بویرنیوز، عباس جعفری دولت‌آبادی در چهارمین نشست خود با مدیران مسئول تعدادی از رسانه‌ها که یکشنبه ۲۴ تیر برگزار شد اظهار کرد: قوه‌قضاییه از رسانه ملی خواست درباره اخباری که دارای ابعاد و وجوه مختلف است، اخذ تاییدیه از طرف نهاد اصلی و مرتبط با موضوع را مورد توجه قرار دهد؛ زیرا اخبار قضایی باید با استحکام منتشر شود.

دادستان تهران با تاکید بر این که اخبار قضایی نباید بدون تأیید مراجع قضایی پخش شود، گفت: رسانه‌ها باید صحت این قبیل اخبار را بررسی کنند تا جامعه دچار التهاب نشود همچنان که در این خبر (ماجرای مائده هژبری) فرمانده پلیس تهران بزرگ مجدداً مصاحبه کرد؛ اما افکار عمومی قانع نشد.

جعفری دولت‌آبادی با اعلام این که طی دو سال اخیر قوه قضاییه در بحث حقوق عمومی ورود کرده است، مبنای این ورود را مفاد اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری دانست که دادستان را مکلف به حفظ حقوق عمومی کرده است؛ و اظهار داشت: حقوق عامه به موجب قانون یا شرع برای مردم پیش‌بینی شده و نقض آن خسارت بار است؛ مانند تاخیر پرواز هواپیماها، سلامت و بهداشت عمومی، هتک آبروی مردم و گرانی که امیدواریم کار‌های مناسبی که شروع شده با حمایت رسانه‌ها پیگیری شود.

دادستان تهران افزود: تاکنون ۷۰ مصداق برای حقوق عامه احصا شده و در آخرین مورد، معاونان دادستان تهران به همراه تعدادی از کارشناسان دستگاه‌ها از رستوران‌ها و قنادی‌ها بازدید کردند و حتی در بحث فروش انبوه سکه به افراد، این سؤال مطرح است که آیا در شرایط کنونی فروش ۳۸ هزار سکه به یک فرد از مصادیق حقوق عامه است یا خیر، که در همین رابطه اخیراً پرونده‌ای در دادستانی تهران تشکیل شده و موضوع در شعب ویژه تحت رسیدگی است.

جعفری دولت‌آبادی از رسانه‌ها خواست با کالبد شکافی حقوق عامه، قوه قضاییه را در پیشبرد اهدافش کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی تلاش دارد با تشدید تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی مردم را خسته کنند؛ مشکلات معیشتی و تنش‌هایی، چون کمبود آب موجب شده که دشمنان تصور کنند جمهوری اسلامی تسلیم می‌شود؛ اما علاوه بر هوشیاری مقام معظم رهبری، مردم خوبی داریم که همواره حامی نظام هستند و این بزرگ‌ترین مولفه جمهوری اسلامی در مقابله با استکبار جهانی است.

دادستان تهران با اشاره به صبوری مردم در مقابل سختی‌ها طی چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: باید قدردان این مردم شریف، نجیب، صبور و موقع شناس باشیم؛ مردمی که در مقابل گزافه‌گویی‌های ترامپ، در راه‌پیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن شرکت کردند، مسؤولان هم باید وظایفشان را جدی بگیرند و نباید با اظهارات و عملکرد نامناسب دل مردم را خالی کرد و آن‌ها را ناامید نمایند.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: این طراحی دشمن است تا به جامعه‌ای که با دشمن درگیر است، ناامیدی و بی‌اعتمادی القا شود.

دادستان تهران در ادامه سخنان خود به پرونده ناظم مدرسه معین اشاره کرد و از محکومیت این فرد به ۱۰ سال حبس، ۲ سال انفصال از خدمت و شلاق خبر داد و گفت: این حکم هنوز قطعی نشده است.

گفتنی است صدا و سیما بدون هماهنگی با قاضی پرونده اقدام به انتشار مستندی با موضوع اظهارات مائده هژبری کرده بود که در این خصوص تذکر گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287460
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Ali & Mohammad گفت:

    منصفانه نيست

دیدگاه شما