دوشنبه 25 تیر 1397 - 22:23

چالش جدی در خصوص امنیت پل سوم بشار/حاشیه نشینی بلای جان مرکز کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی- در روز افتتاحیه مجموعه شهرداری یاسوج حضور نداشتن و این کار هم به این دلیل صورت گرفت که امنیت این پل را نمی توانستیم تایید کنیم.

امنیت پل سوم بشار را تایید نمی کنیم!

به گزارش بویر نیوز “، شهردار یاسوج در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: پل سوم بشار با عمر حدود ۱۵ ساله دارای ابنیه ای سست و ضعیفی است که احتمال خطرات را بالا می برد و از طرف دیگر از لحاظ ترافیکی دارای مشکلاتی است که سعی می کنیم با همکاری پلیس راهور ، با انجام اقدامات و طرح های مشکلات ترافیکی این پل را برطرف نماییم.

نستهن مقدم گفت: شهرداری یاسوج متولی پل سوم بشار نبود و با توجه به اینکه در خصوص معارضین زمین های بخش شمالی پل ، شهرداری می توانست همکاری نماید لذا به عنوان تسهیل در کار اقدام نمودیم.

شهردار یاسوج در خصوص آسفالت معابر شهری گفت:

تاکنون ۷۰ هزار متر مربع آسفالت در شهر یاسوج محقق شده و فاز دوم این طرح در قالب تدوین برنامه و نهضت آسفالت اجرایی خواهد شد.

پیش بینی می شود هدفگذاری ما برای آسفالت معابر مرکز استان، رقمی حدود 100 میلیارد تومان نیاز داشته باشد.

وی به موضوع حاشیه نشینی و روند رو به افزایش جمعیت یاسوج هم اشاره کرد و بیان داشت:

۱۳۴ هزار نفر آمار رسمی جمعیتی شهر یاسوج است اما با احتساب مناطق حومه، پوشش بیش از ۲۰۰ هزار نفر در حوزه خدماتی توسط شهرداری انجام می شود.

روند روبه افزایش جمعیت به ویژه در حاشیه ها لزوم همکاری همه دستگاه ها برای بهبود خدمات رسانی به مردم را ضروری ساخته است چرا که تنها شهرداری توان و ظرفیت خدمت رسانی به این حجم از جمعیت را ندارد.

کنده کاری ها گلایه بخشی از مردم بود که شهردار از آن غافل نشد و در این باره گفت:

اینکه بیش از ۸۵ درصد حفاری های شهری متعلق به سایر دستگاهاست و ضروری است همه سازمان ها در انجام پروژه ها و مدت زمان اجرایی آن همکاری لازم با شهرداری را داشته باشند  و البته شهرداری در این زمینه سخت گیری می کند هم مدت زمان کنده کاری و ترمیم و هم کیفیت آن باید به دقت نظارت شود.

مقدم در خصوص  وانت بار ها هم اینطور گفت:

ببینید به هرحال باید پذیرفت برخی از شهروندان ما از این طریق کسب روزی می کنند، ما باید هم شرایط این افراد را ببینیم و هم خواسته مردم مبنی بر جمع آوری و ساماندهی وانت بارها در ورودی و خروجی و برخی میادین شهر را!

مکان مناسبی در چند نقطه شهر باید به این وانت بارها اختصاص یابد، جانمایی مناسب برای ساماندهی این افراد در دستور کار است و انتظار می رود رانندگان این وانت ها با تمکین به قانون در مکان های مناسبی که برای آنان فراهم می شود بروند تا دیگر شاهد بروز بی نظمی و خطرات رانندگی در شهر و گلایه مندی مردم نباشیم.

حرکت به سمت درآمدهای پایدار و پرداختن به مسائل فرهنگی بخش پایانی سخنان شهردار یاسوج را به خود اختصاص داد:

هدفگذاری ما حرکت به سمت درآمدهای پایدار و مشارکت بخش خصوصی است و در همین راستا از سرمایه گذارانی دعوت شده و برای ایجاد بازارچه های محلی اقداماتی انجام شده است

در آینده ای نزدیک سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرداری یاسوج راه اندازی می شود و می توان از این طریق نسبت به گسترش ظرفیت های فرهنگی اقدام کرد، همچنین از ظرفیت افراد نخبه در این سازمان استفاده خواهد شد.

توجه به بانوان و مسائل ویژه آنها به صورت جدی پیگیری شد که برگزاری 20 برنامه مختص بانوان به خوبی گواه این مساله است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287440
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید علی خامنه ای عشق است گفت:

    دکتر مقدم شهردار زحمتکش و دستپاک ومردمدار پایتخت طبیعت ایران زنده باشید.

دیدگاه شما